Na rechterlijke uitspraak wordt er niet betaald

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eBoR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:04
Wij hebben enkele jaren geleden onze daken laten vernieuwen door een dakdekker.

Nu is het werk zo slecht gedaan en niet afgemaakt dat we een rechtszaak hebben aangespannen en gewonnen. hij moet een schadevergoeding betalen.

Maar nu heeft hij slechts een klein gedeelte betaald en nu is er geen contact meer te krijgen met hem. De advocaat geeft aan niks meer te kunnen doen omdat hij niet reageert en verstoppertje speelt. En wil de zaak terug doen naar de rechtsbijstand verzekering.

Wij weten ondertussen dat er al 2 beslagleggingen op zijn koophuis zijn. Dus beslaglegging wordt lastig.

Welke opties hebben we nog meer ?

Of is het gewoon pech en geld weg ?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-07 20:52
Deurwaarder verdeelt onder schuldeisers
Wordt er door meerdere schuldeisers tegelijkertijd beslag gelegd? Dan moet de deurwaarder die als eerste beslag heeft gelegd, het geld onder de verschillende schuldeisers verdelen. Hiervoor moet de deurwaarder uitzoeken welke schuldeisers er zijn.
https://www.bierensgroup....20schuldeisers%20verdelen.

1e zoekresultaat, ik mis de eigen insteek? Waarom vertelt je advocaat je dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
Volgens de advocaat was beslag leggen op het huis niet meer zinvol omdat er al 2 beslagen op liggen. Voor 100% en 50 %. Onze vordering is veel minder dan de waarde van zijn huis.

We hebben al lopen kijken naar incasso buro’s en dit evt zelf te regelen maar dan maken we nog meer kosten zonder dat we garanties krijgen. De no cure no pay willen dat je zelf eerst de kosten voorschiet.

Voor ons is dit de eerste keer dat we zoiets hebben dus we weten ook niet hoe alles gaat.

[ Voor 10% gewijzigd door eBoR op 04-09-2023 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:23
Tsja, als er niets meer te halen valt heeft het inderdaad geen zin voor de advocaat om hier verdere moeite in te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
jeroen3 schreef op maandag 4 september 2023 @ 16:35:
Tsja, als er niets meer te halen valt heeft het inderdaad geen zin voor de advocaat om hier verdere moeite in te steken.
Zou toch krom zijn dat we ons geld niet krijgen terwijl hij gewoon door blijft gaan met zijn bedrijf. Geld heeft hij wel (vakantie foto’s gezien van hem op instagram) en hij zegt dat hij het druk heeft.
Maar hij betaald gewoon niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

eBoR schreef op maandag 4 september 2023 @ 16:38:
[...]

Zou toch krom zijn dat we ons geld niet krijgen terwijl hij gewoon door blijft gaan met zijn bedrijf. Geld heeft hij wel (vakantie foto’s gezien van hem op instagram) en hij zegt dat hij het druk heeft.
Je weet niet hoe ie de boel opgezet heeft enof ie hoofdelijk aansprakelijk is voor wat er zakelijk gebeurt of niet. Dus ik snap je frustratie - maar als ie zijn zaakjes een beetje op orde heeft kan dit idd gewoon.

Verder: lees hier even, staat een hoop info op zijn site: https://www.devoordeligstedeurwaarder.nl/
Sowieso: incassobureau <> deurwaarder. Die laatste kan en mag meer :)

Denk dat er dit wel eens eentje van de lange adem kan worden. Als je rechtsbijstand verzekering hebt, daar voorleggen en vragen wat zij er mee willen / zouden doen. Kan zijn dat ze het gevecht verder niet aan gaan en gewoon uitkeren.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:54
Als hij inderdaad geld heeft, dan zal hij wellicht degenen die beslag hebben laten leggen afbetalen, en vervalt het huidige beslag. Het zou dus kunnen lonen om af en toe te checken of er nog beslag rust op zijn huis...
Je zou een deurwaarder kunnen inhuren. Volgens mij zou die ook op meer dingen beslag kunnen leggen, dan alleen op het huis.

Zie ook:
https://www.nu.nl/opinie/...nen-effectief-innen-.html
https://www.google.com/search?q=rob+de+haan+site%3Anu.nl

Je zou ook kunnen kijken of je je vordering kan verkopen. (bovenstaande zoekopdracht zijn artikelen van de eigenaar van verkoopjevordering.nl, maar hun site lijkt niet meer te werken).

En anders zou je kunnen overwegen faillissement aan te vragen. Maar dan heb je wel nog minimaal 1 andere schuldeiser nodig. Bovendien heb je dan ook advocaatkosten e.d.

iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
eBoR schreef op maandag 4 september 2023 @ 16:34:
We hebben al lopen kijken naar incasso buro’s en dit evt zelf te regelen maar dan maken we nog meer kosten zonder dat we garanties krijgen. De no cure no pay willen dat je zelf eerst de kosten voorschiet.
Maar als je een rechtszaak hebt aangespannen en gewonnen dan heb je een vonnis liggen toch? En ik neem aan dat die uitvoerbaar is bij voorraad (en/of het vonnis definitief is geworde). Dan is het kwestie van een deurwaarder in de hand nemen en het vonnis te laten executeren. Of er nu beslag ligt op het huis is niet zo interessant, als hij nog zijn bedrijf drijft zijn er vast andere zaken (auto's, apparatuur) waar beslag op kan worden gelegd. Snap niet zo goed wat een advocaat nog op dit dossier doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
Hij heeft zaken gedaan via zijn eenmanszaak (dus hoofdelijk aansprakelijk). Hij heeft wel personeel in dienst maar die staan op zijn BV.

Ik zal het vonnis er bij pakken maar daar wordt hij expliciet genoemd. En niet zijn BV.

Hij weet wel hoe hij het zo lang mogelijk kan rekken. (Volgens advocaat is hij een bekende 😭)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-07 19:07

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

eBoR schreef op maandag 4 september 2023 @ 17:20:
Hij weet wel hoe hij het zo lang mogelijk kan rekken. (Volgens advocaat is hij een bekende 😭)
Er valt toch niet zoveel te rekken? Je hebt een (uitvoerbare) titel, dus kun je een gerechtsdeurwaarder inschakelen. Dan volgt er loonbeslag (en als zijn BV niet meewerkt, dan kan er beslag bij de BV gelegd worden). Daarnaast kan de deurwaarder beslag leggen op goederen, en die veilen.

Dit is in elk geval geen werk meer voor een advocaat. Je hebt een titel, de advocaat is dan klaar.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eBoR
Dan is het helemaal helder wat we moeten doen. Morgen arag bellen en die een deurwaarder laten sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04:22

paQ

Ik vraag me af wat er nog te halen valt bij je RBV eigenlijk.
Er is een vonnis, dus deurwaarder is the way to go.
Dat vonnis blijft gewoon staan, dus ook al duurt het nog 2 jaar bij wijzen van; zodra er wat te halen valt moet het gehaald worden. Af en toe de deurwaarder weer motiveren :+
Als hij hoofdelijk aansprakelijk was zit je wellicht beter dan bij een faillissement van de BV volgens mij.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-07 21:46

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Is er geen dwangsom uitgesproken? Dat is wel een beetje jammer want dan zou hij idd heel lang de dans kunnen ontspringen en als er meer schulden zijn en jou vordering niet oploopt door de dwangsom krijgt die ook geen prioriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
Nee helaas geen dwangsom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
superduper schreef op maandag 4 september 2023 @ 18:00:
Is er geen dwangsom uitgesproken? Dat is wel een beetje jammer want dan zou hij idd heel lang de dans kunnen ontspringen en als er meer schulden zijn en jou vordering niet oploopt door de dwangsom krijgt die ook geen prioriteit.
Hoe zo zou een dwangsom nodig zijn? Er ligt een titel, een deurwaarder kan daar gevolg aan geven. Ik zou niet weten wat een dwangsom zou toevoegen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:20
Er is beslag gelegd op zijn huis, maar als hij een goed draaiend bedrijf heeft, is daar dan niet beslag op te laten leggen?
Geen idee, hoor, maar dat komt in mij op, dit zo lezend.

Oh, zegt @Question Mark ook.

[ Voor 8% gewijzigd door Truus01 op 04-09-2023 19:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06-07 10:24
Beslag op zijn (bedrijfs)auto's indien die niet allemaal geleased zijn
Beslag op privé en/of zakelijke rekeningen
Beslag op andere waardevolle goederen
Beslag op inkomen

Genoeg mogelijkheden. Maar daarvoor heb je geen advocaat nodig. Je moet met het vonnis in je hand naar een deurwaarder. Uiteraard zal de deurwaarder zijn kosten netjes optellen bij het schadebedrag en die ook innen.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Dat kan niet als het gaat om een veroordeling tot betaling van een geldsom.

Een dwangsom is bijvoorbeeld mogelijk als er bepaalde documenten worden afgegeven of een schutting moet worden afgebroken etc.

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Ivow85 schreef op maandag 4 september 2023 @ 20:12:
Uiteraard zal de deurwaarder zijn kosten netjes optellen bij het schadebedrag en die ook innen.
Zo 'uiteraard' is dat niet, want een deurwaarder kan ook allerlei kosten rekenen die niet te verhalen zijn.

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RVFRC45
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-07 23:42
Inhoudelijk op de vraag van eBoR kan ik niet reageren, ik wil alleen melden dat ik ook problemen ondervind met deze veroordeelde crimineel of "dakdekker". Toevallig heb ik dit topic gevonden door elke dag te zoeken op de 24 uur resultaten van "Dakdekker Duiven" via Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-07 13:58
Dit heeft niet specifiek met wonen te maken. Move WON >>> AZ

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NACrat
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:09
Zoals in zoveel topics met dit onderwerp hebben veel mensen echt geen idee hoe zo’n executie traject verloopt. Sommige denken echt dat je zomaar overal beslag op kan leggen en helemaal dat je dan ook altijd prijs hebt. Nou nee. Sterker nog, als het echt zo’n notoire oplichter is dan zal het op papier een kale kip zijn. Ook al heeft een B.V. Dan zal er waarschijnlijk een constructie zijn waarin de lasten in de ene B.V zitten (en waar hij dus ook in dienst is) en de lusten in de Holding.

Laat je dus svp goed informeren door een gerechtsdeurwaarder over eventuele kosten en de acties die zij willen doen. Want die zullen ze inderdaad proberen te verhalen op een debiteur, maar lukt dat niet dan krijg jij de rekening.

Veel succes, maar puur op basis van de situatie die je schetst geef ik je weinig kans. Das klote, maar helaas werkt het af en toe wel zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-07 00:33
eBoR schreef op maandag 4 september 2023 @ 16:38:
[...]

Beslag op zn betaalrekening of faillissement aanvragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:55
NACrat schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 18:47:
Zoals in zoveel topics met dit onderwerp hebben veel mensen echt geen idee hoe zo’n executie traject verloopt. Sommige denken echt dat je zomaar overal beslag op kan leggen en helemaal dat je dan ook altijd prijs hebt. Nou nee. Sterker nog, als het echt zo’n notoire oplichter is dan zal het op papier een kale kip zijn. Ook al heeft een B.V. Dan zal er waarschijnlijk een constructie zijn waarin de lasten in de ene B.V zitten (en waar hij dus ook in dienst is) en de lusten in de Holding.

Laat je dus svp goed informeren door een gerechtsdeurwaarder over eventuele kosten en de acties die zij willen doen. Want die zullen ze inderdaad proberen te verhalen op een debiteur, maar lukt dat niet dan krijg jij de rekening.

Veel succes, maar puur op basis van de situatie die je schetst geef ik je weinig kans. Das klote, maar helaas werkt het af en toe wel zo.
Dat ben ik met je eens (ook al kan je met moeite natuurlijk wel bij de middellijk bestuurder uitkomen waardoor het alsnog hoofdelijk kan worden), maar aangezien er wordt geschreven dat er is gehandeld vanuit een eenmanszaak staat hoofdelijkheid buiten kijf.

Dat wil nog niet zeggen dat het gemakkelijk is om geld te krijgen vanuit een beslag, maar oke.

@eBoR Succes!

To dare is to do

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-07 19:07

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

NACrat schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 18:47:
Sommige denken echt dat je zomaar overal beslag op kan leggen en helemaal dat je dan ook altijd prijs hebt. Nou nee. Sterker nog, als het echt zo’n notoire oplichter is dan zal het op papier een kale kip zijn. Ook al heeft een B.V. Dan zal er waarschijnlijk een constructie zijn waarin de lasten in de ene B.V zitten (en waar hij dus ook in dienst is) en de lusten in de Holding.
Daar is gewoon regelgeving voor en het is bekend waar een gerechtsdeurwaarder beslag op kan leggen. Daarnaast is al aangegeven dat het hier om een eenmanszaak gaat, en de persoon hoofdelijk aansprakelijk is. Dan kan er beslag gelegd worden op evt. banktegoeden, goederen en inkomen (rekening houdend met een beslagvrije voet).

Ik zou zeker als er al meerdere beslagen leggen gewoon meedoen. Opbrengsten worden dan naar rato verdeeld over de verschillende beslagleggers. Als je niks doet weet je zeker dat je niks krijgt....

TS moet het gesprek aangaan met een gerechtsdeurwaarder. Deze kan dan wel inschatten welk risico TS zelf loopt. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 02-06 13:11
Het is mogelijk om een "Schuld" door te verkopen.
Er zijn een aantal bedrijven in Nederland mee bezig om ingekochte schulden te innen.
Volgens Nederlands recht kan dit of het ethisch is weet ik niet.
Je krijgt een deel terug en bent er van af,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NACrat
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:09
Question Mark schreef op woensdag 6 september 2023 @ 12:00:
[...]

Daar is gewoon regelgeving voor en het is bekend waar een gerechtsdeurwaarder beslag op kan leggen. Daarnaast is al aangegeven dat het hier om een eenmanszaak gaat, en de persoon hoofdelijk aansprakelijk is. Dan kan er beslag gelegd worden op evt. banktegoeden, goederen en inkomen (rekening houdend met een beslagvrije voet).

Ik zou zeker als er al meerdere beslagen leggen gewoon meedoen. Opbrengsten worden dan naar rato verdeeld over de verschillende beslagleggers. Als je niks doet weet je zeker dat je niks krijgt....

TS moet het gesprek aangaan met een gerechtsdeurwaarder. Deze kan dan wel inschatten welk risico TS zelf loopt. :)
Ik zeg ook nergens dat je geen beslag mag leggen. Alleen wat ik met mijn punt bedoel te zeggen is dat mensen (en zoals ik jou nou interpreteer) jij ook denken dat je gewoon lukraak beslagen kan leggen en je dan nog geld vangt ook.

Ja er wordt naar rato verdeeld bij beslag. Mits het concurrerende vorderingen zijn. Heeft bijvoorbeeld de fiscus beslag gelegd op inkomsten? Lekker wachten totdat die zaak afgelost is. Nog een flinke hypotheek op het huis? Ook die wordt eerst afgelost. En geloof mij, indien je huis middels een executieverkoop wordt verkocht dan heb je geen last van overbieders etc. Die gaan vaak voor onder de marktwaarde.

En dan het kostenplaatje. Alvorens er beslag gelegd kan worden moet het vonnis betekend worden. Kosten volgens btag zo’n €140. Dan moet je het beslag zelf ook nog leggen. Kosten van een derdenbeslag voor periodieke betalingen incl overbetekening zo’n €275. Niet periodiek (zoals een bankbeslag of een beslag op een factuur) zo’n €360. Beslag op onroerende zaken €300. Bedenk dat bij eventuele opbrengsten de deurwaarder altijd eerst zijn eigen kosten dekt. En mocht de vordering oninbaar zijn dan komen ze voor rekening TS. Dus zeg het maar, zou jij een periodiek beslag leggen voor €300,- als daarmee een tientje per maand wordt geincasseerd? En dan hopen dat hij langer dan 30 maanden in dienst komt zodat je hopelijk ook ooit iets vangt voor je eigen vordering?

Daarnaast, bij een eenmanszaak zal je beslag moeten leggen op openstaande facturen. Succes met vinden waar die openstaan. Zulke informatie kan een deurwaarder niet opvragen helaas. En ja, hij zal waarschijnlijk factureren aan zijn eigen B.V. Maar of die gaan verklaren / afdragen? Dan kan je die weer aansprakelijk gaan stellen (met een procedure die honderden Euro’s kost). Maar dan is de vraag of daar uberhaubt iets te halen valt.

Een bankbeslag is ook een optie. Mijn gok? Deze man heeft al zijn vermogen op de rekening van de B.V. staan. Daar kan je dus niet bij als je een titel hebt op de persoon zelf. Maar je kan proberen om beslag te leggen op de persoonlijke rekening van deze man. Wel een gokje dat €300,- kost.

Betekend dit dat beslagen leggen altijd zinloos is? Nee helemaal niet zelfs. Heel vaak in je inderdaad zo je vordering. Maar mensen moeten zich echt wel beseffen dat het niet zo makkelijk innen is zoals vaak in deze topics wordt aangenomen. Of zoals jij zegt ‘zeker meerdere beslaggen leggen en gewoon meedoen’. Met andere woorden zeg je dan (overdreven gezegd) ‘zeker honderden Euro’s kosten maken met het risico dat ik er niks van terugzie en juist moet betalen’.

Je laatste advies is het beste. TS moet gaan praten met een gerechtsdeurwaarder. Ik zou een organisatie pakken die in de buurt van deze dakdekker zit. Als hij echt zoveel schulden maakt dan zal hij daar ook wel bekend zijn in het systeem.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Even kijken of Big Frank nog in incasso collecties doet.
Pagina: 1