hardhouten kozijnen vervangen voor kunsstof kosten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appeloom
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-06 22:17
Goedemiddag,

Ik wil mijn houten kozijnen (rot+ enkel glas) vervangen voor kunststof, ben alleen benieuwd wat de montagekosten ervan zijn.

Het is een 2 onder 1 kap.

Aantal kozijnen per laag:
Begane grond: 3 ramen vast, 1 schuifpui, 1 voordeur met zij-glas
1e verdieping: 4 met ramen
2e verdieping: schuifpui.
M2: 26-30

Heb zelf grof via Hepro een berekening gemaakt en kom dan op 22.000 (triple) aan materiaal (offerte montage moet nog komen). Lijkt me stug dat ik het dubbele moet rekenen aan montage, wat sommige websites aangeven.

Zijn er Tweakers die een indicatie kunnen geven wat normaal is qua prijs en/of (landelijk of West-Brabant) bedrijven kunnen aanraden?

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13:59
Triple glas voor een gemiddeld huis kost zo'n 100eur/m2 (kan nog zo laag als 86 eur voor 4/4/4 maar doe maar niet), reken maar uit*30 = 2600 eur. Kozijnen kosten ook al gauw 5000-6000 aan materiaal denk ik, als niet meer. ~9000. Montage laten we zeggen dagje of twee werk met twee man en voorrijkosten, dus 32 uur a 100 eur = 3200 plus 500 voorrijkosten komt neer op een totaal van ~13.000. Zit nog een dikke marge tot de 22.000. Voor minder dan 13k verwacht ik niet dat je iets zal vinden, maar 22k lijkt mij wel veel.

Ik renoveer mijn eigen huis al 2 jaar en heb alleen het glas vervangen (als het om ramen/kozijnen gaat, heb best wat meer gedana in die tijd hoor). Wilde ook de kozijnen vervangen maar de materiaalkosten waren mij te duur, dus maar voor dubbel hr++ glas gegaan want ik had al kunststof kozijnen.

Misschien dat die schuifpuien zo duur zijn? Vraag om een specificatie?
Of ga je ook heel de voordeur vervangen want dan kan er ook nog 5k bovenop als niet meer..

Glas prijzen varrieren niet erg veel als je direct besteld als consument, heb heel wat afgezocht maar kwam op 1500 eur voor al het glas voor mij en bij andere aanbieders een verschil van max 200-300 eur, ja is significant maar op zo'n ingreep niet veel in absolute termen.

[ Voor 41% gewijzigd door grasmanek94 op 04-09-2023 15:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19-06 22:37
Zonder afmetingen en extra info als of en indien zo hoe ze open moeten kunnen, houtmotief, kleur e.d. valt er niets zinnigs over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Lees ik het goed dat het om in totaal 10 kozijnen gaat waarvan twee schuifpuien?
Het aantal ruiten is ook van belang, hoeveel ruiten gaat het om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-06 21:50
Sterk afhankelijk van de gekozen opties en kozijnen.

Ik was voor de eerste verdieping 11k kwijt
3x horizontaal gesplitst raam (1 deel vast, 1 deel draaikiep)
1x Deur met volledig glas
1x draaikiep raam.

Allen met houtnerfmotief, haaks verstek, Afwijkende kleur voor de draaiende delen en horren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:30

sapphire

Die-hard pruts0r

Zal ik de mijne even ingooien, dit lag aardig buiten ons geplande budget dus uiteindelijk niet gedaan.

Beneden 2x gesplitste ramen en 2x rooster (dus 4 ramen)
zijraam, voordeur, achter openslaande deuren en een gewoon raam

Boven 4x gesplitste ramen met oosters en 4x kiepramen en zolderraam aan de zijkant woning

Flinke oppervlakte overigens, houtmotief, verstekgezaagd standaard kleur, geen horen of zonwerend glas + 4 panelen met keraliet delen was €86K :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:25
Hou er rekening mee dat die schuifpui op de 2e verdieping de klapper gaat worden, aangezien de bereikbaarheid en het gewicht van triple glas, zal dat een kraantje worden. Maar die heb je misschien al nodig voor op de begane grond.

En gewoon al eens offertes opvragen, meteen 5 partijen aanschrijven, als je geluk hebt komen er 2 langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appeloom
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ptvFKd-ZdLEw_cF6zAhOoe3akzs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3XizZ6NvKbOh1qCPQVLo5YCG.png?f=user_large

Dank voor de redacties.

Afwerking wil ik zo simpel mogelijk (wel ventilatieroosters+horren), gaat meer om verduurzamen.

als ik zelf simpel reken voor montage (+slopen oud):
week 2 medewerkers (80*100) 8.000
over (afval bak, steigers etc) 2.000

klopt dit of reken ik te simpel? Lijkt mij dat bijv. Hepro al wat marge pakt op de kozijnen.

Heb geen idee wat een normale prijs is hiervoor en zoals Sapphire al aangeeft kan je het zo duur maken als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:55
daniel14 schreef op maandag 4 september 2023 @ 16:04:
Hou er rekening mee dat die schuifpui op de 2e verdieping de klapper gaat worden, aangezien de bereikbaarheid en het gewicht van triple glas, zal dat een kraantje worden. Maar die heb je misschien al nodig voor op de begane grond.
Die kraan is helemaal niet de klapper. Paar honderd euro voor een dag en daarmee wordt het plaatsen van alles veel sneller.

De klapper is de absurde marge van de kozijnenzetters. Er is een reden dat je nooit een uurtarief ziet ;) Of splitsing van materiaal en arbeid ;)

Een beetje vakman (timmerman, schilder, electricien) huur je in voor ca EUR 50 ex BTW, oftewel 60 incl BTW, geen 100 incl BTW zoals in dit topic genoemd :+ En dat is inclusief 'voorrijdkosten'.

Ik moet nog een keer een pui vervangen, maar ik overweeg de timmerman te vragen voor het zetten als de kozijnenboeren niet lief doen :P

Hierboven wordt nog wel een post garantie / nazorg niet genoemd. Dat kost ook geld.

[ Voor 6% gewijzigd door Rukapul op 04-09-2023 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Niet online
Rukapul schreef op maandag 4 september 2023 @ 16:31:
[...]Die kraan is helemaal niet de klapper. Paar honderd euro voor een dag en daarmee wordt het plaatsen van alles veel sneller.
Bij mij stond die erop voor 600 euro voor 3 uur of een dagdeel. De gewichten van glas gaan ARBO-grenzen snel te boven en mocht het mogen - inderdaad - scheelt het arbeidsloon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:55
desmond schreef op maandag 4 september 2023 @ 17:04:
[...]

Bij mij stond die erop voor 600 euro voor 3 uur of een dagdeel. De gewichten van glas gaan ARBO-grenzen snel te boven en mocht het mogen - inderdaad - scheelt het arbeidsloon.
Precies. Voor mijn vorige tussenwoning is met de kraan de bok met glas over het huis getild en met die kraan zijn 4x grote ramen (voor/achter * onder/boven) in de kozijnen geplaatst. Dat kan dan bij wijze van spreke met 3 vingers (1 om de joystick te bedienen, 2 om het glas in de sponning te duwen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desmond
  • Niet online
De gewichten van glas gaan ARBO-grenzen snel te boven en mocht het mogen - inderdaad - scheelt het arbeidsloon.
Rukapul schreef op maandag 4 september 2023 @ 17:12:
Voor mijn vorige tussenwoning is met de kraan de bok met glas over het huis getild en met die kraan zijn 4x grote ramen (voor/achter * onder/boven) in de kozijnen geplaatst.
Oh, en blijf uit de buurt. Bij ons liet een glasplaat van 130 kilo los vanaf het hoogste punt, met alleen materiële schade als gevolg. Glaszetten is een gevaarlijk beroep.

[ Voor 8% gewijzigd door desmond op 05-09-2023 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapjuh99
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-06 16:03
Ik was 27K kwijt voor het gehele huis te voorzien van 6 kunststof kozijnen (Galean S9000) met triple glas en nieuwe achter- en voordeur.

[ Voor 13% gewijzigd door aapjuh99 op 05-09-2023 09:22 ]

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:43
sapphire schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:40:
Zal ik de mijne even ingooien, dit lag aardig buiten ons geplande budget dus uiteindelijk niet gedaan.

Beneden 2x gesplitste ramen en 2x rooster (dus 4 ramen)
zijraam, voordeur, achter openslaande deuren en een gewoon raam

Boven 4x gesplitste ramen met oosters en 4x kiepramen en zolderraam aan de zijkant woning

Flinke oppervlakte overigens, houtmotief, verstekgezaagd standaard kleur, geen horen of zonwerend glas + 4 panelen met keraliet delen was €86K :+
Dat is wel redelijk absurd. Ik zou een paar extra offertes hebben aangevraagd :+
Qua aantal ramen (ook 3 stuks gesplitst hier) + voordeur (+ een shitload aan keraliet) zit ik hier gelijk en offertes zijn ongeveer de helft...

offtopic:
En dan te bedenken dat het een kleine 3 jaar geleden voor de helft kon…

[ Voor 5% gewijzigd door GermanPivo op 05-09-2023 09:36 ]

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 10:17
hier hebben we 11 kozijnen vervangen ( 1 voordeur, 1 schuifpui en 12 draaikiep).
Op 5 kozijnen een electrische screen (somfy io) en in alle ramen en schuifpui horren.
Alles in triple glas voor 33k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appeloom
jichem schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 10:23:
hier hebben we 11 kozijnen vervangen ( 1 voordeur, 1 schuifpui en 12 draaikiep).
Op 5 kozijnen een electrische screen (somfy io) en in alle ramen en schuifpui horren.
Alles in triple glas voor 33k
Is dit een landelijke partij? En voeren ze dit uit in west brabant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appeloom
aapjuh99 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 09:21:
Ik was 27K kwijt voor het gehele huis te voorzien van 6 kunststof kozijnen (Galean S9000) met triple glas en nieuwe achter- en voordeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 10:17
appeloom schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 11:52:
[...]

Ze voeren vooral in noord en midden nederland uit, ik vermoed dat brabant wat te ver is. Maar in deze tijden weet je het nooit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapjuh99
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-06 16:03
appeloom schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 11:54:
[...]

Ja, volgens mij wel. Destijds zeiden dat ze ook in Apeldoorn enz. uitvoerende werkzaamheden deden. Het is een klein familiebedrijf in Mook (RoRi-Kozijnen), ze hebben het kneiter druk. Ik had nog horren nabesteld en dat heeft 5 maanden geduurd. Maar goed, top kwaliteit, goede service en montage was echt zo gepiept.

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

Pagina: 1