TPlink vs Fritz vs Netgear

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casper Doorn
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 23-09 15:06
Ik zie verschillend netwerkapperatuur voorbij komen van deze drie merken.

Ik vroeg me af wat overall de verschillen zijn tussen tplink, netgear en Fritz?
Qwa techniek, onderlinge samenwerking tussen eigen apparaten (modem/router/repeaters etc), tech support, hoe makkelijk ze zijn in gebruik, storingen en dat soort dingen.

Iemand die hier een beeld van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:20
Wat betreft router...

Ik ben van het Fritzbox 7490 naar een Netgear Rax 10 gegaan. Vooral omdat ik snellere wifi wou en laag energiegebruik. Heb het idee dat het een achteruitgang is qua stabiliteit en zeker qua gebruiksgemak tijdens configureren maar het is wel acceptabel genoeg om te laten hangen.

Zo'n Fritzbox is wel echt een alleskunner, ik had bijvoorbeeld een weekje geen glasvezel i.v.m. de overstap en kon hem toen zonder issue configureren om de hotspot van mijn telefoon als internetbron te gebruiken. Daarnaast heeft ie profielen voor allerlei providers waardoor het gewoon direct werkt in plaats van zelf V-Lans configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Casper Doorn schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:17:
Ik zie verschillend netwerkapperatuur voorbij komen van deze drie merken.

Ik vroeg me af wat overall de verschillen zijn tussen tplink, netgear en Fritz?
Qwa techniek, onderlinge samenwerking tussen eigen apparaten (modem/router/repeaters etc), tech support, hoe makkelijk ze zijn in gebruik, storingen en dat soort dingen.

Iemand die hier een beeld van heeft?
Deze fabrikanten maken zoveel types apparatuur, dat het onmogelijk is om op hoofdlijnen de verschillen te duiden.

Ben je op zoek naar apparatuur en zo ja, wat moet het dan kunnen?

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Zowel TP-Link als Netgear hebben leuke én hele lage kwaliteit apparatuur. De bodem van beiden is gewoon niks, maar TP-Link heeft bijv. de Deco sets tegenwoordig en Netgear heeft ook een aantal routers die best wel netjes zijn.

Fritzbox is wat duurder dan de andere twee, maar wel meteen gewoon goede kwaliteit. Ze hebben tegenwoordig ook mesh kastjes waarmee je je wifi netwerk kunt uitbreiden en ze hebben bij sommige modellen dingen als DECT ingebouwd.

Het enige nadeel van Fritzbox is dat veel handleidingen alleen (makkelijk) in het Duits te vinden zijn, maar ik heb zelfs met een Fritzbox als modem + router + VOIP gateway nog maar 1 of 2 keer een handleiding nodig gehad want de interface is heel duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casper Doorn
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 23-09 15:06
Top, hier kan ik wat mee. Dankjewel iedereen.