Montage raamdecoratie kozijn dakkapel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:11
Voor onze dakkapel zoeken we (naast het rolluik dat we aan de buitenkant hebben) nog raamdecoratie voor de binnenzijde. Het kozijn is van kunststof en bestaat uit een draai-kiep raam en een vast raam. Nu zit ik een beetje met een uitdaging voor de montage.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/svsw2JitEg6-kBaD6e1dGEG_000=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nkTzBTsM1p0re9aiHuG0O4Ss.jpg?f=fotoalbum_large

Omdat we een rolluik hebben is de zonwering er echt om de ochtendzon wat te dempen en de kamer wat fijner te verlichten dan de volle zon. Nu doe ik het rolluik vaak half dicht om niet al knijpend mijn scherm te hoeven bekijken.

Als ik voor jaloezieën ga, moet ik de bak erg ver naar voren hangen vanwege de kiepstand van het raam. Dat heeft niet mijn voorkeur. De jaloezie komt dan helemaal op de rand van de vensterbank te hangen, wat op zich wel kan, maar ik zet ook graag spulletjes in het raamkozijn. Daarnaast ben ik bang dat de (niet al te grote) kamer dan kleiner oogt. Bovendien moet ik dan in gipsplaat monteren (misschien bij goed mikken in een rachel) wat over een breedte van 2,18 meter en een hoogte van 1,31 meter nogal zwaar is.

Dan heb je nog plissé. Maar door de combinatie van een draai-kiep raam en een vast raam (met luchtrooster) zit je met 2 verschillende montages: 1 in het draai-kiep raam en op het vaste raam zal dat waarschijnlijk lastig worden door het luchtrooster en zit je dus met een standaard montage.

Wie heeft hier ervaring mee? Is dat geen gek gezicht bij plissé? Door de stand van de zon is het zelfs een optie om alléén het vaste raam zonwering te geven, maar dat lijkt me helemaal een gek gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:34
Beetje mosterd na de maaltijd maar je had hiervoor Screenline binnenzonwering kunnen kiezen. Dan heb je twee vliegen in 1 klap. Een de warmte buiten houden, en screens voor de zon. Misschien iets voor de volgende keer. :)

[ Voor 10% gewijzigd door utbone op 04-09-2023 09:11 ]

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
2 losse jaloezieën op het kozijn gemonteerd. Het deel wat aan kiepraam zit klapt dan mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:25
Genoeg ervaring maar denk dat ik me iets minder zorgen maak om 'gek gezicht' :P

Met houten kozijnen heb ik ervoor gekozen om overal topdown-bottomup plisegordijnen te monteren. Bij de vaste kozijnen montage op bovenkozijn (bediening met touwtjes) en bij kantelkiep montage op het raam (bediening met greepje). Alternatief is montage met klemmen.

In de woonkamer bij m'n vorige huis heb ik de montage van vast en kantelkiep gelijk gehouden boven het kozijn. Bij incidenteel openen van het raam duwde dat eenvoudig tegen de koordjes.

Bottomup-topdown is bij roosters een voordeel want je kunt zo het rooster eenvoudig vrijhouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:24
Wij hebben op onze kunststof kozijnen plisse van Keje. Die "monteer" je dmv een paar magneetstrips die op het kozijn geplakt worden.
Werkt voor ons prima met draai-kiep en vast naast elkaar. Voor wat betreft het rooster, ze zijn ingemeten tot net onder het rooster.
Zijn overigens meer partijen die dat soort oplossingen leveren, hoeft ook niet perse plisse te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:01

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Je hebt rol en plisé gordijnen met geleiding die je in je kozijn kan monteren. Er zijn er die je in je kozijn moet schroeven, maar ook plakken en klemmen zijn opties.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:11
Dank voor jullie input zover! Bij houten kozijnen was het iets makkelijker geweest, maar ik ga even de alternatieve methoden van monteren van plissé onderzoeke, bijv door met plak te werken! Klemmen en plakken zou misschien onder het rooster kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-06 16:30
Luxaflex TruFit monteer je direct op het glas d.m.v. dubbelzijdige tape. We hebben het hier op 3 draai-kiep ramen zitten en op de achterdeur. Kost wat knaken, maar werkt dikke prima :)
Er zijn ook huismerken die dit systeem imiteren, maar geen idee of die kwalitatief een beetje OK zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAXRaamdecorati
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 02-10-2023
Hey, bij *snip* Tweakers kan je adverteren via: https://www.dpgmediagroup.com/nl-NL/tweakers

[ Voor 69% gewijzigd door Señor Sjon op 12-09-2023 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAXRaamdecorati
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 02-10-2023
Het was niet optioneel.

[ Voor 86% gewijzigd door Señor Sjon op 12-09-2023 14:51 ]

Pagina: 1