Toon posts:

Wireless LAN/FTP server ZELF MAKEN!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help...

Ik zit met het volgende probleem,

Voor school moet ik een draatloze MP3-server maken. De bedoeling is om of met het Packetradio-protocol of het FTP-protocol een soort wireless LAN te maken waarom meerdere mensen kunnen inloggen.. Dit alles moet draadloos gebeuren op 9600Baud.
Wat ik dus nodig heb zijn schema's van dit soort dingen die ik eventueel kan aanpassen. Ik had zelf ged8 om een aantal RXTX443's te gebruiken (lekker goedkoop). Het zou mooi zijn om bv. gewoon een aantal Coax netwerkkaarten te pakken en vervolgens het signaal daarop te versturen.
De FTP server moet constant in de lucht hangen en er moeten meerdere gebruikers op kunnen inloggen om MP3 files te downloaden.
Ik heb dus nodig 1 zend/ontvang module voor de server. en min. 2 voor de clients.
Kan iemand me helpen aan schema's en dergelijke?

Thanks,
Magic

Verwijderd

MP3 (bv 128kbit/s) over 9600 baud is realtime niet echt haalbaar denk ik :) Je zult dan eerst het mp3'tje moeten bufferen (downloaden) in je client en dan afspelen. Niet echt leuk lijkt me...

• AlexAuto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:32

AlexAuto

Parttime Tweaker

Op dinsdag 04 september 2001 17:04 schreef MagicMagicM het volgende:
RXTX443's
Google en AltaVista : niets gevonden :(

ps Heb hier ook wel belangstelling qua het bouwen van een draadloos netwerk :)

Verwijderd

9600 BAUD = 9600 bits/sec = ~1.17 Kilobyte / sec.
Het duurt dus 4376 Seconden = + 72 minuten om een
MP3 file van 5 MB te downloaden...

Verwijderd

Sitecom pakketjes?? :)

• moeizaam
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-04-2024
Wat ik me afvraag is waarop je deze mp3files dan wil ontvangen ?
In elk geval denk ik dat je het jezelf niet te moeilijk moet maken, (geen flauw idee of het hier over een studie-opdracht gaat of gewoon werk) en gewoon gebruik maken van de hedendaagse technieken zoals IEEE802.11, IEEE802.11b of Bleutooth.
Het lukt vandaag de dag bv. prima om streaming media wireless te versturen naar notebooks. Wat ook leuk is om een headsetje in je Palm te stoppen en lekker naar muziek luisteren. Palm 105
Ik weet zeker dat ze er zijn met wireless ondersteuning, maar of ze ook daadwerkelijk kunnen wat jij wil, nee geen idee.

In elk geval, kijk maar eens bij Mentor Graphics, succes ! :)lol

Signature?

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus idd een project voor school. De snelheid boeit dus niet echt zoveel. Het is trouwens niet de bedoeling om de mp3's realtime af te spelen. Dat gaat idd nooit lukken met 9600Baud.
Het zou natuurlijk mooi zijn als het wat sneller ging. Maar zie daar maar eens schema's voor te krijgen.
En het moet natuurlijk zo goedkoop mogelijk.
Mijn leraar kwam met het idee om die 443 modules te gebruiken, maar ik moet dan ook a/d en d/a converters zien te vinden.
Een gewoon draadloos LAN systeem zou natuurlijk veel mooier zijn :) En ook interesant voor de tweakers hier >:)

Magic
Pagina: 1