Hi ik ben proces operator, heb ern mbo 3 procestechnik diploma.
Ik ben tijdje geleden door een vriend aangesproken toch in een duitse it bedrijf te werken (waar hij ook werkt) als web performance engineer (via remote)
Er worden alleen basics in html, css en javascript gevraagt.
Ook zonder ervaring worden er mensen dringend gezocht, belangrijk is dat ik normal met mensen kan communiceren en bereid ben te leren.
Ik ben toen begonnen met de cs50 cursus om de basics te leren.
Ondertussen kwam de chatgpt hype/panic.
Nog meer dan normal had ik nu duidelijke twijfels over deze alternative weg, hoe kan ik met 38 jaar en minimale basic kennis in css/html/javascript en mischien paar jaar ervaring als “web performance engineer” in IT een toekomst opbouwen.
Mijn vriend zal over mijn twijfels toch optimistische argumenten vinden.
Maar ik ben nog steeds in grote twijfels en wou graag jullie mening vragen.
Mijn twijfels zijn:
-mensen met ict diplomas hebben mooiete werk te vinden
-mensen over 50 en veel ervaring hebben problemen werk te vinden
-chagpt/ai zal zeker invloed hebben op het momenteele tekort ?
-apart van de aangeboden positie van mijn vriend, hoeveel kansen heb ik later in de it te werken zonder passende diploma?
Groet Ampi
Ik ben tijdje geleden door een vriend aangesproken toch in een duitse it bedrijf te werken (waar hij ook werkt) als web performance engineer (via remote)
Er worden alleen basics in html, css en javascript gevraagt.
Ook zonder ervaring worden er mensen dringend gezocht, belangrijk is dat ik normal met mensen kan communiceren en bereid ben te leren.
Ik ben toen begonnen met de cs50 cursus om de basics te leren.
Ondertussen kwam de chatgpt hype/panic.
Nog meer dan normal had ik nu duidelijke twijfels over deze alternative weg, hoe kan ik met 38 jaar en minimale basic kennis in css/html/javascript en mischien paar jaar ervaring als “web performance engineer” in IT een toekomst opbouwen.
Mijn vriend zal over mijn twijfels toch optimistische argumenten vinden.
Maar ik ben nog steeds in grote twijfels en wou graag jullie mening vragen.
Mijn twijfels zijn:
-mensen met ict diplomas hebben mooiete werk te vinden
-mensen over 50 en veel ervaring hebben problemen werk te vinden
-chagpt/ai zal zeker invloed hebben op het momenteele tekort ?
-apart van de aangeboden positie van mijn vriend, hoeveel kansen heb ik later in de it te werken zonder passende diploma?
Groet Ampi