Toon posts:

Het grote MSX games nostalgie-topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.056 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

In japan gaan ze soms over de toonbank voor 800 florijnen. Doe jij dat op op een avondje stappen? :)
Op dinsdag 04 september 2001 17:04 schreef El_Mundo het volgende:
Ik nog een complete MSX-computer + monitor en de hele troep, uit nostalgie op de zolder staan, maar gebruiken doe ik het nooit meer. Hmm, misschien maar eens te koop gaan zetten, kan ik weer een avondje stappen. Misschien ook niet.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:36

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op zondag 09 september 2001 12:02 schreef The Source het volgende:

[..]

[..]

Hehehe... kewl om te zien dat onze software toch nog ooit gebruikt wordt :) Wij werkte daar altijd tot diep in de nacht aan (stress avond voor een beurs he)
Vandaar dat tempo bugje in Judgement of Sound als je schakelt tussen 50/60Hz? :)

Wel grappig dus.. onder NL-MSX kan ik die muziek discs weer luisteren.. fatsoenlijke FM-Pac ondersteuning.. niemand toevallig nog een Muziek-Module (lieft met sample memory uitbreiding) liggen die ie kwijt wil? Ik heb hier namelijk Unknown Reality liggen (origineel).. maar geen Muziek module.. dus heb 1 deel nooit kunnen bekijken, en bij de laatste disk heb ik geen geluid :(

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Op zondag 09 september 2001 12:02 schreef The Source het volgende:

Hehehe... kewl om te zien dat onze software toch nog ooit gebruikt wordt :) Wij werkte daar altijd tot diep in de nacht aan (stress avond voor een beurs he)
En dan met luciferhoutjes tussen de oogleden in een brak busje naar Zandvoort rijden 's morgens ;)
/me denkt trug aan die goeie ouwe tijd :z

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-01 07:18
Ook wij waren de avond voor Zandvoort/Tilburg meestal nog tot in de kleine uurtje bezig de handel voor elkaar te krijgen... dat hoorde er gewoon bij :)

Verwijderd

Op vrijdag 07 september 2001 17:07 schreef Lars The 18Th het volgende:
Waar ik wel nieuwschierig naar ben is hoeveel tweakers er
nog een echte MSX thuis hebben staan
Ik zelf bijvoorbeeld heb er nog 5 B-), ik verzamel namelijk MSX goodies
2x msx-1 , philips 8020, goldstar'FC200
3x msx-2 , 2x philips 8245 , philips 8250

Voor de rest heb ik nog
5x konami roms Nemesis2,F1-spirit,Metal Gear,Kings valley 2
1x FM-Pac ( de koreaanse versie )
1x Muziek module
en nog 110 DD diskettes met spellen
en nog een aantal orginele casettebandjes
Boulder dash 2
Flight deck
Scooter
Chucky egg

Wie heeft zijn MSX goodies ook nog bewaard ????
ik heb nog een mooie philips 8280 staan met printer en groen/zwart monitor, maar de monitor gebruikte ik nooit, ik deed het liever op mijn kleuren teeveetje *D

Verwijderd

Had ik het maar... Ik had een Toshiba MSX (1). Met tapes en alles. *zucht* Knightmare, King's Valley, Zanac... I want it all back!!! *sniff*

• PowerRun
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-12-2025
Op dinsdag 04 september 2001 17:07 schreef Profile het volgende:
Ok, dan hier een request... noem het spel op waar de mooiste muziek bij zat. Dan maak ik er een synth-remix van (als ik dat al niet gedaan had tenminste) :)
Parodius End-Theme natuurlijk ;) Ja, als ik tijd heb kom ik mijn belofte nog wel na om je de track te geven :)

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 01:26
ruudboy: van welke vestiging ben je?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

• Creepy

Creepy

Mooiste muziek van een spel.. tja... de meeste konami's hadden coole muziek :)

Muziek van Xak 1-3 was ook super! :)
Pas weer aan Xak 2 begonnen..

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• RemcoZ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-01-2025
Generation MSX

Staat veel info...
Ik weet dat Robert V. een hele berg orginele software heeft, kun je een kleine tweedehands auto voor kopen. :)
Zijn lijst stond vroeger op deze site...

Verwijderd

Op maandag 10 september 2001 13:44 schreef PowerRun het volgende:

[..]

Parodius End-Theme natuurlijk ;) Ja, als ik tijd heb kom ik mijn belofte nog wel na om je de track te geven :)
Ik maak em nog wel een keertje :P ... vanwaar de nick-change trouwens? :)

Verwijderd

Profile, heb je geen penguin adventure remixes ? :) Die muziek ownde :) (zonder scc zelfs)

Verwijderd

Op maandag 10 september 2001 20:51 schreef Piet-Jan het volgende:
Profile, heb je geen penguin adventure remixes ? :) Die muziek ownde :) (zonder scc zelfs)
Yep... eentje die MrRudi gemaakt heeft... zal em wel es laten horen.

Verwijderd

Op http://msxmemories.tripod.com vind je vele gouwe ouwe screenshots.
onder de link 'emulatie'
ga maar es kijken, dat brengt herinneringen naar boven :'( snif

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 19:04 schreef Courage het volgende:
PS. die van Salamander zou ik graag eens willen horen, kan je die ergens uppen ofzo ? Ik vond de tweede level van Salamander altijd zo vet.
Ik heb die salamander medley vandaag laten uppen naar MP3.com, maar het kan effe duren voor ie er daadwerkelijk te downloaden is. hou de site effe in de gaten zou ik zeggen :)

• PowerRun
Op maandag 10 september 2001 18:55 schreef Profile het volgende:

[..]

Ik maak em nog wel een keertje :P ... vanwaar de nick-change trouwens? :)
Die nickchange heeft te maken met DGS-Online.nl...

• Barracuda
  • Laatst online: 05-05-2023
dur zitten echt goeie nummer bij op die mp3 site
zeker die van snatcher :)

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 september 2001 15:38 schreef Profile het volgende:

[..]

Ik heb die salamander medley vandaag laten uppen naar MP3.com, maar het kan effe duren voor ie er daadwerkelijk te downloaden is. hou de site effe in de gaten zou ik zeggen :)
Great... tot op heden staat ie er nog niet op. Wel dezelfde link gebruiken denk ik ? Bedankt voor het uppen !

Verwijderd

Op donderdag 13 september 2001 09:46 schreef Courage het volgende:

[..]

Great... tot op heden staat ie er nog niet op. Wel dezelfde link gebruiken denk ik ? Bedankt voor het uppen !
Zelfde link ja, alleen moet MP3.com een ingestuurd muziekie altijd zelf ff checken op content, bitrate enzo, dus dat duurt altijd een paar dagen. Ik wil binnenkort nog wel wat meer nieuwe nummers uppen..mja die moet ik eerst nog opnemen en post-produceren enzo...en da kost tijd he, dacht ut wel ja!

Verwijderd

Op dinsdag 11 september 2001 01:37 schreef Profile het volgende:

[..]

Yep... eentje die MrRudi gemaakt heeft... zal em wel es laten horen.
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee... die was sleeeeeeeeeeeeecht! hehehe

Verwijderd

Op donderdag 13 september 2001 17:59 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee... die was sleeeeeeeeeeeeecht! hehehe
Hij was niet slecht... hij heeft alleen een beetje last van Midi vertraging, omdat je zo lui was om em in 1 keer op te nemen :P

• PowerRun
Zitten jullie naast elkaar ofzo? :P

Verwijderd

Op vrijdag 14 september 2001 00:07 schreef PowerRun het volgende:
Zitten jullie naast elkaar ofzo? :P
Nee hoezo?

Scheelt toch zeker een meter of..uhmm..10?

>:)

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 19:33 schreef D³ het volgende:
[KNIP]
King's Valley, speelde ik tot in de late uurtjes (lees: 17:00-18:00) op de MSX(2) van de basisschool :) :
[KNIP]
Ik ook! Op de Nutsschool Hanevoet toevallig?! MSX in dat kleine hokkie waar je je voor in moest schrijven? Dit is wel al 14 jaar geleden ofzo btw..

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-02 15:05
Waren ze niet toevallig bezig met een nieuwe MSX aan het maken (en dan heb ik het niet over de (MS)Xbox)

• markvt
  • Laatst online: 06-02 14:26

markvt

Peppi Cola

Op vrijdag 14 september 2001 15:11 schreef Glorix Jim het volgende:
Waren ze niet toevallig bezig met een nieuwe MSX aan het maken (en dan heb ik het niet over de (MS)Xbox)
<ideen flow, voor als er ooit een komt>
en nu maar hopen op een diskette drive :)
En dat ze dit includen:
een menu waarbij je kunt kiezen welke progtaal os je wilt laden en dan te denken aan deze talen:
C, pascal, C++, Java, basic etc. dit is best cool een gamestation waarop je zelf kan coden zonder DEV-kit, dat was het voordeel van een msx, gelijk in basic werken zonder een apart programma op te starten
en, niet te vergeten tape compatible dus backwards compat. met msx1/msx2
<ideen flow>

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

Op vrijdag 14 september 2001 15:11 schreef Glorix Jim het volgende:
De NewMsx is een project van Yakuhizo Nishi (de enige man waarvan Bill Gates zei dat ie een slimmere programmeur was dan hijzelf) toen Nishi werkzaam was bij ASCII Corp. Daar werkt ie echter niet meer dus niemand weet precies hoe het verder gaat. Deze nieuwe MSX zou een mini computertje worden (portable) die via emulatie backwards compatible zou zijn met de oude MSXjes, in feite zou de hele MSX computer in 1 ASIC chip worden gebakken. In de ware zin van het woord geen MSX dus, maar een computer volgend de MSX filosofie: een standaard, en makkelijk toegankelijk. En wireless LAN natuurlijk :)

Verwijderd

Salamander Medley is te downloaden :)
Ik zag net dat ie erbij stond... hier nog even de link voor het gemak:

http://artists.mp3s.com/artists/206/the_arranger_team.html

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:22

Solid Seal

3D Printer N00b

Waar kan ik de beste emu's en mods downloaden (voor MSX1 of MSX2)??????

(als ik vragen mag(en of het toegestaan is om te vragen of om een link te zetten met het antwoord op mijn vraag))

• Glorix Jim
Beste emu is ruMSX naar mijn mening. Simpel en elke rom die ik heb werkt eronder. Ik weet niet zeker of konami het erg vindt dat de roms op internet staat dus dus zoek ze maar op www.google.com :)

En anders icq'tje of mail doet wonderen ;)

Enne, Xbox is eigenlijk wel een soort MSX he? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit 'em nu te luisteren (Salamander medley) en ja hoor natuurlijk begint-ie met level 2, ik ga helemaal uit mijn plaat man !!! Echt gaaf gemaakt, nogmaals mijn complimenten ! Het vervolg is volgens mij een van de levels 3... echt goed.

• Creepy

Creepy

Mocht je op de EMU games willen spelen die FM-PAC ondersteunen.. zoek dan ff naar NL-MSX, dat is tot nu toe de enige emu die em ook GOED ondersteunt

Salamander medley.. als ik nou es voorbij het eerste leven van salamander kwam :)

Verwijderd

Op zondag 16 september 2001 11:58 schreef Courage het volgende:
Ik zit 'em nu te luisteren (Salamander medley) en ja hoor natuurlijk begint-ie met level 2, ik ga helemaal uit mijn plaat man !!! Echt gaaf gemaakt, nogmaals mijn complimenten ! Het vervolg is volgens mij een van de levels 3... echt goed.
Heheh thx :) ... alle level muziek behalve level 1 zit er in (wat ik ook het minste muziekje van het hele spel vind)... :)

Ik heb ook nog het bossmuziekje apart, en nog veel meer konami muziek, maar die gooi ik in de toekomst nog wel es online. :)

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:00

mulder

ik spuug op het trottoir

Ik mis de Metal Gear 1 sound, volgens mij is dat toch een van de beste gametracks ooit. Ik heb hier nog Salamander ROM met schakelaar, zodat je de SCC chip kunt gebruiken met andere spellen, en een speciale SCC-Tracker, zodat je je eigen tunes & sounds met de SCC kan maken. Ergens, diep diep in de jungle op zolder onder tig jaar stof.

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

Op maandag 17 september 2001 12:57 schreef El_Mundo het volgende:
Ik mis de Metal Gear 1 sound, volgens mij is dat toch een van de beste gametracks ooit. Ik heb hier nog Salamander ROM met schakelaar, zodat je de SCC chip kunt gebruiken met andere spellen, en een speciale SCC-Tracker, zodat je je eigen tunes & sounds met de SCC kan maken. Ergens, diep diep in de jungle op zolder onder tig jaar stof.
Metal Gear heeft zeker 1 van de beste soundtracks. Op Arranger Gold stond wel een remix van het Red Alert muziekie en ik zit er nog steeds over te denken eens een fatsoenlijk arrangement te maken van het basement muziekie (het muziekie dat ook in de Virtual Mission van MGS is gebruikt maar slecht is nagemaakt).

Verwijderd

En het eindmuziekje, dat je moet ontsnappen via een van die 3 ladders... lekker uptempo zenuwmuziekje :) wil ik nog es namaken, maar ik ben bang dat ik daarvoor eerst mg1 weer helemaal moet uitspelen :'(

• Creepy

Creepy

mg1 uitspelen? Nog geen twee uur werk, ff deuntje opnemen? :)

Verwijderd

Op maandag 17 september 2001 15:16 schreef Creepy het volgende:
Doe maar...ik heb hem wel ergens op CD maar die ligt niet ergens waar ik hem binnen 2 uur vind volgens mij :)

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Zijn er misschien ergens .mid's te vinden van msx-muziek?
Ik wil m'n jp-8080 ook wel eens aan het werk zetten op dit soort spul :9

Who is John Galt?

Verwijderd

Op maandag 17 september 2001 15:22 schreef justmental het volgende:
Zijn er misschien ergens .mid's te vinden van msx-muziek?
Ik wil m'n jp-8080 ook wel eens aan het werk zetten op dit soort spul :9
GOD zoveel...zoek maar met google op <SPEL> MIDI en je vind ze wel...anders mail maar ff ik heb er ook wel wat. Hoewel ik wel ff moet vermelden dat het zelf uitzoeken van een muziekie toch leuker is.

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op maandag 17 september 2001 16:57 schreef MrRudi het volgende:

[..]

GOD zoveel...zoek maar met google op <SPEL> MIDI en je vind ze wel...anders mail maar ff ik heb er ook wel wat. Hoewel ik wel ff moet vermelden dat het zelf uitzoeken van een muziekie toch leuker is.
:o idd. |:(
Heb dat gave firehawk muziekje gedownd.
Jammergenoeg heb ik waarschijnlijk pas na de hcc beurs m'n hardware weer zodanig op orde dat ik hier wat mee kan ;(

Who is John Galt?

Verwijderd

Op maandag 17 september 2001 15:16 schreef Creepy het volgende:
heheh... is goed, dan beloof ik er een remix van te maken :)

Verwijderd

Op maandag 17 september 2001 17:48 schreef Profile het volgende:

[..]

heheh... is goed, dan beloof ik er een remix van te maken :)
Best een pittig nummertje anders...heb er wel eens naar zitten luisteren maar ik kwam er niet echt uit.

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-02 18:34

Garrett

Watercooler

Nogmaals, MSX rules :) ;)

I love watercooling

• Creepy

Creepy

Ok.. ben nu net thuis.. en zal es kijken of het vanavond lukt MG1 ff uit te spelen :)

Moeten er nog andere muziekjes opgenomen worden? Boss fights? Basement muziekje? Muziekje als ze je vinden? 100th floor muziekje? Bij bigg-boss? Bij Metal Gear?

Verwijderd

Op maandag 17 september 2001 18:12 schreef Creepy het volgende:
Ok.. ben nu net thuis.. en zal es kijken of het vanavond lukt MG1 ff uit te spelen :)

Moeten er nog andere muziekjes opgenomen worden? Boss fights? Basement muziekje? Muziekje als ze je vinden? 100th floor muziekje? Bij bigg-boss? Bij Metal Gear?
als het geen moeite is kun je ze meteen maar allemaal opnemen :) hebben we daar iig de soundtrack van :)

• Creepy

Creepy

Okay.. ben bezig :)
Zit nu 2nd building bij FireTrooper.
Heb nu basement muziek, en boss deuntje..
Het normale muziekje en intro mag je zelf ff doen :)

edit:

Klaar :)

Muziek is hier te vinden

Het einddemo muziekje is net niet helemaal compleet, maar had weinig zin om em weer opnieuw helemaal uit te spelen om die perfect te krijgen :)

• Creepy

Creepy

Goed.. kom maar op met die re-mix :)

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

Nou hoor ik niet dat stukje wat ik bedoelde met de track van metal gear, dat is gewoon de eerste level dacht ik.

Verwijderd

Op dinsdag 18 september 2001 00:04 schreef El_Mundo het volgende:
Nou hoor ik niet dat stukje wat ik bedoelde met de track van metal gear, dat is gewoon de eerste level dacht ik.
Is nie erg, die speel ik 3 keer per dag "live" en uit m;n hoofd omdat het zo'n supernummer is :) Daar heb ik geen opname voor nodig.

• Creepy

Creepy

De "track" van metal gear (het normale deuntje dus) zit er inderdaad niet in... die kan je zelf ook wel opnemen toch? :)

Verwijderd

Op maandag 17 september 2001 17:50 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Best een pittig nummertje anders...heb er wel eens naar zitten luisteren maar ik kwam er niet echt uit.
Je hebt het wel tegen mij heh... master-riedel :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 september 2001 20:55 schreef Creepy het volgende:
Okay.. ben bezig :)
Zit nu 2nd building bij FireTrooper.
Heb nu basement muziek, en boss deuntje..
Het normale muziekje en intro mag je zelf ff doen :)

edit:

Klaar :)

Muziek is hier te vinden

Het einddemo muziekje is net niet helemaal compleet, maar had weinig zin om em weer opnieuw helemaal uit te spelen om die perfect te krijgen :)
Een vraag : gamemaster.ram :? :o :P

Verwijderd

Op maandag 17 september 2001 23:48 schreef Creepy het volgende:
Goed.. kom maar op met die re-mix :)
ok.. zal em vanavond proberen te maken

• Creepy

Creepy

Op dinsdag 18 september 2001 13:48 schreef Courage het volgende:

[..]

Een vraag : gamemaster.ram :? :o :P
Heheh.. dat had gekunt ja. Maar had geen gamemaster geladen.. maar is wel handig als je EMU geen save-state optie heeft :)

Verwijderd

Okidokie het Metal-Gear BigBoss deuntje is bij deze remixed :)

nu nog de vraag waar ik em zo gauw kan uploaden... mp3.com gaat weer een week duren voor ie online staat :(

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

Ik kan hem wel hosten. Post zo even m'n email in, moet die even instellen, net XP geinstalleerd.

el_mundo@hetnet.nl

Verwijderd

Op woensdag 19 september 2001 00:53 schreef El_Mundo het volgende:
Ik kan hem wel hosten. Post zo even m'n email in, moet die even instellen, net XP geinstalleerd.

el_mundo@hetnet.nl
hij's onderweg :)

Verwijderd

Op woensdag 19 september 2001 01:02 schreef Profile het volgende:

[..]

hij's onderweg :)
En hijs GOED! (uiteraard...Arranger Team Standaard is HOOG >:) )

Verwijderd

Op woensdag 19 september 2001 01:04 schreef MrRudi het volgende:

[..]
En hijs GOED! (uiteraard...Arranger Team Standaard is HOOG >:) )
Hehehe :) En snelle service heh... binnen een dag is aan de request voldaan :)

Verwijderd

Op woensdag 19 september 2001 01:06 schreef Profile het volgende:

[..]

Hehehe :) En snelle service heh... binnen een dag is aan de request voldaan :)
Idd...we zijn goed bezig Prof... :P

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

Okido:

MetalGear BigBoss - mixdown

(Kan mail btw niet reply-en, mail wil nog niet helemaal..)

Update: werkt! Maar je moet hem even renamen naar mp3 (vreemd)

Verwijderd

thanx... MrRudi upped em ook naar mp3.com, dus daar zal ie binnenkort ook te downen zijn.. dan kun je em er strax bij jou weer afhalen :)

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

Euuhm, de link werkt WEL, wat doe ik NIET verkeerd? Een andere werkt OOK vanaf daar. Ik moest maar eens gaan SLAPEN!

Verwijderd

Op woensdag 19 september 2001 01:16 schreef El_Mundo het volgende:
Euuhm, die link werkt bij niet?
hmmmzz.... ik moet username+pwd invoeren, dat schiet niet op :(

• Creepy

Creepy

Zow... ff op m'n werk downloaden.. zo es ff luisteren :) Snel voor elkaar ja!

Wow.. hijs goehoed!!! Komt er ook nog een complete MG1 remix met alle deuntjes? >:)

• Creepy

Creepy

Ow.. als je wat snellere en permanente hosting van die MSX deuntjes wilt, kan ik ze ook wel ergens neer zetten (www.bosselaar.net/msx ofzo) en laten staan... zolang je geen GB's aan dataverkeer trekt :)

Verwijderd

Op woensdag 19 september 2001 09:01 schreef Creepy het volgende:

Wow.. hijs goehoed!!! Komt er ook nog een complete MG1 remix met alle deuntjes? >:)
Ik zat er eerlijk gezegd wel aan te denken om een medley te maken aangezien de meeste muziekies vrij kort zijn...ach wie weet :) het is een leuk idee!

Verwijderd

Op woensdag 19 september 2001 09:01 schreef Creepy het volgende:

heheh... wel een van de lastigste nummers ooit om uit te zoeken (supersnelle arpeggio's) :) maar wel de moeite waard... het ging iig sneller dan ik verwacht had... :D

MG1 remix... zoals MrRudi al zei, een medley is misschien een leuk idee... 2 nummers hebben we zowieso al, en Ruud wilde altijd het rustige (sneak) nummer maken... dan blijven er nog een paar over, dus da's dan... ehm... over een paar dagen af ;)

• Creepy

Creepy

2 nummers hebbie al? de bigg-boss tune dus en welke nog meer? Ik ken wel de intro van MG2, of bedoelde je die?
En is er in MG2 ook niet een cool muziekje in het laatste gevecht (ook tegen BigBoss) ?

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-02 15:44

Raimond613

Simracer

Op woensdag 19 september 2001 12:30 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Ik zat er eerlijk gezegd wel aan te denken om een medley te maken aangezien de meeste muziekies vrij kort zijn...ach wie weet :) het is een leuk idee!
Hij is zeker heel erg goed :)
enne, een remix met alle muziekies zou ik heel erg kunnen waarderen :+

iracing profile

Verwijderd

Op woensdag 19 september 2001 14:11 schreef Creepy het volgende:
2 nummers hebbie al? de bigg-boss tune dus en welke nog meer? Ik ken wel de intro van MG2, of bedoelde je die?
En is er in MG2 ook niet een cool muziekje in het laatste gevecht (ook tegen BigBoss) ?
Het alarm nummer wanneer je gezien wordt tijdens het spel had ik ook al es ooit gemaakt... maar die is wel een beetje verouderd al (niet van het niveau van onze huidige arrangementen) ... dus dat kunnen we mooi in een medley 'opleuken' :)

• PowerRun
Op woensdag 19 september 2001 14:07 schreef Profile het volgende:

[..]
....dus da's dan... ehm... over een paar dagen af ;)
Die paar dagen zijn nu wel voorbij he... Beetje hele MG1/2 soundtrack zitten uppen naar Rudi en ik heb nog niets gehoord :P

• Creepy

Creepy

Ah... als ie morgen af is is dat ook goed hoor :P

Verwijderd

Op zondag 23 september 2001 18:48 schreef PowerRun het volgende:

[..]

Die paar dagen zijn nu wel voorbij he... Beetje hele MG1/2 soundtrack zitten uppen naar Rudi en ik heb nog niets gehoord :P
Je denkt toch niet dat we die gaan uppen he...ik ben me daar een partij gek zeg. Daar wacht ik mooi ff mee, anders verkopen we helemaal geen CD's als ie af is :P :P :P >:)

Verwijderd

Och...daar gaat het mij niet eens om :) ... aan Arranger gold heb ik ook nooit een vet bedrag overgehouden (lees: helemaal niks) ... Mij gaat het om het nostalgie gevoel tijdens het arrangeren :) en wat anderen blij maken met hun favoriete spelmuziekje :)

• Creepy

Creepy

In dat geval wil je em naar mij vast wel opsturen voor de moeite die ik heb gedaan om alle MG1 muziekjes op te nemen :) :) >:)

Verwijderd

Metal Gear van de NES had in de gebouwen ook een cool nummer, die geheel anders was dan de MSX versie. Het zou erg leuk zijn als deze ook een keer werd arrenged :)

Van probotector (aka Contra aka Gryzor) is er ook een arrenged version van het hele spel.. Die is ook erg aan te raden, als er intresse voor is kan ik em wel even uppen naar mn temp dir. (n.b. deze heb ik dus niet zelf gemakt, ik heb em ook maar ergens gedowned :) )

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 14:33 schreef Piet-Jan het volgende:
Metal Gear van de NES had in de gebouwen ook een cool nummer, die geheel anders was dan de MSX versie. Het zou erg leuk zijn als deze ook een keer werd arrenged :)

Van probotector (aka Contra aka Gryzor) is er ook een arrenged version van het hele spel.. Die is ook erg aan te raden, als er intresse voor is kan ik em wel even uppen naar mn temp dir. (n.b. deze heb ik dus niet zelf gemakt, ik heb em ook maar ergens gedowned :) )
Ik ken ze beide niet... meenemen dude!

Verwijderd

Op woensdag 26 september 2001 00:44 schreef Profile het volgende:

[..]

Ik ken ze beide niet... meenemen dude!
Ik heb ze wel...die NES muziekjes en die zijn inderdaad niet slecht, maar ze betekenen voor mij niets. Dus ik ga ze iig niet arrangeren, wellicht Profile wel...ik zal ze eens doorsturen.

• Barracuda
who,

deze Solid Snake vs Big Bos is gaaf :9~

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 18:52 schreef Barracuda_1 het volgende:
who,

deze http://artists.mp3s.com/artist_song/1882/1882041.html is gaaf :9~
Thanx :) Profile did it!

Even een grote PS voor iedereen: download de komende dagen maar wat je wilt hebben, want de page gaat verdwijnen. Aangezien mp3.com heeft besloten om alle artiesten een oor aan te naaien, namelijk door het verlagen van de betaalde royalties met 82% (tweeëntachtig procent!!!) is de verwachting dat ongeveer 90% van alle artiesten naar alternatieve sites zullen overstappen, zoals ampcast.com. Dus...

• Barracuda
offtopic:
heeft er iemand al the theme song van MGSII ?

Verwijderd

Op vrijdag 28 september 2001 10:41 schreef Barracuda_1 het volgende:
offtopic:
heeft er iemand al the theme song van MGSII ?
Alleen een hele slechte opname die iemand heeft gemaakt door de DVD af te spelen en met een microfoon het geluid weer op te nemen volgens mij. Het is WEL een heel strak nummer...Harry Gregson-Williams heerst wel.

• Glorix Jim
Je hebt dus die prologue van MG2 gemaakt. Maar er zijn twee verschillende intro's he? :) Ik vond die 2e intro altijd veel vetter (including de muziek). Zou je die misschien ook willen 'omzetten'? :)

Verwijderd

Op woensdag 03 oktober 2001 20:46 schreef Glorix Jim het volgende:
Je hebt dus die prologue van MG2 gemaakt. Maar er zijn twee verschillende intro's he? :) Ik vond die 2e intro altijd veel vetter (including de muziek). Zou je die misschien ook willen 'omzetten'? :)
Die heb ik al eens gearrangeerd... maar dat was nog op de MSX :) ... Maar er zijn nog tig spelmuziekjes die ik nog wel wil arrangeren :)

Verwijderd

Zwaar gaaf dit man! Ik heb hier nog 20 diskettes vol met .bas files! De MSX heb ik helaas gemold. N keer een cartridge (van Crazy Train) er verkeerd om ingestoken.

EN HIJ VALT NIET TE MAKEN! Dus als iemand er nog een heeft voor een vriendenprijsje?? :)
Bij mij werkte Penguin trouwens nooit. Scheen dat als je shift inhield dat je meer geheugen had of zo. Maar dat werkte nooit. Track & Field 1 en 2 waren mijn favorieten!!!!

Verwijderd

Op donderdag 04 oktober 2001 17:45 schreef Raffel het volgende:
Zwaar gaaf dit man! Ik heb hier nog 20 diskettes vol met .bas files! De MSX heb ik helaas gemold. N keer een cartridge (van Crazy Train) er verkeerd om ingestoken.

EN HIJ VALT NIET TE MAKEN! Dus als iemand er nog een heeft voor een vriendenprijsje?? :)
Bij mij werkte Penguin trouwens nooit. Scheen dat als je shift inhield dat je meer geheugen had of zo. Maar dat werkte nooit. Track & Field 1 en 2 waren mijn favorieten!!!!
Het moest ook met CTRL ;)

En ik heb nog een MSX staan, die doe ik alleen niet weg...ik had nog twee MSX1tjes maar die staan nu in het computermuseum van me pa. Dus helaas...of bedoelde je de cartridge van Crazy Train...die heb ik nog wel namelijk :)

En die tweede intro van MG2 is een hele mooie versie van, gemaakt door Konami zelf. Stond op de CD van het MGS Premium Pack...erg mooie versie

• Glorix Jim
Op donderdag 04 oktober 2001 21:08 schreef MrRudi het volgende:

[..]
En die tweede intro van MG2 is een hele mooie versie van, gemaakt door Konami zelf. Stond op de CD van het MGS Premium Pack...erg mooie versie
Hier ermee dan :)

Verwijderd

Op donderdag 04 oktober 2001 22:18 schreef Glorix Jim het volgende:

[..]

Hier ermee dan :)
Had je de premium pack maar moeten kopen :P

Ik zal es kijken of die CD ook los verkrijgbaar is, is wel lachen :)

• Glorix Jim
Erm... ten eerste heb ik geen PSX
ten tweede wist ik niet van het bestaan af ;)

• Eindbaas
  • Laatst online: 19-01 07:18
ik ben nu weer vol goede moed mijn MSX2 (nms 8280) weer aan het installeren op mijn nieuwe bureau (3.70m bij 1.20m... eindelijk weer ruimte :))

Verwijderd

NMS 8250? Die had mijn oom ook. Kan me nog herinneren dat daarop Firebird heel erg vaag werkte, en op mijn eigen MSX-je perfect.

Altijd leuk, had je een game, werkte ie soms niet/vaag :) (kwam maar zelden voor, though)

Er was geloof ik niet echt een goede complete MSX standaard :)

Verwijderd

Op woensdag 10 oktober 2001 15:24 schreef Piet-Jan het volgende:
NMS 8250? Die had mijn oom ook. Kan me nog herinneren dat daarop Firebird heel erg vaag werkte, en op mijn eigen MSX-je perfect.

Altijd leuk, had je een game, werkte ie soms niet/vaag :) (kwam maar zelden voor, though)

Er was geloof ik niet echt een goede complete MSX standaard :)
Toch wel hoor...ik heb nooit een spel gehad dat het niet deed, of vaag deed. En ik heb toch een SVI738 Spectravideo MSX1 gehad, een Sony HB700P, een Philips NMS8280 en nu een 8250. Als er al eens iets vaag gebeurde lag dat waarschijnlijker eerder aan een illegale versie en te weinig geheugen? Firebird had 256kB nodig...

Verwijderd

Op woensdag 10 oktober 2001 16:21 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Toch wel hoor...ik heb nooit een spel gehad dat het niet deed, of vaag deed. En ik heb toch een SVI738 Spectravideo MSX1 gehad, een Sony HB700P, een Philips NMS8280 en nu een 8250. Als er al eens iets vaag gebeurde lag dat waarschijnlijker eerder aan een illegale versie en te weinig geheugen? Firebird had 256kB nodig...
ik had ook een 8250 (naja, een 8255 maar da's dezelfde computer op een diskdrive meer na) En Firebird werkte prima bij mij hoor :)

Verwijderd

Op donderdag 04 oktober 2001 21:08 schreef MrRudi het volgende:

van me pa. Dus helaas...of bedoelde je de cartridge van Crazy Train...die heb ik nog wel namelijk :)
Hey Rudi!

Doe je die cart weg dan? Zo ja, dan heb ik wel interesse! :)

Mochten er nog andere mensen zijn die MSX spul 'kwijt willen' (o.i.d.), zouden die dan mij ff willen mailen? Alle info (MSX config/collectie/mailadres) vind je op http://manuel.msxnet.org/msx/
Alvast bedankt!

Verwijderd

Nou... Ik heb bubble bobble 2 en die hangt gewoon op mijn HBf9p laat t intro scherm zien maar doet nix, op de hbf700p werkt deze gewoon wel. Het is een originele rom :)

Verder heb ik met originele games geen problemen gehad. Wel met sommige copietjes inderdaad :)

• Creepy

Creepy

Kopietjes? tssk tssk.. die moet je ook niet draaien he ;)

Met de goeie poke waren ze meestal wel aan de gang te krijgen (poke -1,170 of poke -1,255 waren beruchte pokes als ik me het goed herinner)

Hmm.. moet toch mijn MSX2 weer es aan de gang slingeren (video aansluiting is verrot.. soldeerbout maar es ergens vandaan halen). Ah... de emu's van tegenwoordig worden ook steeds beter :)

Verwijderd

Op woensdag 17 oktober 2001 10:42 schreef manuelbi het volgende:

[..]
Mochten er nog andere mensen zijn die MSX spul 'kwijt willen' (o.i.d.), zouden die dan mij ff willen mailen? Alle info (MSX config/collectie/mailadres) vind je op http://manuel.msxnet.org/msx/
Alvast bedankt!
Hey Manuel... ook al hier tegenwoordig? En nee, het muziekje van Venom strikes back is nog steeds niet af. :P
Maar iemand anders is er ondertussen aan begonnen (Jan-Lieuwe van Emphasis) ik weet alleen niet of ie nog ooit afkomt :)

Verwijderd

Wie heeft er hier nog een fm-pak over

Ik zoek er nog één
Pagina: 1 2 Laatste