Kan Bitlocker wachtwoord niet instellen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incomsys
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 07-10-2024
Mijn vraag
Als ik Bitlocker inschakel dan krijg ik geen optie om een wachtwoord in te stellen. Wel krijg ik een setup waarin ik Bitlocker kan instellen. Ik kan instellen waar ik mijn herstelsleutel wil opslaan (in mijn MS account zie ik de sleutel ook terug). Ik kan kiezen welk deel van de schijf wordt versleuteld (ik kies volledige schijf) en ik voer de Bitlocker systeemcontrole uit. Hierbij wordt mijn computer ook herstart, maar er komt nooit een mogelijkheid dat je een wachtwoord kan instellen.

ALs ik bij Bitlocker beheren kijk dan zie ik de volgende melding staan; ter beveiliging worden sommige systemen beheerd door de systeembeheerder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oeyqHeckbe2NpV6Hi8encvziWf4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DK2F4eUlWP8uUC8KZ3em4HjM.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben de administrator en mijn computer is nieuw met Windows 11 Pro er nieuw opgezet en geactiveerd. Ter verduidelijking. Als mijn computer opstart is er geen wachtwoord scherm van Bitlocker, terwijl het wel actief is.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 11 Pro

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb het groepsbeleid aangepast. Alles stond standaard op niet-geconfigureerd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AcVjsf3UMh72dHCNoXkxzEBL0Lw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N86pquhZp4ja8mEFizOUzMBA.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe kan ik een wachtwoord instellen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 17:10
Is je pc van de zaak?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incomsys
Nee het is mijn privé PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:31

nelizmastr

Goed wies kapot

Dit is tegenwoordig normaal. Ik zie bij onze zakelijke machines met autopilot ook geen opstartwachtwoord met bitlocker actief. Dat was eerder altijd een tussenoplossing voor systemen zonder TPM maar sinds 2017/2018 is geen losse TPM meer nodig.

Wil je toch per se zoiets hebben, kijk dan naar dit:

https://www.isunshare.com...up-pin-in-windows-10.html

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-09 00:11
Wil je een *wachtwoord* of wil je (TPM+) PIN ? dat zijn namelijk twee hele andere dingen. Een wachtwoord disk kan je in een andere PC doen en dan kan je met hetzelfde wachtwoord erin, met TPM+Pin in een andere PC moet je de recovery sleutel gebruiken.

Het zal sowieso spelen met group policy editor (of registry) vereisen zoals ook hier en hier te zien.
Je zult ook via command prompt of powershell moeten werken, niet via de GUI / configuratieschermen.

[ Voor 48% gewijzigd door grasmanek94 op 04-09-2023 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkieNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-08 14:24
Met het volgende cmd commando kun je de huidige encryptie informatie weergeven:
code:
1
manage-bde —status

Controleer of er een recoverypassword is ingesteld of alleen TapM.

Met het volgende powershell commando kun je het encryptie recoverypassword opvragen en weergeven:
code:
1
(Get-BitLockerVolume -MountPoint C).KeyProtector

• Incomsys
Ik heb het opgelost door de group policy te weigeren. Deze stond standaard uitgeschakeld.
Pagina: 1