Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4bnl
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07:45
Mijn Fairphone 3+ wil ik vervangen omdat:
Deze geen mooie fotos maakt. (Voor 'echte fotos' heb ik een spiegelreflexcamera)
Langzaam is
Ik hem eigenlijk te dik en te groot vindt.
Accu duur is voldoende

Na wat onderzoek kwam ik erachter dat er maar weinig telefoons zijn die net zo groot of, liever, wat kleiner zijn. Ik dacht dat de Pixel 6a of 7a de perfecte vervanger zouden zijn. Echter lees ik veel over overhitting en slechte accu.

Mijn vragen:
Heeft een telefoon met meer accu capaciteit automatisch een langer accu levensduur?of werkt het teniet zo simpel?

Welke telefoon past het beste bij mijn wensen?

Wie heeft de Pixel 6a/7a en wilt zijn ervaring delen over het oververhitting probleem.

Is de Pixel 6a of 7a aan te raden? Of is kijken naar een ander mobiel beter

Sony Xperia 10v een goed alternatief?

Of de Samsung s22

Telefoons die ik op het oog heb/has
Pixel 6a/7a. Slechte accu en overhitting?
Xiaomi 12. Deze maakt minder mooie fotos', veel apps erop en ook overhitting.
Sony Xperia 10v. Verouderde cpu?
Samsung s22

Mijn wensen
Minimaal drie jaar update beleid vanaf aanschaf.
prima/goede camera voor onderweg. Ik heb ook een spiegelreflexcamera
Niet groter dan de Fairphone 3+
Max€500

Waar gebruik ik de telefoon voor
Bekijken van social media
YouTube
Browsen
Fotos maken als ik wat bijzonders tegenkom onderweg
Ik gok max 1-3 uur per dag gebruik
Routes maken op Komoot
Navigatie

Specs huidige telefoon
158 x 71.8 x 9.9 mm
3040mah
Qualcomm SDM632 Snapdragon 632 (14 nm
12 MP, f/1.8, (wide), 1/2.55", 1.4µm, dual pixel PDAF

[ Voor 24% gewijzigd door m4bnl op 05-09-2023 07:40 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:12

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Schopje van AND naar KST.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-10 13:02
Ik zou de Samsung S23 bekijken, die heeft nog zeker 4 jaar updates en goede accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4bnl
swhnld schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 03:00:
Ik zou de Samsung S23 bekijken, die heeft nog zeker 4 jaar updates en goede accuduur.
Ik was vergeten om mijn budget toe te voegen. Het liefst telefoon dat niet meer dan €400 a €500 kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 10:08
m4bnl schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 07:41:
[...]

Ik was vergeten om mijn budget toe te voegen. Het liefst telefoon dat niet meer dan €400 a €500 kost.
Dan nog is het erg aan te raden weg te blijven bij de s22 (en s21) serie. Die hebben Samsung's eigen Exynos processor en die zijn A: heethoofden en B: erg slecht in energiemanagement, oftewel je accu is in no-time leeg.

De S23 wint het op alle vlakken van de Pixels, en is als je goed zoekt niet heel veel duurder.

Met oog op levensduur (ik neem aan dat je dat toch belangrijk vind aangezien je een Fairphone hebt?) zeker de beste keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4bnl
XelaRetak schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 07:56:
[...]

Dan nog is het erg aan te raden weg te blijven bij de s22 (en s21) serie. Die hebben Samsung's eigen Exynos processor en die zijn A: heethoofden en B: erg slecht in energiemanagement, oftewel je accu is in no-time leeg.

De S23 wint het op alle vlakken van de Pixels, en is als je goed zoekt niet heel veel duurder.

Met oog op levensduur (ik neem aan dat je dat toch belangrijk vind aangezien je een Fairphone hebt?) zeker de beste keus.
Levensduur is zeker van belang.
Ik kan uiteraard ook wachten tot de s23 in prijs zakt.

De Sony Xperia 10v spreekt mij ook aan door de accu en het formaat. Wel weer kortere updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-10 08:48
Ik heb de Xiaomi 12 zelf. De foto's zijn zeker niet slecht (vergelijkbaar met mijn iphone 13), de vele apps zijn met 5 minuten te verwijderen via ADB en het heethoofd is onder controle na de laatste android update.

Problemen die ik zelf wel zie in de Xioami 12 is de beperkte batterij duur. Met veel fotos maken, navigeren en gamen houd het wel op bij een goede 6 of 7 uur schermtijd. Meeste dagen is dat voldoende voor mij, maar of dat voor jou ook zo is, moet je zelf afwegen. Laatste probleem is het afgeronde scherm. Dit voelt erg fijn aan, maar een goede screenprotector vinden en perfect er op plakken is een ding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
m4bnl schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 09:50:
[...]

Levensduur is zeker van belang.
Ik kan uiteraard ook wachten tot de s23 in prijs zakt.

De Sony Xperia 10v spreekt mij ook aan door de accu en het formaat. Wel weer kortere updates.
[Samsung Galaxy S23-serie] Levertijd & Prijzen
Lees hier eens om aanbiedingen in de gaten te houden.

De 10v is batterij koning maar slechts 2 jaar updates na release, en daar is 1 jaar al van om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4bnl
swhnld schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 17:21:
[...]

[Samsung Galaxy S23-serie] Levertijd & Prijzen
Lees hier eens om aanbiedingen in de gaten te houden.

De 10v is batterij koning maar slechts 2 jaar updates na release, en daar is 1 jaar al van om.
Ook 2 jaar beveiligd patches?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4bnl
Nomis schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 11:09:
Ik heb de Xiaomi 12 zelf. De foto's zijn zeker niet slecht (vergelijkbaar met mijn iphone 13), de vele apps zijn met 5 minuten te verwijderen via ADB en het heethoofd is onder controle na de laatste android update.

Problemen die ik zelf wel zie in de Xioami 12 is de beperkte batterij duur. Met veel fotos maken, navigeren en gamen houd het wel op bij een goede 6 of 7 uur schermtijd. Meeste dagen is dat voldoende voor mij, maar of dat voor jou ook zo is, moet je zelf afwegen. Laatste probleem is het afgeronde scherm. Dit voelt erg fijn aan, maar een goede screenprotector vinden en perfect er op plakken is een ding..
6 tot 7 uur is meer dan voldoende voor mij.
De Xiaomi heeft ook een goede update Policy.

Ik dacht dat een nieuwe telefoon uitzoeken niet zo lastig zou zijn.. ik ging ervan uit dat de Pixel 6a of 7a perfect zou zijn. Maar helaas.. las ik veel over de hitte problemen.

Krijgt de Xiaomi vaak updates? Wat is jouw ervaring daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomis
Tot nu toe wordt het toestel netjes bij gewerkt. In mijn ervaring krijgen de high end toestellen van xiaomi heel netjes hun veiligheid updates en android upgrades.

Ik zie trouwens net dat xiaomi 4 jaar updates beloofd en 3 android upgrades. Aangezien het toestel ruim een jaar op de markt is, zijn daar nog maar 2 android updates en 3 jaar updates van over op dit moment. Alles wat daarna nog komt is mazzel.

[ Voor 43% gewijzigd door Nomis op 05-09-2023 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
m4bnl schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 17:38:
[...]

Ook 2 jaar beveiligd patches?
Nee, 3 jaar security updates vanaf release wat ik lees in de reviews, dus nu nog 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
swhnld schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 19:11:
[...]

Nee, 3 jaar security updates vanaf release wat ik lees in de reviews, dus nu nog 2 jaar.
De Xperia 10 V is net een paar maanden uit, en krijgt dus nog zo goed als 3 jaar aan beveiligingsupdates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4bnl
De Sony had ik bijna gekozen. Totdat ik las dat hij wel eens vastloopt bij gebruik van de camera app of andere apps. Ook duurt het even voordat hij fotos'neemt. Dit gebeurde ook bij de Fairphone en daarom wil ik een andere. Dus ben ik bang dat de Sony toch tegen gaat vallen qua snelheid.

Dan wordt het toch de Xiaomi. Niet.mijn favorieten keuze. Maar ja wel betaalbaar en nog drie jaar updates.

Samsung is toch nog te duur.

Google; teveel negatieve verhalen.

Verder zijn er niet echt kleinere telefoons

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m4bnl
Ik heb de Xiaomi gekocht. Bedankt allemaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nomis
Ik denk dat je geen spijt zult krijgen. Wel even adb er overheen halen om de bloatware er af te halen en de advertentie service uit te schakelen. Een keer een paar minuten werk en het komt nooit meer terug.

https://www.google.com/am...-bloatware-list-miui/amp/

Niet alles uit het lijstje klakkeloos weg gooien, maar alleen de dingen er uit halen waar je vanaf wilt.

[ Voor 15% gewijzigd door Nomis op 09-09-2023 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4bnl
Nomis schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 08:48:
Ik denk dat je geen spijt zult krijgen. Wel even adb er overheen halen om de bloatware er af te halen en de advertentie service uit te schakelen. Een keer een paar minuten werk en het komt nooit meer terug.

https://www.google.com/am...-bloatware-list-miui/amp/

Niet alles uit het lijstje klakkeloos weg gooien, maar alleen de dingen er uit halen waar je vanaf wilt.
Eens zien of mij dat gaat lukken. Ik heb weinig kennis over computers en telefoons.
Maar door de site te volgen kom ik ver vermoed ik.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
m4bnl schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 12:52:
[...]

Eens zien of mij dat gaat lukken. Ik heb weinig kennis over computers en telefoons.
Maar door de site te volgen kom ik ver vermoed ik.

Bedankt
Probeer de apps in ieder geval eerst uit te schakelen i.p.v. te verwijderen. Dan kun je nog relatief makkelijk terug als het toch belangrijk blijkt.
Pagina: 1