NVIDIA of AMD GPU?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDL573
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 09:20
Ik zoek een?
Nieuwe GPU voor mijn build.

Wat is je budget?
Plus/minus €1200,-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Een RTX 4080 of 7900XTX. Ik neig op het moment meer naar NVIDIA, geen specifieke reden altijd goede ervaring mee gehad.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Nieuwe build zal bestaan uit een Ryzen 7800X3D. Mijn monitor is nu een Samsung 100hz 3440x1440p. Ik ben ervan bewust dat de 4080 en 7900XTX waarschijnlijk overkill zijn voor deze resolutie. Kans is vrij aanwezig dat ik in de komende jaren ga overstappen op een 4k scherm. GPU wordt vrijwel alleen gebruikt voor gamen.

Ik begrijp dat jullie hier niet voor mij de beslissing kunnen maken maar ik ben wel benieuwd naar meningen/ervaringen etc.

Beste antwoord (via MDL573 op 08-09-2023 13:06)

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:47
Kijk bij deze twee GPU's vooral naar zaken als RT en DLSS, als je games dat ondersteunen is team groen de meest voor de hand liggende keuze. Als dat niet van belang is heeft team rood bij dit budget de winnende kaart.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:47
Kijk bij deze twee GPU's vooral naar zaken als RT en DLSS, als je games dat ondersteunen is team groen de meest voor de hand liggende keuze. Als dat niet van belang is heeft team rood bij dit budget de winnende kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ligt ook aan welke spellen je gaat spelen. Voor een game als CoD MW2 of Starfield is de 7900XTX meer gelijk aan de RTX 4090 dan aan de RTX 4080. Dan ben je gek als je voor Nvidia gaat. Wil je Raytracing dan moet je juist weer niet voor AMD gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

ikt

martyw schreef op zondag 3 september 2023 @ 17:18:
[YouTube: RX 7900 XTX vs RTX 4080: The Ultimate Comparison!!! (New games and drivers, RT, FSR vs DLSS3 on/off)]
FSR 3 moet alles DirectX11/DirectX12 ondersteunen (upscaling + frame interpolatie) op alle kaarten (ook de groene), dus staar je vooral niet blind op bling features, maar kijk vooral naar welke prestaties je wil (ook ivm ray tracing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:55

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik zit ook heel hard te twijfelen tussen de 4070ti en 7900 xtx. Ik zit dan ook te kijken naar power consumption waarbij de ti veel zuiniger is. De xtx is meer future proof volgens mij (meer geheugen en is over het algemeen sneller).

In hoeverre zou je DLSS gebruiken.. Ja als je RT aan zet en gamed op minimaal 1440p met alles op de hoogste stand denk ik en dan voornamelijk als je single player games speelt. Competetief online gaming zou de xtx veel beter zijn. En in hoeverre is FSR van belang als je in de meeste games van tegenwoordig al minimaal 100 fps haalt op de xtx. Wil je dan nog meer fps met kans op meer input lag?

Ik zit al enkele dagen te bedenken wat bij mij de doorslag zou moeten geven. Ben er niet uit. Kan iemand hier misschien een licht op werpen. Denk ik verkeerd, denk ik misschien niet ergens aan..

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Pagina: 1