Toon posts:

Nieuwe set boxen cadeau geven!

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen, ik ben van plan een goeie set boxen te kopen voor mijn vriendin. Ze het nu echt van die slechte goeiekope.

Ze heeft in haar pc een Creative PCI 128 geluidskaart zitten. Nu wil ik een paar boxen kopen met 2 sattelieten en 1 subwoofer. Nu had ik bij My Com een goede gezien.

De CREATIVE SOUNDWORKS DIGITAL

Ik weet niet hoe het allemaal met die digitale aansluitingen zit met die geluidskaarten enzo....

Ik kan er wienig info over vinde hier dus ik vraag me af of iemand hier ervaring mee heeft of dat iemand andere goede weet. Ik ben van plan ong. Fl 200,- uit te geven.

Thanks iedereen voor een reactie!! ;)

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:45

FFF

die soundcard is niet echt superieur, draai zelf op een labtec setje, maar die kost rond de 350,- maar daar komt heel mooi geluid uit.
Helaas kan ik wel de conclusie trekken, dat hij er met een betere soundcard veel meer uit haald.

Labtec vindt ik een heel goed merk, maar weet niet of je een 2.1 setje voor die prijs hebt van degelijke kwaliteit (2.1 is dus 2 satelieten en een sub :D )

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-07 21:20

Adonias

Oe! Buttons :9

Die sb 128 heeft geen digitale uitgang, dus laat al die digitale dingen maar zitten, heeft je vriendin niets aan, en voor 200 gulden heb je het toch niet... Ga gewoon 's naar een winkel en ga 's luisteren naar luidsprekers in jou budget.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

JT

VETAK y0

Creative = :r (No offence, just my opinion)

Zie hier in mijn post waarom :

[topic=153563/1]
Eerste pagina als het goed is.

Hoeveel mag het kosten ?

Mijn suggesties :

====================================
Altec Lansing ACS 340

Vanaf f119,-

Afbeeldingslocatie: http://www.altecmm.com/Altec/images/products/acs340_prod.jpg

- Driver (per satellite): Two 3-inch magnetically shielded full range driver
- Driver (subwoofer): One 6-1/2-inch magnetically shielded full range
- Frequency Response: 30Hz - 20kHz
- Satellite Power: 13 Watts
- Subwoofer Power: 27 Watts
- Input Impedance: >10k ohms
- S/N Ratio: >70 dB

==============================================
Labtec APX 4620

Vanaf f195,-

Afbeeldingslocatie: http://www.labtec.com/europe/images/products/apx4620.jpg

- Frequentiebereik: 25Hz-20kHz
- Vermogen: 70Watt RMS
- Aansluiting voor hoofdtelefoon en microfoon
- Afgeschermde 6~ Max-X progressive suspension subwoofer in houten behuizing

Yamaha YST MS 50
(Heb ik zelf)

Vanaf f270,-

Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha.com/images/ystms50.gif

- Output power : 80W Total power; 20W per satellite (1kHz, 4 ohms) + 40W for subwoofer (100Hz, 5 ohms)
- Frequency Response : 32Hz--20kHz Crossover frequency: 200Hz for subwoofer, 12kHz for satellites
- Input Sensitivity : 200mV
- Drivers : 6 1/2 inch Multi-range spruce cone driver (subwoofer), 3 inch Spruce cone mid--range driver and 3/4 inch balanced--dome tweeter satellites

Ik ben heel erg te spreken over die van mij. Lekkere neutrale hoge tonen die nooit scherp worden, je kan 2 bronnen aansluiten, HEERLIJKE bas, lekker diep en strak, niet bonkerig.

Die anderen heb ik alle 2 een impressie van gehad, en die was zeker positief ! Allemaal goede keuzes voor het geld !

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand waar je Labtec speakers kunt kopen in de omgeving Eindhoven???

thanks.....

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:23

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 04 september 2001 17:46 schreef JdeTuitE het volgende:
Weet iemand waar je Labtec speakers kunt kopen in de omgeving Eindhoven???

thanks.....
Ik zou voor 200 piek all the way voor de labtec APX 4620 gaan... Dat is echt geen geld voor zo'n set! (Norrod, stuurt 't op vanuit Groningen). Die set heeft ooit als adviesprijs 400 piek gehad, en dit is zo echt een koopje. Mijn huisgenoot heeft dat setje, en het is echt een prima setje, dat beter klinkt dan menig ranzig minisetje :o.

Ow, JT. Die nieuwere creatives vallen best heel erg mee, in vergelijking met die oude fps1000's (die echt meer dan rampzalig zijn).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op dinsdag 04 september 2001 17:51 schreef JvS het volgende:

[..]

Ik zou voor 200 piek all the way voor de labtec APX 4620 gaan... Dat is echt geen geld voor zo'n set! (Norrod, stuurt 't op vanuit Groningen). Die set heeft ooit als adviesprijs 400 piek gehad, en dit is zo echt een koopje. Mijn huisgenoot heeft dat setje, en het is echt een prima setje, dat beter klinkt dan menig ranzig minisetje :o.

Ow, JT. Die nieuwere creatives vallen best heel erg mee, in vergelijking met die oude fps1000's (die echt meer dan rampzalig zijn).
mensen deze jongen heeft groot g elijk!! go for labtec!!

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

[..]

Welke nieuwe...

En ja, in vergelijking met die oude FPS1000 zijn zelfs Trust speakers beter, dus het zegt weinig.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt dat julie mij zo geholpen hebbe!

Ik denk dat ik de Labtec LCS 4620 ga kopen.
Deze zijn namelijk dicht verkrijgbaar en zeer goed.

THANKS IEDEREEN!

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

Yw :) Tis trouwens de APX 4620 en niet de LCS 4620 :P (Jaja, ik weet het, mierenneuker :+ )

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Nou die APX kon ik nergens vinden op labtec.com en de LCS verkopen ze hier bij mij op de hoek...

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Het niet te voorkomen advies:

Heeft je vriendin een fatsoenlijke stereoset bij de comp in de buurt? Dan kan je voor 12,95 de boel daarop aansluiten, grote kans dat het geluid mooier is dan dat van een setje computerboxjes....

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ik zou voor de Altec Lansing speakers gaan uit een van de bovenstaande posten (met het plaatje). De Pulse van Labtec is ook een goede keuze de 424 pulse uit mijn hoofd..

Kosten allebei rond de 150 gulden.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Accident
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

[..]

Ik heb dit setje voor 329 piek gekocht, en ben er zeer tevreden over! (zeker een beter geluid als de meeste midi-setjes)
IMHO een AANRADER!!!

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat is nu precies het verschil tussen de Labtec LCS 4620 en de labtec APX 4620 ????

of is er geen verschil......

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

Jawel, de APX 4620 bestaal wel, en de LCS 4620 bestaat niet

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Ik heb zelf die altec lansing staan, is een uitsteken setje voor die prijs. Komt echt een goed geluid uit, samen met m'n turtlebeach montego II kaart.

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 17:12 schreef JT het volgende:
Creative = :r (No offence, just my opinion)

Zie hier in mijn post waarom :

[topic=153563/1]
Eerste pagina als het goed is.

Hoeveel mag het kosten ?

Mijn suggesties :

Altec Lansing ACS 340

Vanaf f119,-

[afbeelding]

- Driver (per satellite): Two 3-inch magnetically shielded full range driver
- Driver (subwoofer): One 6-1/2-inch magnetically shielded full range
- Frequency Response: 30Hz - 20kHz
- Satellite Power: 13 Watts
- Subwoofer Power: 27 Watts
- Input Impedance: >10k ohms
- S/N Ratio: >70 dB
Hé die heb ik ook op mijn 2e computer. En die zitten niet voor niks op mijn 2e computer. Er komt zeker geluid uit, maar zodra je ze hard zet gaan ze errug snel vervormen. Ook die "versterker" geïntegreerd in de subwoofer is niet veel soeps. De subwoofer zelf wil nog wel redelijk laag gaan maar zoals gezegd niet bepaald hard.
Doe mij maar een DTT2500 (zoals op mijn 1e comp. :))
Maarja...voor et geld hoef je het niet te laten.
(Die Altec's worden trouwens veel verkocht bij Dell's)

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

Creative vind ik dus echt zwaar :r

Geluidsniveau is niet alles......kwaliteit wint die Altec het dus echt wel van Creative...En ik ben niet de enigste die dat vind.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 21:01 schreef JT het volgende:
Creative vind ik dus echt zwaar :r

Geluidsniveau is niet alles......kwaliteit wint die Altec het dus echt wel van Creative...En ik ben niet de enigste die dat vind.
Dat is dus echt níét zo. Ik heb ze hier allebei staan zoals gezegd en kan je vertellen dat die DTT2500 écht wel beter is dan die cheape Altec Lansing. Kgloof niet dat jij ze allebei thuis hebt staan.
Tuurlijk...de geluidskwaliteit van die Creative setjes is lang niet alles maar voor de PC is het hartstikke leuk dat je een zwaar betaalbare 5.1/4point oplossing hebt.

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

Op dinsdag 04 september 2001 22:22 schreef Tweakert het volgende:

[..]

Kgloof niet dat jij ze allebei thuis hebt staan.
Nee, maar ik ben niet zo debiel dat ik ze thuis moet hebben om te kunnen horen welke beter is.

Maar je vind maar wat je wilt. Dit word anders weer zo een Creative vs. kwaliteit discussie.

Ecodan warmtepomp

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op dinsdag 04 september 2001 22:27 schreef JT het volgende:

[..]

Nee, maar ik ben niet zo debiel dat ik ze thuis moet hebben om te kunnen horen welke beter is.

Maar je vind maar wat je wilt. Dit word anders weer zo een Creative vs. kwaliteit discussie.
de 340 van Altec heeft mijn neef, die komt tot 37Hz ofzo DIn (-3dB) (zet bij Dell game pc van 3 jaar oud nu ofzo) heeft iig een hele volle diepe bass. ook de sats gaan niet snel vervormen op hoog volume (in tegenstelling tot creative). Die Creative gast zegt het eigenlijk precies fout, ik betwijfel dan ook zeer of hij de 340 wel gehoord heeft. Alsof duur altijd beter klinkt. de 340 heeft ook nog eens een 6.5 "woofer. Dat heeft geen enkele DTT set. En ze komen dan ook niet laag.

En de sats geven niet genoeg midrange voor acoustische muziek (metal, rock, orkestra etc.)

Verwijderd

Topicstarter
jongens we houde het bij het topic...

maar kijk is op www.aragorn.nl en dan bij de boxen... daar staat toch echt de Labtec LCS 4620 !!!

is dat dan een typefout?? :?

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

Daar hoef ik geen eens te kijken....want ik geloof je wel, tis gewoon een tiipvaud.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 22:27 schreef JT het volgende:

[..]

Ik hoef ze ook niet allebei thuis te hebben staan om het verschil te horen maar ik héb ze nou eenmaal thuis staan. |:( En je 2e opmerking slaat ook als k*t op dirk. Net alsof Creative geen kwaliteit heeft.
de 340 van Altec heeft mijn neef, die komt tot 37Hz ofzo DIn (-3dB) (zet bij Dell game pc van 3 jaar oud nu ofzo) heeft iig een hele volle diepe bass. ook de sats gaan niet snel vervormen op hoog volume (in tegenstelling tot creative). Die Creative gast zegt het eigenlijk precies fout, ik betwijfel dan ook zeer of hij de 340 wel gehoord heeft. Alsof duur altijd beter klinkt. de 340 heeft ook nog eens een 6.5 "woofer. Dat heeft geen enkele DTT set. En ze komen dan ook niet laag.
En de sats geven niet genoeg midrange voor acoustische muziek (metal, rock, orkestra etc.)
Volle diepe bass is wel errug overdreven. De subwoofer geeft inderdaad (zoals het een subwoofer beaamt) de lage tonen weer. Maar vol? Neh...daar is ie veeels te klein voor. En met een 15cm driver kom je iig niet écht laag. Het is dan ook nog eens geen bandpass sub, wat het volume en de diepte ook al niet ten goede komt.
Mij gaat het trouwens écht niet om de prijs maar mijn DTT2500 klinkt gewoon beter dan mijn ACS340. In dit geval is duurder dus wel degelijk beter.
Over welke sats heb je het nou? Die van de ACS of van de DTT? In geval van de DTT heb je gelijk, ze geven de middentonen merkbaar zachter weer. Iets wat de meeste mensen niet merken. Het valt wel vaak op bij spraak e.d. (daarom is bij de DTT3500 dan ook de center vergroot.)
De meeste mensen (gamers) vinden een keiharde bass veel belangrijker dan de middentoontjes die wegvallen.

Naja genoeg geluld.

• Yokozuna
Op woensdag 05 september 2001 00:16 schreef JT het volgende:
Daar hoef ik geen eens te kijken....want ik geloof je wel, tis gewoon een tiipvaud.
Dat is een typefout, heel erg domme fout. bij Gistron staat er af en toe ook zo'n fout. Echte grote schande. Dat dat van een bedrijf koopt die zijn eigen assortiment niet goed kan spellen. Ze moesten zich schamen.

De link gaf JT al van dat heerlijke APX4620'etje :)

Hier de pricewatch link http://www.tweakers.net/pricewatch/1612

Bij ACI computers gaan dus, totaal prijs (rembours erbij rekenen!) is lager dan Norrod. Veel koop en luisterplezier.

Tweakert, ik praat over subwoofer begrippen voor de PC! Het is onzin deze te vergelijken met normale Hifi woofers. Wat pc maatstaven betreft geven ze een diepe volle bass (onder de 40Hz).

Ik bedoelde de sattelites. De meeste willen dat, voor die hardcore, techno, en trance klinkt het nog acceptabel (als de bass op onder de 50% zet, anders gaat hij binnen de korste keren scheten en brullen). Wees blij dat de 340 nog een 15cm woofer heeft. De DTT setjes doen het met een 5.25" (13cm) woofer. Op een laag volume vind ik die DTT setjes ook wel aardig klinken, maar op een flink volume (en bass op 50%) gaan ze gewoon te snel distrorten/vervormen. (sats en subwoofer, beide te klein membraan). En ene keiharde bass zit er niet in de DTT sets, als je ze keihard zet braken ze alles uit en geven ze een THD van 20% ofzo. Iig niet leuk meer om te luisteren, en dat doet de 340 minder snel.

MAar ik denk dat in beide gevallen de APX4620 gewoon HET alternatief is (bovendien staat zo'n grote bak ook wel stoer van de APX :) )

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

Op woensdag 05 september 2001 16:00 schreef Tweakert het volgende:

[..]

Net alsof Creative geen kwaliteit heeft.
Exactly my point. Kijk maar hier voor mijn argumenten :
[topic=153563/1]
Volle diepe bass is wel errug overdreven. De subwoofer geeft inderdaad (zoals het een subwoofer beaamt) de lage tonen weer. Maar vol? Neh...daar is ie veeels te klein voor. En met een 15cm driver kom je iig niet écht laag. Het is dan ook nog eens geen bandpass sub, wat het volume en de diepte ook al niet ten goede komt.
Creative heeft een 5,25 " woofer :D En dan wou je zeggen dat dat beter is ??? Yeah, sure....Dream on...En een gesloten systeem is nog altijd kwalitatief beter dan een open systeem.....
Mij gaat het trouwens écht niet om de prijs maar mijn DTT2500 klinkt gewoon beter dan mijn ACS340. In dit geval is duurder dus wel degelijk beter.
Ooit wel is gehoord van 'tussen de oren'...
In geval van de DTT heb je gelijk, ze geven de middentonen merkbaar zachter weer. Iets wat de meeste mensen niet merken. Het valt wel vaak op bij spraak e.d. (daarom is bij de DTT3500 dan ook de center vergroot.)
En als ze die zachter weergeven dan normaal, dan verpest het dus het geluid, omdat het minder natuurgetrouw word weergeven. En het valt wel degelijk op.
De meeste mensen (gamers) vinden een keiharde bass veel belangrijker dan de middentoontjes die wegvallen.
Ja, nou, ik vind het volume van de bas minder belangrijk dan slechte middentonen. Ik heb liever dat het goede en lage bas ipv hoge en bonkerige bas, en ook wil ik graag middentonen hebben. Ik hou nou eenmaal van natuurgetrouw geluid, maar dat zal wel aan mij liggen dat ik daarvan houd...

Ecodan warmtepomp

• Yokozuna
Ik ga hier niet verder op in. Verpest de topic nou plz niet nog es, door afwijkende discussie :(

Het gaat om die gast, en ik raad hem een APX4620, en zo te zien een stel anderen ook :)

• JvS
  • Laatst online: 08:23

JvS

Ik heb hem zelf ook

Creativa afzeiken is hier echt zwaaaaaaaaar overbodig. Die set is inderdaad een typefout. De topicstarter heeft al antwoord en dit gaat alleen maar (saai en oud) offtopic).

Als de topicstarter eventueel nog vragen heeft, mag-ie een nieuwe openen van mij).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.