Macbook pro herkent geen twee schermen via de docking

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul2501
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 03-09-2023
Hi all.

Ik heb recent mijn setup een upgrade gegeven door een extra scherm toe te voegen.
Eerst gebruikte ik alleen een LENOVO L27-28 met USB_C om mijn macbook pro op aan te sluiten.
Hier heb ik nu een LENOVO D27-28 aan toegevoegd.

Nu ga ik tegenwoordig veel thuiswerk, wil ik een extra scherm en makkelijk kunnen switchen tussen mijn privé Macbook Pro 2017 en mijn werklaptop, een HP ProbBook 440 G8 Notebook.

Mijn oplossing was de HP USBC dock G5 te kopen om gemakkelijk via 1 usb c kabel van laptop te kunnen wisselen.
Nu werkt dit via mijn HP Probook prima, maar via de macbook zijn de schermen synchroon gesteld en worden ze niet herkend als twee aparte schermen. Ik heb de schermen nu aangesloten, 1 via hdmi 1 via display naar hdmi kabel.

Is hier een oplossing voor, of moet ik mijn toch de twee schermen in de twee usb-C aparte poorten van mijn mac blijven steken?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:45
Paul2501 schreef op zondag 3 september 2023 @ 14:15:
Hi all.

Ik heb recent mijn setup een upgrade gegeven door een extra scherm toe te voegen.
Eerst gebruikte ik alleen een LENOVO L27-28 met USB_C om mijn macbook pro op aan te sluiten.
Hier heb ik nu een LENOVO D27-28 aan toegevoegd.

Nu ga ik tegenwoordig veel thuiswerk, wil ik een extra scherm en makkelijk kunnen switchen tussen mijn privé Macbook Pro 2017 en mijn werklaptop, een HP ProbBook 440 G8 Notebook.

Mijn oplossing was de HP USBC dock G5 te kopen om gemakkelijk via 1 usb c kabel van laptop te kunnen wisselen.
Nu werkt dit via mijn HP Probook prima, maar via de macbook zijn de schermen synchroon gesteld en worden ze niet herkend als twee aparte schermen. Ik heb de schermen nu aangesloten, 1 via hdmi 1 via display naar hdmi kabel.

Is hier een oplossing voor, of moet ik mijn toch de twee schermen in de twee usb-C aparte poorten van mijn mac blijven steken?
Apple doet niet aan meerdere monitoren (MST) via Alternate Mode over USB-C.

Als je dat wilt, zul je een Thunderbold dock moeten nemen of genoegen nemen met het aansluiten via 2 poorten.

“Verder is het goed om te weten dat een Thunderbolt-dockingstation in tegenstelling tot een DP Alt Mode-dock wel twee monitors aan een MacBook kan koppelen, maar dat het tweede scherm dan altijd moet worden aangesloten op een USB4/Thunderbolt-poort op het dockingstation. Daarvoor heb je niet per se een native USB-C-scherm nodig: een adaptertje naar bijvoorbeeld DisplayPort werkt prima.”

[ Voor 14% gewijzigd door White Feather op 03-09-2023 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-06 16:21

3DDude

I void warranty's

https://www.synaptics.com...-graphics/downloads/macos

heb je die op je mac geinstalleerd en "actief" open staan ?

Volgens mij kan het daarmee weer wel. (tenminste dat had ik ook :))

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningsGap
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-06 10:30
3DDude schreef op zondag 3 september 2023 @ 15:38:
https://www.synaptics.com...-graphics/downloads/macos

heb je die op je mac geinstalleerd en "actief" open staan ?

Volgens mij kan het daarmee weer wel. (tenminste dat had ik ook :))
Alleen als de dock displaylink ondersteunt.
Pagina: 1