Advies gevraagd voor Spotify speler zonder telefoon

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkbrace
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-08 15:17
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Spotify speler.

Wat is je budget?
50 tot 100 euro?

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Bij mijn zoon op de middelbare school is er per dit jaar een mobiele telefoon verbod. Een goede zaak, maar hij heeft het nodig om zich af en toe terug te trekken met muziek op zijn hoofd. Wat is een goede spotify speler (met bluetooth) die hij op school zou kunnen gebruiken?

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb wat lijstjes online gevonden, maar daarin stonden vooral veel smartwatches en die zijn over het algemeen vrij duur en het is niet duidelijk welke het ook zonder telefoon doen. Het lijkt me dat er wel mp3 spelers met internet moeten zijn?

Beste antwoord (via winkbrace op 05-09-2023 13:14)

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:42
Ik zou me eens verdiepen in de Shokz Swim koptelefoon waar 4GB aan muziekruimte bij zit.
Of in Garmin horloges waar ook spotify playlisten op opgeslagen kunnen worden. Dan heb je ongeveer 500 nummers aan muziek bij je. Die kun je dan van je horloge naar een draadloze headset/oortjes streamen.
Op marktplaats zag ik al een Vivoactive 3 Music voor 60 euro.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:25

Oekol

waka waka hey hey

Je kan op elke telefoon offline muziek downloaden. Vliegtuigstand aan is dan een optie. Als dat akkoord wordt bevonden door de school. Anders ouderwets een ipod of mp3 apparaat meenemen? Wellicht wordt de disc man of walkman weer hip door deze nieuwe regel ;)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 23:08
Is laatst ook al een keertje voorbij gekomen.
Dit zou een oplossing kunnen zijn.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• winkbrace
Hartelijk dank Ad!

En sorry voor de dubbele vraag, ik had het niet gevonden.

Oekol, de vliegtuigstand uitzetten zou natuurlijk een veel te grote verleiding zijn. Dan vertrouw ik nog eerder Eva met een verboden vrucht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ad de Jong schreef op zondag 3 september 2023 @ 11:38:
Is laatst ook al een keertje voorbij gekomen.
Dit zou een oplossing kunnen zijn.
Nadeel hiervan is dat die wel érg veel op een telefoon lijkt. Het is gewoon een Android telefoon maar dan zonder simkaart dus je kunt er niet mee bellen, maar je kunt wel gewoon apps als Discord en WhatsApp sideloaden en 'm gewoon als telefoon gebruiken op het bellen na.
Daarnaast zal die ook wifi nodig hebben om Spotify te kunnen gebruiken, dat moet dan wel op school aanwezig zijn (of alle lijsten moeten worden gedownload, maar dan kun je alleen naar die offline lijsten luisteren).

Ik denk dat dat voor de zoon van @winkbrace nogal wat gezeik op kan leveren met leerkrachten die niet snappen dat het geen telefoon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkbrace
Ja daar heb je een heel goed punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-09 17:35
Is een offline mp3 speler geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:13

Sorbo

Uw hulp in huis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:40

Reinier

\o/

winkbrace schreef op zondag 3 september 2023 @ 11:51:
Vind ik niet. Hoe kan dit nou gezeik van de leerkrachten genoemd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Is een ouderwetse MP3-speler niet een idee?

Je hebt tegenwoordig van die websites waar je een Spotify lijst opgeeft en dan automatisch voor ieder nummer gekeken wordt of die beschikbaar is op YouTube Music en dan gewoon daarvan de MP3 downloadt. Zolang je die MP3tjes alleen zelf gebruikt en niet deelt is dat net zo legaal als dezelfde muziek via YouTube luisteren.
Is wat meer werk maar als je eenmaal een 128GB SD-kaartje vol hebt zitten dan heb je het meeste wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
Oon schreef op zondag 3 september 2023 @ 11:49:
[...]

Ik denk dat dat voor de zoon van @winkbrace nogal wat gezeik op kan leveren met leerkrachten die niet snappen dat het geen telefoon is.
winkbrace schreef op zondag 3 september 2023 @ 11:51:
Ga in gesprek met de leerkracht(en), zodat ze weten dat het apparaat wat je zoon gebruikt geen smartphone is, maar alleen gebruikt wordt voor muziek.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Oon schreef op zondag 3 september 2023 @ 11:54:
Is een ouderwetse MP3-speler niet een idee?

Je hebt tegenwoordig van die websites waar je een Spotify lijst opgeeft en dan automatisch voor ieder nummer gekeken wordt of die beschikbaar is op YouTube Music en dan gewoon daarvan de MP3 downloadt. Zolang je die MP3tjes alleen zelf gebruikt en niet deelt is dat net zo legaal als dezelfde muziek via YouTube luisteren.
Is wat meer werk maar als je eenmaal een 128GB SD-kaartje vol hebt zitten dan heb je het meeste wel
Dit. Er zijn ook downloaders voor Spotify, Tidal etc, en ik heb zo heel veel muziek offline (de Tidal downloader is erg goed). Kan ik op mijn Sony NW-A45 of andere dedicated mp3 speler (iPod Shuffle etc) gebruiken. Geen andere software, geen verleidingen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Hahn schreef op zondag 3 september 2023 @ 11:58:
[...]

[...]

Ga in gesprek met de leerkracht(en), zodat ze weten dat het apparaat wat je zoon gebruikt geen smartphone is, maar alleen gebruikt wordt voor muziek.
Dat kan op een kleine basisschool, maar op een middelbare school is dat niet te doen. TS heeft niet aangegeven welke van de twee het is.

Hoe dan ook blijft het toch altijd wel gezeik opleveren. Ik weet uit ervaring dat toentertijd de eerste touchscreen MP3-spelers al altijd een discussie was, terwijl je daar niet eens berichten mee kon sturen en die geen Bluetooth hadden of niks. Een apparaat dat eigenlijk gewoon een Android telefoon is maar dan zonder simkaart gaat bij iedere nieuw of vervangende leerkracht weer dezelfde discussie opleveren.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:42
Ik zou me eens verdiepen in de Shokz Swim koptelefoon waar 4GB aan muziekruimte bij zit.
Of in Garmin horloges waar ook spotify playlisten op opgeslagen kunnen worden. Dan heb je ongeveer 500 nummers aan muziek bij je. Die kun je dan van je horloge naar een draadloze headset/oortjes streamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winkbrace
Oon schreef op zondag 3 september 2023 @ 12:01:
[...]

Dat kan op een kleine basisschool, maar op een middelbare school is dat niet te doen. TS heeft niet aangegeven welke van de twee het is.

Hoe dan ook blijft het toch altijd wel gezeik opleveren. Ik weet uit ervaring dat toentertijd de eerste touchscreen MP3-spelers al altijd een discussie was, terwijl je daar niet eens berichten mee kon sturen en die geen Bluetooth hadden of niks. Een apparaat dat eigenlijk gewoon een Android telefoon is maar dan zonder simkaart gaat bij iedere nieuw of vervangende leerkracht weer dezelfde discussie opleveren.
Het gaat om HAVO 4. En op zich is praten altijd mogelijk, maar dat duurt wel even voor je alle leraren en concierges hebt uitgelegd dat het een mp3 speler is. En ik weet niet precies wat ze willen voorkomen met het mobielverbod dus ik weet niet of whatsapp een probleem is of dat het alleen om de scroll verslaving gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

winkbrace schreef op zondag 3 september 2023 @ 12:09:
[...]

Het gaat om HAVO 4. En op zich is praten altijd mogelijk, maar dat duurt wel even voor je alle leraren en concierges hebt uitgelegd dat het een mp3 speler is. En ik weet niet precies wat ze willen voorkomen met het mobielverbod dus ik weet niet of whatsapp een probleem is of dat het alleen om de scroll verslaving gaat.
Ik zou sowieso eerst eens het gesprek aangaan met school, om inderdaad te weten te komen wat ze proberen te bereiken. De kans is groot dat zo'n Android apparaat dat alleen niet kan bellen ook gewoon niet zou mogen omdat er apps op kunnen, of misschien zelfs dat iedere MP3-speler al niet zou mogen.

In het ergste geval zou je nog kunnen kijken naar bijv. een Fitbit Versa 2 (als ook een ouderwetse MP3-speler niet gaat werken), daar kun je met de desktop app muziek op zetten en die ziet er verder uit als een gewone horloge, maar ik zou toch echt eerst willen weten wat wel en niet mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkbrace
jopie schreef op zondag 3 september 2023 @ 12:01:
Haha, en terwijl je het schrijft wordt er 1 voor 40 euro opgezet. Dat wordt hem dan denk ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 23:08
Wil je alle discussies hierover uit de weg willen gaan....
Stapel cassettes naast je zegt voldoende denk ik :-P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wGd0PZiYFb91tXRDUsmhZeNrHZ8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/f1sLbHjlFJHHGnnyizXCXifh.png?f=fotoalbum_large

Maar ik denk een gewone MP3 speler zou dan ook voldoende moeten zijn of moet het echt Spotify zijn?

Mijn profiel op Discogs

• amboly
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-09 21:28
Ik heb deze speler voor mijn zoontjes, en ben er erg tevreden over! Doet precies wat TS vraagt.
Pagina: 1