Kan geen mail versturen vanaf Yahoo Mail

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gheugten
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 12-09-2023
Goedemorgen,
Sinds de software update op mijn MacBook gisteren kan ik geen mail meer versturen. De SMTP server lijkt goed te staan. Ik kan wel mail versturen vanaf mijn iPhone., Het vreemde is dat wanneer iemand mijn mailt en ik hierop vanaf mijn MacBook reageer, diegene mijn reactie wel ontvangt,
Dus dan wordt mijn mail wel verzonden. nieuwe mail wordt niet verstuurd en komt ook niet in mijn verzonden box. Ik heb mijn mail eraf gegooid en opnieuw op mijn MacBook geïnstalleerd maar krijg het niet verholpen. Wie kan mij helpen?

Groetjes Gaby

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-09 19:09

jurroen

Security en privacy geek

Het zou enorm helpen als je wat meer informatie geeft. Welke mail client gebruik je? Welke versie? Wat zijn de instellingen die je gedaan hebt voor IMAP/POP3 en SMTP? En bovendien: welke foutmelding krijg je?

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gheugten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F3BiXNGwixYuUR72BVb97g3DUXw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ajJqO8MK1ZXMvb8WLQ46OufW.png?f=fotoalbum_large

dankjewel dat je meedenkt, Gebruik Yahoo. Zie screenshot hierboven

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 18:01
gheugten schreef op maandag 4 september 2023 @ 09:37:
[Afbeelding]

dankjewel dat je meedenkt, Gebruik Yahoo. Zie screenshot hierboven
hostnaam Yahoo! gaat niet werken wat in je screenshot staat....
Onder zijn de correcte hostnamen, voor verzenden is het dus smtp.mail.yahoo.com:

Incoming Mail (IMAP) Server

Server - imap.mail.yahoo.com
Port - 993
Requires SSL - Yes

Outgoing Mail (SMTP) Server

Server - smtp.mail.yahoo.com
Port - 465 or 587
Requires SSL - Yes
Requires authentication - Yes

Your login info

Email address - Your full email address (name@domain.com)
Password - yourpassword
Requires authentication - Yes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gheugten
super aardig dat je meekijkt, dankjewel. Ik heb alles nu zo ingesteld maar helaas
Wat zie ik over het hoofd?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qAb11UIVhXr2i2iA9Muq_94zyX8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wwvi4fCPIWGKWYD17JnBgp95.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gheugten
alles staat goed ingesteld maar krijg geen nieuwe mail verstuurd, Wanneer iemand mij mailt en ik geef een reply dan verstuurt mijn MacBook deze mail wel. Wat zie ik over het hoofd? krijg ook geen foutmelding, help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeCee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-09 21:47
@gheugten Is het terug sturen van mail toevallig ook aan een @yahoo.com e-mailadres?

Verder vielen mij twee dingen op:
  1. Het check-boxje 'Gebruik TLS/SSL' naast het poortnummer is niet aan gevinkt. Zoals @EverLast2002 aangeeft 'Requires SSL - Yes' moet deze aan gevinkt.
  2. Authenticatie moet volgens mij 'gebruikersnaam/wachtwoord' zijn.
Verder is het mij niet duidelijk of en welke foutmelding je krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Wees je er ook van bewust dat je in je screenshots een boel persoonlijke informatie geeft.. Misschien wil je dat wegknippen.

Doe ook even zoeken bij google naar 'Yahoo smtp instellingen', daar zijn op verschillende sites tips te geven.

Zo lees ik op https://kinsta.com/nl/blog/yahoo-smtp-instellingen/
Password: Je Yahoo Mail app wachtwoord, dus niet het wachtwoord waarmee je inlogt op Yahoo Mail: we laten je hieronder zien hoe je dit wachtwoord kan aanmaken.
waar dan een app-specifiek wachtwoord nodig blijkt, aan te maken via https://login.yahoo.com/myaccount/security/

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:30

Reinier

\o/

Gefeliciteerd met je verjaardag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
gheugten schreef op maandag 4 september 2023 @ 21:18:
super aardig dat je meekijkt, dankjewel. Ik heb alles nu zo ingesteld maar helaas
Wat zie ik over het hoofd?
[Afbeelding]
Wat @PeeCee zegt, je moet het vinkje aanzetten bij Gebruik TLS/SSL
Welke opties heb je nog meer dan 'wachtwoord' bij "Authenticatie" ?
(en een fijne verjaardag gewenst) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gheugten
Ik heb TLS/SSL aangevinkt, Ondertussen bij de AMAC store mijn hele MacBook laten leegmaken en zij hebben alles opnieuw geïnstalleerd. Zij hebben daarna 1 email kunnen versturen en deze kwam ook binnen.
Vervolgens is het niet meer gelukt. Zo vreemd. Vanochtend heb ik een nieuwe software update op mn MacBook gedaan. Daarna kon ik wederom 1 nieuwe mail versturen, (ik helemaal blij) die kwam binnen (stond ook in mn verstuurd box)en wederom daarna werkte het niet meer. Mijn mailbox heb ik eraf gegooid en vervolgens weer opnieuw op mijn laptop geïnstalleerd. helaas
yahoo zegt dat het bij Apple instellingen ligt en via versa.
Status nu:
-nieuwe email kan ik ontvangen
-nieuwe email verzenden: werkt niet, wordt niet verstuurd
-reply op binnengekomen email kan ik versturen: komt bij de ontvanger binnen
Hellup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
gheugten schreef op zondag 10 september 2023 @ 16:11:
Ik heb TLS/SSL aangevinkt, Ondertussen bij de AMAC store mijn hele MacBook laten leegmaken en zij hebben alles opnieuw geïnstalleerd. Zij hebben daarna 1 email kunnen versturen en deze kwam ook binnen.
Vervolgens is het niet meer gelukt. Zo vreemd. Vanochtend heb ik een nieuwe software update op mn MacBook gedaan. Daarna kon ik wederom 1 nieuwe mail versturen, (ik helemaal blij) die kwam binnen (stond ook in mn verstuurd box)en wederom daarna werkte het niet meer. Mijn mailbox heb ik eraf gegooid en vervolgens weer opnieuw op mijn laptop geïnstalleerd. helaas
yahoo zegt dat het bij Apple instellingen ligt en via versa.
Status nu:
-nieuwe email kan ik ontvangen
-nieuwe email verzenden: werkt niet, wordt niet verstuurd
-reply op binnengekomen email kan ik versturen: komt bij de ontvanger binnen
Hellup
Is er een iCloud backup teruggezet na het leegmaken van je macbook?
(ik ben geen Apple expert, maar met mijn iPhone kan dat dus wel).
Grote kans dat dezelfde (foutieve) mail setting dan ook weer is teruggezet....
Zoniet, dan zou ik wederom je Yahoo settings nakijken en exact invullen wat hierboven al werd gepost.
Is er eventueel een mail log te bekijken? Nogmaals, ik heb zelf geen macbook.
Heb je in je eigen (wifi)netwerk nog iets draaien dat mail kan tegenhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gheugten
Dankjewel voor je input. Wat zou er in mijn wifi netwerk kunnen staan wat mail zou kunnen tegenhouden? Waar zou ik op moeten letten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:35
Heb je ergens een foutmelding? Als in hoe weet je dat het niet lukt?

Op deze pagina nog enkele stappen hoe je de foutmeldingen zou kunnen debuggen

https://www.lifewire.com/...bleshooting-tools-2260913

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeeCee
@gheugten het maakt het wel lastiger, dat het na opnieuw indraaien het issue niet oplost.

Ik zat te denken, in hoeverre maakt het uit waar je op internet zit? Het is misschien wat oud bollig, maar vroeger stonden bij veel providers poorten gesloten om mail te versturen, of je kwam uit op de SMTP van je provider.

Verder vroeg ik mij af met welk ander e-mailadres je test? Alleen interesse is het domein achter het @.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EverLast2002
PeeCee schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 00:48:
@gheugten het maakt het wel lastiger, dat het na opnieuw indraaien het issue niet oplost.

Ik zat te denken, in hoeverre maakt het uit waar je op internet zit? Het is misschien wat oud bollig, maar vroeger stonden bij veel providers poorten gesloten om mail te versturen, of je kwam uit op de SMTP van je provider.

Verder vroeg ik mij af met welk ander e-mailadres je test? Alleen interesse is het domein achter het @.
Je doelt op poort 25 denk ik.
Die wordt hier niet gebruikt, en reply op een binnengekomen mail lukt wel.
Interessant wat je laatste opmerking betreft, ik ben benieuwd of ze naar een yahoo adres replied of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gheugten
Naar welke email adres (gmail of zakenrelatie) ik ook mail, mijn mail komt nergens aan en ik krijg ook geen foutmelding. De mail komt ook niet in de verstuurd box terecht, hij verdwijnt gewoon.
Zojuist probeerde ik een link vanuit safari te delen, klikte op de 'deelbutton' in Safari.
Maar i.p.v. op 'voeg bladwijzer toe' klikte ik op 'email deze pagina'.
Vervolgens typte ik mijn eigen e-mailadres is en deze werd direct
verstuurd. Deze mail staat nu in mijn inbox en send box. Nu snap ik er niets meer van.
Wanneer ik vervolgens wederom een nieuwe mail stuur naar mezelf, gebeurt er niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gheugten
Ik heb ook de link Likewire gelezen. Via de verbindingsassistent lijkt alles te kloppen. Dank voor jullie hulp, ik word er een beetje radeloos van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
gheugten schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:55:
Naar welke email adres (gmail of zakenrelatie) ik ook mail, mijn mail komt nergens aan en ik krijg ook geen foutmelding. De mail komt ook niet in de verstuurd box terecht, hij verdwijnt gewoon.
Zojuist probeerde ik een link vanuit safari te delen, klikte op de 'deelbutton' in Safari.
verstuurd. Deze mail staat nu in mijn inbox en send box. Nu snap ik er niets meer van.
Wanneer ik vervolgens wederom een nieuwe mail stuur naar mezelf, gebeurt er niets.
Kun je dit eens proberen (staat ook in hoe je een mail log nakijkt) :
https://www.lifewire.com/...bleshooting-tools-2260913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 16:26
Heb je onlangs MFA ingesteld voor Yahoo? Misschien moet je een app password aanmaken en deze gebruiken in je SMTP instellingen:
Create and use an app password - This is required if you've enabled Yahoo account key or two-step verification.

• PeeCee
gheugten schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:55:
Ik verwacht dat alle e-mail in de 'outbox' blijft staan wanneer je deze naar een e-mailadres stuurt die niet eindigend op @yahoo.com.

Een korte uitleg
Elke mailserver zoals die van Yahoo accepteert e-mail voor een of meerdere domeinen waarvoor deze is opgezet.
In het geval van Yahoo zal deze opgezet zijn voor het domein @yahoo.com en accepteerd deze alle die wordt verstuurd aan e-mailadressen die eindigen op het domein @yahoo.com.

Echter, wanneer jij een e-mail stuurt naar deze mailserver van Yahoo aan bijv. pietje@gmail.com, zal de mailserver van Yahoo deze e-mail weigeren. Dit omdat de mailserver van Yahoo niet opgezet is voor het domein @gmail.com, maar alleen voor het domein @yahoo.com.

Dus standaard zullen alle e-mail's aan je zelf of een ander e-mailadres eindigend op @yahoo.com geaccepteerd worden en netjes afgeleverd.

Maar...
De mailserver van Yahoo kan wel e-mail aan een ander e-mailadres eindigend op bijv. @gmail.com accepteren en versturen, maar hiervoor moet je je dan bij het versturen van de e-mail, authenticatie mee sturen aan de mailserver van Yahoo.

In korte bewoording, de authenticatie bij de mailserver van Yahoo gaat niet goed. Dit kan onder andere komen door wat @maarud aangeeft. Dit wel, of je gebruikersnaam/wachtwoord kloppen niet.

Nu vraag je waarschijnlijk je zelf af, hoe kan ik dit controlleren? Dit wordt iets ingewikkelder omdat ik je niet naar een site wil sturen waarop je het test, dit omdat je hier je gegevens achter laat en misbruikt kunnen worden.
Wel, gezien je een Mac hebt, kan je het zelf testen door gebruik te maken van telnet of openssl: https://www.stevenrombaut...p-with-telnet-or-openssl/
Wel raad ik je aan om eerst even na te lopen wat @maarud aangaf.

PS. Het feit dat je geen foutmelding krijgt, kan komen door verschillende zaken. De meest voor de hand liggende is dat de mailcliënt van Apple geen juiste melding geeft aan de hand van het niet accepteren van de e-mail door Yahoo.
Op een Iphone krijg je vaak ook geen melding over het niet kunnen versturen van de e-mail, maar blijft de e-mail in de outbox hangen.

• KabouterSuper
  • Niet online
De laatste keer dat ik iets wijzigde bij mijn yahoo account, bleek dat ik geen mail meer kon ontvangen met username en wachtwoord. Ik moest de authenticatie op oauth zetten (inkomend en uitgaand). Daarna heb ik het mailprogramma opnieuw opgestart. Ik kreeg een browserwindow waar ik mezelf kon authenticeren bij yahoo en toestemming kon geven dat mijn mailprogramma mijn mail mocht ophalen.

When life gives you lemons, start a battery factory

Pagina: 1