Tweedekans laptop (niet tweedehands) wil niet opstarten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptoplaptop
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 23-01 10:14
We hebben gisteren een tweedekans laptop ontvangen via *knip*, de Acer Swift 3. Deze heeft Windows 11 home. Echter, bij het doorlopen van het opstartproces stopt hij bij het venster 'zoek internetverbinding via wifi'. We komen niet verder. Dit zou automatisch moeten verlopen toch, bij een nieuwe laptop?
Is er kans dat dit geen nieuwe laptop is (zou alleen krassen op adapter hebben) en dat er iets niet goed is? Ik lees ook over problemen bij windows 11 home, maar ik ben een beetje bang als ik stappen zou uitvoeren met F10 waarover ik lees, ik de laptop eventueel niet meer kan retourneren.
Sorry, ben geen computerprofi, hopelijk kan iemand mij vertellen of dit automatisch zou moeten gebeuren (bij al onze vorige laptop namelijk wel) of dat dit nog niets hoeft te zeggen en hoe wij dit op kunnen lossen. Opnieuw opstarten van wifi router had geen effect.

[ Voor 1% gewijzigd door br00ky op 03-09-2023 11:37 ]

Beste antwoord (via laptoplaptop op 03-09-2023 11:55)

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Heb ik ook gehad. Je moet ofwel de tip van @PD2JK volgen of handmatig via een USB stick de wifi drivers laden. Ik vond het ook maar raar dat een laptop wordt geleverd met een windows installatie zonder de juiste (basis) drivers.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptoplaptop
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nXM2gRXwk7LSUU53miNjpSHIB9o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eZr3LbxgQevVKZobQdd315cJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:47

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je maakt niks stuk hoor. :)

Gewoon Shift F10 en OOBE\BYPASSNRO intikken .

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-06 20:41
Tweedekans is een retourneerde laptop van *knip*. Dus het is inderdaad geen nieuwe laptop.

Ik zou ‘m gewoon retourneren als het niet werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door br00ky op 03-09-2023 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

Of er een netwerk kabel in rammen?

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Nu online
Heb ik ook gehad. Je moet ofwel de tip van @PD2JK volgen of handmatig via een USB stick de wifi drivers laden. Ik vond het ook maar raar dat een laptop wordt geleverd met een windows installatie zonder de juiste (basis) drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptoplaptop
O jongens, dat over drivers en zaken, dat begrijp ik niet. maar er ging wel een lichtje branden dat dit niet de normale gang van zaken is. Maar betekent dit niet dat de laptop al gebruikt is en er dus ergens een probleem met hardware is? Als ik de ShiftF10 ga gebruiken en verder en het zou niet werken om een of andere reden, dan kan ik hem mogelijk niet meer retourneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptoplaptop
Ik moet dus het wifi gedeelte opnieuw installeren? Is dit gebruikelijk bij tweedekans? maar wat als hij daarna niet goed werkt? Kan ik hem dan nog retourneren, want dan heb ik hem 'gebruikt' neem ik aan.... Ik krijg net reactie van *knip* dat zij dit ook vreemd vinden.....

[ Voor 3% gewijzigd door br00ky op 03-09-2023 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Nu online
laptoplaptop schreef op zondag 3 september 2023 @ 09:28:
O jongens, dat over drivers en zaken, dat begrijp ik niet. maar er ging wel een lichtje branden dat dit niet de normale gang van zaken is. Maar betekent dit niet dat de laptop al gebruikt is en er dus ergens een probleem met hardware is? Als ik de ShiftF10 ga gebruiken en verder en het zou niet werken om een of andere reden, dan kan ik hem mogelijk niet meer retourneren?
Nee, je kan de laptop dan nog steeds retourneren. Wel even de boel terugzetten naar fabrieksinstellingen. Enige probleem is dat je ergens toch met de drivers aan de slag moet. Windows installeert normaliter alle drivers automatisch, maar daarvoor heeft het wel een internet verbinding nodig. Die krijg je alleen als je wifi werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:43

Tazzios

..

Is de wifi misschien uitgeschakeld? Op het toetsenbord is daar meestal een knop voor in combinatie met de fn knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Nu online
laptoplaptop schreef op zondag 3 september 2023 @ 09:30:
Ik moet dus het wifi gedeelte opnieuw installeren? Is dit gebruikelijk bij tweedekans? maar wat als hij daarna niet goed werkt? Kan ik hem dan nog retourneren, want dan heb ik hem 'gebruikt' neem ik aan.... Ik krijg net reactie van *knip* dat zij dit ook vreemd vinden.....
Dit is waarschijnlijk de reden dat mensen de laptop op de eerste plaats retourneren. Zoals ik al zei heb ik exact hetzelfde gehad als jij, maar dan met een (tweedekans) Asus Vivobook. Ik ben alleen technisch genoeg om de drivers te installeren en verder te kunnen met installatie.

Of als je geluk hebt staat alleen de wifi uit zoals @Tazzios terecht opmerkt.

[ Voor 6% gewijzigd door br00ky op 03-09-2023 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptoplaptop
CurlyMo, is dit dan geen probleem an sich? Begrijp ik jou goed dat de eerste personen die dit ontvingen (bij nieuw) dit ook als scherm kregen? En als ik F10 intik met de rest van de codes, dat het goed komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptoplaptop
Dit is de reactie van *knip*, wat maken jullie hieruit op als ik vragen mag?
Allereerst de adapter. Ik kan de volledige beschrijving van het tweedekans product er nog bijnemen, net als alle foto's. Als ik dit bekijk, zie ik dat volgens onze foto's de originele oplader wel erbij zou moeten hebben gezeten., kan je me laten zien of beschrijven welke lader jij dan hebt gekregen?

Vervolgens het opstartproces. De geschiedenis toont aan dat wij de laptop hebben getest, wat betekent dat het opstartproces ook doorlopen is en op basis van de bevindingen van de retourdienst is deze laptop geaccepteerd als tweedekans met de beschrijving die erbij stond. Het feit dat er dan problemen zijn opgetreden bij jou, was onvoorspelbaar. Je hebt er dan ook goed aan gedaan deze te retourneren. Ik kijk nog uit naar je verdere antwoorden, maar dit is alvast de uitleg die ik je hierbij kan geven.

[ Voor 1% gewijzigd door br00ky op 03-09-2023 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Nu online
laptoplaptop schreef op zondag 3 september 2023 @ 09:34:
CurlyMo, is dit dan geen probleem an sich? Begrijp ik jou goed dat de eerste personen die dit ontvingen (bij nieuw) dit ook als scherm kregen?
Ja, die eerste persoon kreeg dit scherm ook en dat kan goed de reden zijn dat hij / zij hem retourneerde.
En als ik F10 intik met de rest van de codes, dat het goed komt?
Nee, want dan kom je alleen verder in de installatie. Je hebt nog steeds de wifi drivers nodig om verbinding te kunnen maken met het internet. Die zal je zelf op een USB stick moeten zetten en dan handmatig installeren op deze laptop. Andere optie zou kunnen zijn een USB / RJ45 dongle. Dus een USB adapter waar je een netwerkkabel in kan stoppen.

Maar kijk eerst even naar de tip van @Tazzios. Of de wifi niet toevallig uit staat.

Aanvulling: Elke willekeurige computer zaak moet dit in 5 minuten voor je op kunnen lossen als de wifi inderdaad niet uit staat. Idealiter loop je er gewoon even *knip* mee binnen met de diagnostiek hier op tweakers.

[ Voor 11% gewijzigd door br00ky op 03-09-2023 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptoplaptop
ik zie geen speciale knop voor wifi op de acer swift. Welke knop moet ik indrukken, naast Fn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:06

Reinier

\o/

Je zegt niet welke van de 42000 versies je hebt. Zit er niet zo'n knoppie op?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kTnTfPVGFJlstk14ii6bRIXT_k4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/auBtNUTWTYX8syjcaNjl2T67.jpg?f=user_large

Oh dat had je al gecheckt.

Of het staat misschien in het BIOS uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Reinier op 03-09-2023 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Nu online
laptoplaptop schreef op zondag 3 september 2023 @ 09:41:
ik zie geen speciale knop voor wifi op de acer swift. Welke knop moet ik indrukken, naast Fn?
Kan je de link plaatsen naar de *knip* pagina van deze laptop?

[ Voor 3% gewijzigd door br00ky op 03-09-2023 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Degene waar een wifi-icoontje op staat gok ik ;)

Plaats eens een foto of meer informatie over het exacte model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptoplaptop
nee die knop zit er zeker niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Heb je niet ergens een UTP kabel liggen welke je nu van je router naar de laptop kunt leggen (tijdelijk, zodat 'ie ook de drivers voor je WiFi kan gaan ophalen)?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptoplaptop
ik zal de foto's uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Nu online
Mijn vraag naar het linkje naar de *knip* pagina gemist?

[ Voor 4% gewijzigd door br00ky op 03-09-2023 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptoplaptop
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a6IAjImo-cRI8fnXRlAs1j3uXzE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DAOpW60nnFE8ihiGvgJtM0VO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ba3qCGicKI1qwV0WmolLY7X4FM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F2wAX9BsIYKPsB4hX095Oatl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ulppmzSM5a29HvQnvDMg38peZA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lhfOPYhceQfc5MY2WCTPokck.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nVG-A7cfYDcXOMvuSvI4Qa5bCHA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AHrxtGMOhoZFfulq2Z1lGWjo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g9p4nAlzvdvp9zEGvRSR5v1QlCk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9LbwKYby6sUvBMfEHazmxqsX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptoplaptop
curly mo, ja sorry gemist. De laptop is niet meer leverbaar, maar de specificaties kun je vast nog zien.
*knip*

[ Voor 26% gewijzigd door br00ky op 03-09-2023 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Nu online
Even het vliegtuigje een keer indrukken. Als dat niet werkt FN + vliegtuigje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptoplaptop
WIllM, gaan we nu naar kijken, dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptoplaptop
hoe zou ik eerst kunnen proberen met toetsen of de wifi uitstaat? Ik heb gezocht hoe dit zit voor Acers laptop, maar kan het vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

laptoplaptop schreef op zondag 3 september 2023 @ 09:50:
WIllM, gaan we nu naar kijken, dank je.
Dan komt de volgende vraag: Zit er überhaupt nog wel een RJ45 NIC in die laptop? Op de foto's zie ik die niet maar het kan zijn dat die aan de achterkant zit :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptoplaptop
dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

laptoplaptop schreef op zondag 3 september 2023 @ 09:52:
Ik heb gezocht hoe dit zit voor Acers laptop, maar kan het vinden....
Fijn toch dat je het kunt vinden? :)

Ik vind online handleidingen waarbij ze andere icoontjes gebruiken. Maar inderdaad, met het vliegtuigje zet je de vliegtuigmodus aan/uit, evt. i.c.m. Fn.

Ik zou toch ook even in het bios kijken. Wellicht staat daar iets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptoplaptop
helaas er gebeurt niets, zowel niet met vliegtuigje zelf alleen of in combinatie met Fn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptoplaptop
hoe kijk in het bios? sorry hoor, ........maar ik weet het niet....
we zien nu dat er ook geen draad in kan om hem naar de router te verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Één geluk: De winkels van *knip* zijn tegenwoordig ook op zondag open dus als laatste redmiddel zou je daar nog even binnen kunnen lopen mét de laptop zodat ze 'm daar alsnog even werkend maken voor je....

[ Voor 5% gewijzigd door br00ky op 03-09-2023 11:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Met 0 verstand van computers zou ik gewoon lekker naar *knip* gaan en het laten zien. Dan mogen zij het oplossen. Anders blijf je zelf uren klooien en dat gaat frustreren :)

[ Voor 5% gewijzigd door br00ky op 03-09-2023 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptoplaptop
ja dank je. Ga kijken of dat lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Nu online
Will_M schreef op zondag 3 september 2023 @ 09:52:
[...]

Dan komt de volgende vraag: Zit er überhaupt nog wel een RJ45 NIC in die laptop? Op de foto's zie ik die niet maar het kan zijn dat die aan de achterkant zit :*)
Er is op achterkant niet eens plek voor een RJ45 aansluiting gezien de dikte van de behuizing. Daarom ook mijn opmerking eerder van de USB - RJ45 dongle.

*knip* winkels blijven inderdaad over.

[ Voor 2% gewijzigd door br00ky op 03-09-2023 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
laptoplaptop schreef op zondag 3 september 2023 @ 10:01:
hoe kijk in het bios? sorry hoor, ........maar ik weet het niet....
we zien nu dat er ook geen draad in kan om hem naar de router te verbinden.
Zie je een F-toets combinatie verschijnen als je de laptop opstart? Vaak staat er dan eventjes iets in de trant van "press Fx-key to enter setup". X is dan het nummer van de F-toets. Die toets heb je nodig om in de bios te geraken. Terwijl je deze tekst ziet, moet je deze toets spammen om in de bios te komen.

Overigens kunnen ze vast wel eventjes helpen bij *knip*. Een kundig medewerker kan even kijken of de bios goed staat. En ze verkopen ook USB-nics. Daar kunnen ze vast wel eentje van openmaken om even te gebruiken om via ethernet de drivers binnen te harken.

[ Voor 5% gewijzigd door br00ky op 03-09-2023 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptoplaptop
we hebben een usb dongle erin gedaan, Gaat hij nu zelf de drivers installeren en is het dan ok zoals het zou moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

laptoplaptop schreef op zondag 3 september 2023 @ 10:39:
we hebben een usb dongle erin gedaan, Gaat hij nu zelf de drivers installeren en is het dan ok zoals het zou moeten zijn?
Dat zul je moeten proberen lijkt me :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptoplaptop
heb je gelijk in sorry hoor.....
het beeld werd even zwart toen ik voor de tweede keer de pin moest ingeven. Op dit moment is hij bezig met installeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:47

PD2JK

ouwe meuk is leuk

laptoplaptop schreef op zondag 3 september 2023 @ 10:39:
Als Windows er driver voor heeft ja, daarna zal er een lijst met beschikbare wifi netwerken weergegeven worden.

Geen driver? Dan gebeurt er niets.

Ja, een vraagteken in device manager waar je niet bij kunt. ;)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n8tur3
  • Laatst online: 20-06 18:14
Ga naar Acer.com, ondersteuning, geef je serienr in en je kunt een handleiding en drivers downloaden. Maar je hebt natuurlijk niets om dat te doen. Smartphone kan dat ook.
https://www.acer.com/nl-n...44/NX.K0UEH.002/downloads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptoplaptop
dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptoplaptop
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r7_prpc6v6aejgM-sGuPB8PV8aw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5chHrbWDKX9cbs4GW7K4kdkt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Modbreak:Graag niet meer de naam van de winkel noemen. Het maakt niet uit welke winkel het is. Deze winkel heeft ook gewoon voorwaarden waaronder ze je willen helpen.

Voor het oplossen van je probleem hier op het forum is het noemen in ieder geval niet nodig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptoplaptop
sorry, wist ik niet....zal niet meer gebeuren

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• laptoplaptop
Iedereen super bedankt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:29

Blokker_1999

Full steam ahead

Voor hen die willen weten wat hier waarschijnlijk gebeurd is:

Dit is een tweedekans product, de vorige eigenaar heeft ongetwijfeld de laptop opgestart gehad en minstens tot op de desktop van de laptop geweest. Na het retourneren moet de verkopende partij deze laptop terug in een staat brengen dat de volgende eigenaar met een propere Windows kan beginnen. In plaats van de ingebouwde recovery tools te gebruiken heeft men ongetwijfeld een blanco Windows 11 ISO van de Microsoft site genomen en deze gebruikt voor het herinstalleren van Windows op deze laptop.

Hoewel Windows met tienduizenden drivers in de installatie image komt, ontbreken vaak drivers voor recente hardware. Telkens wanneer we op het werk een nieuw laptopmodel krijgen moeten we zelf op zoek gaan naar de drivers en deze integreren in onze Windows installatie media, anders hebben we meestal geen drivers voor wifi en ook de ingebouwde netwerkkaart laat het vaak afweten. Zelfs de touchpad doet het vaak niet.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Nu online
Blokker_1999 schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:44:
Voor hen die willen weten wat hier waarschijnlijk gebeurd is:
Dan is dat toch alsnog een waardeloze implementatie van Windows 11. Windows zou dan gewoon de drivers ook alvast moeten downloaden. Of in ieder geval die voor netwerk ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n8tur3
  • Laatst online: 20-06 18:14
Het zou niet de eerste keer zijn dat een fabrikant customized chips gebruikt met fabrikant specifieke drivers. MS doet zijn best, maar alles kan niet, vooral als een fabrikant ze niet beschikbaar stelt voor MS of er geen generiek protocol gebruikt wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

CurlyMo schreef op zondag 3 september 2023 @ 18:04:
[...]

Dan is dat toch alsnog een waardeloze implementatie van Windows 11. Windows zou dan gewoon de drivers ook alvast moeten downloaden. Of in ieder geval die voor netwerk ondersteuning.
En hoe wil je netwerkdrivers downloaden als je niet op het netwerk geraakt om ze te downloaden? Van zodra je verbinding hebt zal Windows inderdaad onmiddelijk beginnen met het downloaden van updates, inclusief essentiele drivers dat het nodig heeft, maar totdat je verbonden bent is dat nogal moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

n8tur3 schreef op zondag 3 september 2023 @ 18:28:
Het zou niet de eerste keer zijn dat een fabrikant customized chips gebruikt met fabrikant specifieke drivers. MS doet zijn best, maar alles kan niet, vooral als een fabrikant ze niet beschikbaar stelt voor MS of er geen generiek protocol gebruikt wordt.
Het hoeft helemaal niets exotisch te zijn, gewoon nieuw. Vaak gaat het gewoon om Realtek en Intel chips en als het recente releases zijn, dan komen de drivers pas bij de volgende editie van Windows in de ISO terecht, ik verwacht dat onze recentse laptops dus met 23H2 binnen enkele weken wel weer out of the box hun netwerk gaan hebben zonder dat ik de drivers moet integreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Nu online
Blokker_1999 schreef op zondag 3 september 2023 @ 19:44:
[...]

En hoe wil je netwerkdrivers downloaden als je niet op het netwerk geraakt om ze te downloaden? Van zodra je verbinding hebt zal Windows inderdaad onmiddelijk beginnen met het downloaden van updates, inclusief essentiele drivers dat het nodig heeft, maar totdat je verbonden bent is dat nogal moeilijk.
Dat is toch de situatie die je beschrijft. Iemand die een geconfigureerde laptop reset met ISO van internet. Dan kan toch voor de finalisering van de rest toch even de drivers binnengehaald worden. Hoe kan je anders met een online ISO resetten?

Pagina: 1