Zerotier router in docker wil niet routen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje1103
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Ik heb Zerotier draaien in docker met de bedoeling dat deze Zt route naar mijn thuis netwerk.
Heb de Zerotier docker container geiinstalleerd en dat ziet er goed uit.
Docker container is zichtbaar in ZT-Central als member dus vanuit docker naar ZT-central lijkt het te werken.
Helaas is mijn thuisnetwerk nog niet bereikbaar vanaf bv mijn telefoon. Telefoon is ook zichtbaar in Zt-central bij de members.
Het probleem zit een beetje in de managed routes in Zt-central denk ik, snap niet helemaal hoe dit goed in te vullen.
Ip adres van de Zt docker container is 172.17.0.5 en van de docker host.192.168.1.173. Mijn gateway draait op 192.168.1.254.
Iemand een tip om me verder te helpen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:51

nelizmastr

Goed wies kapot

Kan je docker container überhaupt wel op je LAN komen? Standaard opereert hij geïsoleerd en kun je alleen van je Lan naar het docker netwerk via je docker host en niet andersom.

Volgens mij moet je hiervoor een bridge interface hebben op je container.

Offtopic:
Hierom ben ik overgestapt van docker naar lxc containers, eenvoudiger in gebruik en net zo krachtig.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje1103
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
De ZT container maakt verbinding met Zt-central, dus er is wel een verbinding met me LAN anders zou dat niet lukken naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeCee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 21:41
Heb je alle stappen gevolgd voor een toevoegen van een 'member'?
Zo lees ik dat je een nieuwe cliënt moet toestaan en standaard dit niet het geval is.
Zie ook: https://docs.zerotier.com...ur-device-on-your-network

Verder vroeg ik mij af je de cliënts elkaar kunnen pingen? Dus vanuit bijv. je docker naar je mobiel of andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Op je clients is op de interface van zerotier alleen het netwerk 172.17.0.0/24 (ik gok /24, zie je zt pagina) beschikbaar.
Je moet op zt 192.168.1.0/24 toevoegen als route op de node die daar aan vast zit. Je zt adres van de docker dus.

[ Voor 3% gewijzigd door jeroen3 op 05-09-2023 09:21 ]