Importeren Calender pst te groot, oplossing?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-08 19:00
Oplossing met hulp van @Vorkie
In de oude Outlook importeren gaat gewoon...

Het probleem is dus dat de nieuwe outlook het niet ondersteund.

Mijn vraag
Ik gebruik outlook (new outlook, windows 10) voor mijn werk, en heb in mijn outlook-kalender al mijn afspraken t/m januari ingevuld. Hierdoor is het bestand 37+ mb, en vanaf januari ga ik er natuurlijk de rest van de dagen ook aan toevoegen.

Nu zou ik graag deze outlook kalender exporteren en importeren in mijn persoonlijke outlook account, zodat ik in mijn privéomgeving naar wens deze kan openen.

Nu hoor ik je denken, Weltschmerz, waarom niet gewoon shared calendar? Dan kun je zien, editen etc. Hier ben ik twijfelachtig over, omdat ik dan mijn persoonlijke e-mail zichtbaar maak voor de IT-afdeling binnen mijn werkgemeenschap. Ook zou ik de werkkalender inzichtelijk willen maken voor mijn vrouw. Als ik dit via mijn persoonlijke account kan doen kan ik deze gewoon delen (shared calendar), maar ik wil haar privé-emailadres niet gebruiken als de IT-afdeling deze dan ook kan zien.

Nu zoek ik dus een oplossing om mijn werkkalender in mijn privésferen ook inzichtelijk te maken. Het importeren leek me zo gepiept, maar outlook zegt dat het geen bestanden groter dan 10 mb kan importeren.
Het is een .pst bestand volgens properties, een outlook data file. Maar als ik hem wil importeren krijg ik de melding "The .ICS file is too large. The maximum file size is 10 MB."

Dus ofwel moet ik een oplossing bedenken dat ik kleinere bestanden kan importeren. Ofwel moet ik antwoord krijgen dat de IT-afdeling dit e-mailadres niet kan zien, of een oplossing hiervoor.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Outlook

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Meerdere Events kopiëren en dan in persoonlijke agenda plaatsen lukt niet. Kan niet meerdere Events tegelijk aanvinken.

Import email, contacts, and calendar from an Outlook .pst file - Microsoft Su...

Reduce the size of your mailbox and Outlook Data Files (.pst and .ost) - Micr... < werkt niet, bestandsgrootte blijft hetzelfde

Alvast bedankt voor het meedenken!

[ Voor 10% gewijzigd door Weltschmerz op 03-09-2023 12:58 ]

&

Beste antwoord (via Weltschmerz op 03-09-2023 12:57)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Weltschmerz schreef op zondag 3 september 2023 @ 12:49:
[...]

Klinkt makkelijk! Waar vind ik "menu"?

Het staat niet bij settings. Het hamburgermenu geeft me alleen meer of minder details.

Het enige waar ik zie dat ik een kalender kan importeren is in de kalenderapp op add calendar klikken, dan upload from file.

Hoe doe jij het via "menu"?
Je hebt toch Outlook?

Welke software gebruik je?

Import email, contacts, and calendar from an Outlook .pst file - Microsoft Su...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
Niemand een idee?

&

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Tussen zaterdagavond 2200 en zondagochtend 10u heel veel verwachten is niet realistisch... Graag voortaan niet je vraag omhoog halen binnen 24 uur.

En het binnen 'members only' tags zetten helpt ook erg niet. Alleen al vanwege de 'gunfactor': als je het anderen niet gunt om mee te kijken is de kans kleiner dat mensen gaan meedenken ;) Waarom die tags? Als er zinnen zijn die je niet wilt laten zien; doe alleen die.

Hoe dan ook: dit gaat niet over servers dus ik verplaats de vraag even van Serversoftware en clouddiensten naar de clientsoftware-buren

Inhoudelijk: evt. niet importeren maar openen en kopiëren.

En weet heel zeker dat er nul persoonsgegevens in de afspraken staan anders dan je eigen naam. Dus ook geen collega's of studenten. Privacy gaat beide kanten op.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
Weltschmerz schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 20:00:
Het importeren leek me zo gepiept, maar outlook zegt dat het geen bestanden groter dan 10 mb kan importeren.
Een usb-stick formatteren als exFat, daar de pst-file naar kopiëren en vanaf de usb-stick importeren/kopiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

MB, geen GB ;) En die grootte verbaasde me ook nogal.. Maar kan niet zeggen dat ik ooit een agenda heb geimporteerd uit een PST, ik zou daar eerder csv of ics verwachten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Bijzonder - PST's kunnen heeeeeuulll groot zijn om te importeren naar Outlook.

Probeer je geen vCalender of iets dergelijks te importeren i.p.v. een PST? ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
Niet goed gelezen, sorry.
Ik probeerde ooit een pst-file te kopiëren naar een usb-stick, maar dat lukte niet omdat die file groter was dan 8 GB. Toen de usb-stick als exFat was geformatteerd, lukte het wel. Maar dat is hier niet van toepassing begrijp ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik werk al jaren met twee kalenders naast elkaar in Outlook. Zit detachering, erg handig om er twee naast elkaar te hebben :)

In Outlook kun je gewoon een tweede account koppelen. Doe je in de outlook client, ziet IT niks van. Dan kun je bij de kalenders beiden selecteren en de boel naast elkaar weergeven. Weergave op een week zetten is het makkelijkst. Afspraken over en weer doe je gewoon copy / paste :)

Je werk mailbox sharen met een ander publiek account zal niet werken vermoed ik.

Maar ik vraag me ook even af hoe je die werkuren ingeboekt hebt. Gewoon als afspraken neem ik aan? Dan wordt het heel makkelijk: control ingedrukt houden, afspraken allemaal selecteren en dan copy/paste naar je prive agenda :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
F_J_K schreef op zondag 3 september 2023 @ 10:26:
[...]

offtopic:
Tussen zaterdagavond 2200 en zondagochtend 10u heel veel verwachten is niet realistisch... Graag voortaan niet je vraag omhoog halen binnen 24 uur.

En het binnen 'members only' tags zetten helpt ook erg niet. Alleen al vanwege de 'gunfactor': als je het anderen niet gunt om mee te kijken is de kans kleiner dat mensen gaan meedenken ;) Waarom die tags? Als er zinnen zijn die je niet wilt laten zien; doe alleen die.

Hoe dan ook: dit gaat niet over servers dus ik verplaats de vraag even van Serversoftware en clouddiensten naar de clientsoftware-buren

Inhoudelijk: evt. niet importeren maar openen en kopiëren.

En weet heel zeker dat er nul persoonsgegevens in de afspraken staan anders dan je eigen naam. Dus ook geen collega's of studenten. Privacy gaat beide kanten op.
offtopic:
Thanks voor de tips! Privacy gaat inderdaad beide kanten op en had niet het idee dat ik de indruk gaf daar geen rekening mee te houden. De afspraken die ik kopieer zijn puur voor mij

Openen en kopiëren ga ik naar kijken. Werd hieronder ook voorgesteld maar was bij mijn eerste poging niet geslaagd.
Vorkie schreef op zondag 3 september 2023 @ 11:01:
Bijzonder - PST's kunnen heeeeeuulll groot zijn om te importeren naar Outlook.

Probeer je geen vCalender of iets dergelijks te importeren i.p.v. een PST? ...
Het is een .pst bestand volgens properties, een outlook data file. Maar als ik hem wil importeren krijg ik de melding "The .ICS file is too large. The maximum file size is 10 MB."
The Eagle schreef op zondag 3 september 2023 @ 11:15:
Ik werk al jaren met twee kalenders naast elkaar in Outlook. Zit detachering, erg handig om er twee naast elkaar te hebben :)

In Outlook kun je gewoon een tweede account koppelen. Doe je in de outlook client, ziet IT niks van. Dan kun je bij de kalenders beiden selecteren en de boel naast elkaar weergeven. Weergave op een week zetten is het makkelijkst. Afspraken over en weer doe je gewoon copy / paste :)

Je werk mailbox sharen met een ander publiek account zal niet werken vermoed ik.

Maar ik vraag me ook even af hoe je die werkuren ingeboekt hebt. Gewoon als afspraken neem ik aan? Dan wordt het heel makkelijk: control ingedrukt houden, afspraken allemaal selecteren en dan copy/paste naar je prive agenda :)
Ik heb ze als "events" ingeboekt. Als ik control inhoud kan ik niet meerdere dingen selecteren. Dat was ik vergeten te vermelden in de TS. Weet niet of dat aan New Outlook ligt? Zal het nog even aanpassen in de TS.

In outlook tweede account koppelen lost toch niet op dat ik de kalender inzichtelijk wil maken voor mijn familie, of mis ik iets?

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Weltschmerz schreef op zondag 3 september 2023 @ 12:37:
[...]

offtopic:
Thanks voor de tips! Privacy gaat inderdaad beide kanten op en had niet het idee dat ik de indruk gaf daar geen rekening mee te houden. De afspraken die ik kopieer zijn puur voor mij

Openen en kopiëren ga ik naar kijken. Werd hieronder ook voorgesteld maar was bij mijn eerste poging niet geslaagd.

[...]

[...]

Ik heb ze als "events" ingeboekt. Als ik control inhoud kan ik niet meerdere dingen selecteren. Dat was ik vergeten te vermelden in de TS. Weet niet of dat aan New Outlook ligt? Zal het nog even aanpassen in de TS.

In outlook tweede account koppelen lost toch niet op dat ik de kalender inzichtelijk wil maken voor mijn familie, of mis ik iets?
Kwestie van PST importeren via menu en niet via de kalender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
Vorkie schreef op zondag 3 september 2023 @ 12:45:
[...]

Kwestie van PST importeren via menu en niet via de kalender.

Het staat niet bij settings. Het hamburgermenu geeft me alleen meer of minder details.

Het enige waar ik zie dat ik een kalender kan importeren is in de kalenderapp op add calendar klikken, dan upload from file.

&

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Weltschmerz schreef op zondag 3 september 2023 @ 12:49:
[...]

Je hebt toch Outlook?

Welke software gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
Ik zat via mijn werk account in de outlook app.
Via mijn persoonlijke account in mail en ging ik naar new outlook.

Net via persoonlijke account even outlook voor windows 10 opgestart om te kijken of dat verschil zou maken. Switch ik daar naar New Outlook krijg ik meteen de melding dat in deze preview .pst files niet ondersteund worden.

Maar in New Outlook heb je het menu wat jij omschrijft, en wat ik dus herkende uit de oude outlook, dus helemaal niet ook.

In de oude Outlook importeren gaat gewoon...

Het probleem is dus dat de nieuwe outlook het niet ondersteund.

Bedankt voor het meedenken!

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-10 21:53
misschien kijken als de gratis versie van essentialpim het kan inporteren
en dan een nieuwe export maken

misschien dat het dan wel lukt ? ...
Pagina: 1