Vraag
Alle reacties
Ja, nee, misschien.
Wat is het toch met al deze topics de laatste tijd. Ga je een gok nemen met je longen op basis van een online advies? Bij twijfel (en dat doe je anders post je niet) blijf je eraf en stuur je een monster in ter controle.
Advies van afstand; ik vermoed van niet maar het kan altijd. Bouwjaar?
Wat is het toch met al deze topics de laatste tijd. Ga je een gok nemen met je longen op basis van een online advies? Bij twijfel (en dat doe je anders post je niet) blijf je eraf en stuur je een monster in ter controle.
Advies van afstand; ik vermoed van niet maar het kan altijd. Bouwjaar?
Nee zeker niet. Zag inderdaad al bij andere forums dat je het tegenwoordig makkelijk kunt laten testen dus dat lijkt me een zeer goede optie. Bouwjaar is 1930
Dat is geen asbestvezelplaat. Maar bij twijfel eigenlijk standaard een test laten uitvoeren. Dat geeft meteen ook meer gemoedsrust.
Dat is een houtwolcementplaat en die zijn niet asbest verdacht. Ik zie geen reden om die te testen.
[ Voor 22% gewijzigd door Sethro op 02-09-2023 19:51 ]
Maak eens een foto van eeen randje stucwerk.
Wij hebben ook houtwolcement boven de kozijnen. Het zou in stucwerk kunmen zitten.
Wij hebben ook houtwolcement boven de kozijnen. Het zou in stucwerk kunmen zitten.
[ Voor 50% gewijzigd door BiLLY_daKid op 03-09-2023 09:27 ]
Altijd fijn de mensen zonder asbestkennis, tot ze wat tegenkomen wat volgens hun mogelijk lijkt op asbest.
Als je je er echt zorgen om maakt, had je van te voren een asbestinventarisatie laten uitvoeren.
Maar om concreet antwoord te geven op je vraag, dit is geen asbest, dit zijn houtwolcement platen.
Mogelijk plekken waar je in je badkamer wel asbest had kunnen tegenkomen, was in de tegellijm van je (ik ga er vanuit) keramische tegels. (als dit dunne plasticachtige tegels waren, dan was dat al asbest). Stucwerk is ook een optie dat er asbest inzit, maar dit kom je zelden tegen in Nederland, in België is dit veel meer gebruikt.
Afvoer zou ook nog van asbest zijn, als dit geen PVC is.
Als je je er echt zorgen om maakt, had je van te voren een asbestinventarisatie laten uitvoeren.
Maar om concreet antwoord te geven op je vraag, dit is geen asbest, dit zijn houtwolcement platen.
Mogelijk plekken waar je in je badkamer wel asbest had kunnen tegenkomen, was in de tegellijm van je (ik ga er vanuit) keramische tegels. (als dit dunne plasticachtige tegels waren, dan was dat al asbest). Stucwerk is ook een optie dat er asbest inzit, maar dit kom je zelden tegen in Nederland, in België is dit veel meer gebruikt.
Afvoer zou ook nog van asbest zijn, als dit geen PVC is.
Pagina: 1