Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philomene_b
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10-09-2023
Mijn vraag
...Hoe kan ik in de specs van een smartphone zien hoe vaak ik met de camera optisch kan inzoomen?
Ik zie dat nooit staan maar misschien weet ik niet waarnaar ik kan kijken.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
..Ik zoek op smartphones met een goede of zeer goede camera.
Soms lijkt het een goede camera maar kun je maar 2 keer optisch inzoomen.
Dat staat er zelden bij dus ik weet nooit hoe vaak ik kan inzoomen.

Beste antwoord (via philomene_b op 03-09-2023 17:01)

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
philomene_b schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:08:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een middenklasser met de beste camera. Dank voor alle antwoorden zover.
De beste camera of de beste zoom camera? Qua zoom is de OnePlus 10 Pro interessant als inmiddels middenklasser met 3.3x zoom. Verder hangt het vooral af van je precieze budget, er zit een groot verschil in prijs tussen de goedkoopste en duurste middenklassers.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Omdat je voor een optische zoom daadwerkelijk diepte en dus ruimte nodig hebt, en dat is er in een smartphone niet. Dus er zijn simpelweg heel weinig smartphones met een optische zoom, waardoor je dat idd maar weinig er bij ziet staan :)
Wat men doet is een sensor met heel veel megapixels en digitale zoom, waardoor een ingezoomde foto simpelweg een lagere resolutie krijgt.

Praktisch gezien: een goede digitale foto maken is sterk afhankelijk van de sensor die er in zit, en de software die hem aan stuurt.

Ik raad je aan reviews te lezen en op het camerawerk te focussen (pun intended :P )

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philomene_b
Dank je wel voor je antwoord, ik lees niks dan reviews en kijk veel naar de specificaties.
Ik zag inderdaad dat je naar de software en sensor moet kijken maar weet niet welke software dan goed is en welke sensor. Dat wordt vaak niet gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:28
Voor zoom fotos (zullen er meer zijn, maar deze houd ik zelf in de gaten):
Samsung s22 ultra en s23 ultra
Pixel 6 pro en 7 pro
One plus 11

Maar werken dus vaak met een vaste lens die op een vaste zoom afstand staat. Volgens mij. Vooral de pixels pro worden goed beoordeeld om hun fotos.

Oktober komen de volgende (8pro), verwacht dat november de 6 pro en 7 pro in prijs zijn gedaald.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:46
De beste kans heb je bij de topmodellen, en dan wordt het in de reviews benoemd.
Samsung S23 Ultra heeft 10 x optische zoom.
Xiaomi 13 Pro/Ultra ook zoiets.
Samsung S23+ heeft 3x optische zoom.
iPhone 14 pro serie ook. Gerucht is dat de 15 Pro 5x krijgt (12 september weten we meer).
Oppo heeft of had ook een topmodel met veel zoom.
En dat was het wel ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
De Xiaomi 13 Ultra heeft een periscopische telelens met 5x zoom en een telelens met 3.2x zoom. De 13 Pro heeft enkel de 3.2x telelens. De gewone 13 heeft een mindere variant met ook 3.2x zoom (iets beter dan de S23+). De aankomende Samsung S23 FE zou ook een vergelijkbare telelens krijgen.
De iPhone 15 Pro Max zou een 6x zoom krijgen en de Pro 3x.
Google's Pixel 7 Pro heeft 5x optische zoom.
De Sony Xperia 1 V heeft een optisch zoom bereik van max 5.2x.

Wil je meer informatie over de camera's en zoom bekijk dan ook de reviews op dxomark.com en gsmarena.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philomene_b
Ik ben eigenlijk op zoek naar een middenklasser met de beste camera. Dank voor alle antwoorden zover.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
philomene_b schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:08:
De beste camera of de beste zoom camera? Qua zoom is de OnePlus 10 Pro interessant als inmiddels middenklasser met 3.3x zoom. Verder hangt het vooral af van je precieze budget, er zit een groot verschil in prijs tussen de goedkoopste en duurste middenklassers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philomene_b
Dan ga ik de OnepPus10 eens bekijken.
Ik heb voor een phone maximaal €450,- maar eventueel iets meer over.
Zelf ben ik aan het kijken naar oppo Reno8 Pro en
Oppo Find X5
De specs van de camera gaan me vaak boven de pet oftewel, ik snap het niet en dat ligt aan onkunde mijnerzijds.

Tips zijn welkom.

Dank je wel RepareerDroid.

[ Voor 39% gewijzigd door philomene_b op 03-09-2023 15:22 ]

Pagina: 1