Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twist_tweak
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-12-2024
Goedemiddag,

Wij hebben een oud Honeywell Galaxy 48 alarmsysteem dat wij inmiddels aan het vervangen zijn voor een nieuw smart systeem.

Er draaien nog een paar sensoren op de Honeywell Galaxy 48 en een dialer die naar een meldkamer belt waarvan wij geen gebruik meer maken.

Nu willen wij het onnodig uitbellen naar die meldkamer stoppen. Echter als wij de telefoonlijn uit de modem halen dan gaat en blijft het bedieningspaneel continue piepen.

Heeft iemand een oplossing hiervoor......miscchien de kast openschroeven (gaat het sabotagealarm dan af?) en daar iets loshalen?

Btw is het systeem nog iets waard als het over een tijdje volledig overbodig is?

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Volgens mij werkt dat ding op 220 + reserveaccu.

220 eraf, maar eerst zou ik m open schroeven, en die accu los trekken.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twist_tweak
Ja dat lijkt mij ook. Maar wat lost dit op om het uitbellen uit te schakelen behalve dan dat daarmee het hele systeem is uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik zou denken dat het systeem niet continu een verbinding behoudt maar enkel test op spanning. Dan zou je met een female stekker waar afdoende spanning op staat klaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twist_tweak
Sorry maar deze kan ik niet helemaal volgen. Wat bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twist_tweak
Dit is wat ik geprobeerd heb....helaas zonder resultaat.

Resetten Manager- en Installateurcode voor de Galaxy
  • Deksel van centrale los schroeven
  • Onderbreek contact van de backup-batterij
  • Verwijder de 230V voeding
  • Wacht 1 minuut
  • Zone 1 kortsluiten dmv een lus tussen schroefterminal 1 en 2 (zie foto)
  • Sabotagelus AUX TAMP en GND verwijderen (zie foto)
  • Contact van de backup-batterij aansluiten
  • 230V voeding aansluiten
  • Centrale gaat opstarten
Waarom bovenstaande procedure niet werkt om de Manager- en Installateurcode te resetten is mijn een raadsel.

Weet iemend of deze procedure niet gelijk is voor elk type centrale?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8NrMKksi8TxEpnAAkrLmHe-cdd8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5iHl6EklsIFRwt2nlH6uNplD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IMGXahvJ68lWdi2-BuEepuaxdog=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wzz2rmk4syO7qq75DFFadGLT.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1