Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AdB
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-04 13:06
We hebben een Samsung m22 van 1,5 jaar oud.
Het vreemde is dat bepaalde apps heel traag opstarten. Apps als buienalarm, buienradar, rabobank, 9292, etc. duren meer dan 45 seconden voordat je voorbij het eerste scherm bent.
De telefoon zelf reageert nog wel vlot en andere apps doen het wel vlot, zoals WhatsApp, Gmail, play store, maar ook breng, NOS, etc .
Wat heb ik geprobeerd?
- check beschikbare ruimte: nog 60 Gb vrij
- apps verwijderd en opnieuw geinstalleerd
- check op updates, er waren er geen Android 13 is geinstalleerd.
- cache legen per app
- cache partitie legen via bootmenu
- terug naar fabrieksinstellingen

Maar bovenstaande helpt niet. Inmiddels start alleen buienalarm weer redelijk vlot op.
Ik kom er niet helemaal uit. Iemand tips om uit te zoeken waar het aan kan liggen.
Ligt het eraan dat bepaalde apps wat buggy geprogrammeerd zijn? ligt het misschien aan een java versie ofzo?
Alle apps staan in het telefoongeheugen (niet op een SD kaart ofzo).
Zijn er dingen die ik kan testen?

AdB

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:50
Hebben de apps die je opnoemt altijd heel traag gewerkt, of is dat pas sinds een tijdje?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:09
De apps zijn niet heel goed gemaakt en willen veel informatie downloaden bij het opstarten.

Je zou nog in batterij besparing kunnen instellen dat deze apps niet uitgeschakeld mogen worden om stroom te besparen. Batterij optimalisatie uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdB
Dank voor de reacties. De apps hebben eerder vlot gewerkt.
Batterij besparing uitzetten zou betekenen dat ze altijd aan staan. Voor de Rabo kan ik me daar wel iets bij voorstellen, maar bij die commerciele gratis apps niet. Maar dank voor de tip, alles wat scheelt.
Ik vermoed dat het misschien iets hardware matigs is (locatie op een bepaalde manier bepalen ofzo), maar uit of aanzetten helpt ook niet echt. Blijft een vreemd probleem.

AdB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Heb je niet een actieve adblocker/VPN/Pi-hole o.i.d. die de internet diensten van deze apps aan het vertragen of blokkeren is?

[ Voor 20% gewijzigd door RepareerDroid op 03-09-2023 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdB
Dat is een hele goede.
Ik heb geen Pi-hole meer in het netwerk. Het vreemde is: als ik de PIA VPN op de mobiel AAN zet, dan werken de apps een stuk sneller. Als ik de PIA VPN uitzet, is ie weer langzamer.
Op dit moment start de Rabo app weer in 6 sec op (2sec met VPN), dus is het probleem al een stuk minder.

Ik heb wel de internet instellingen bekeken. Ik zie daar niets raars: de KPN router is normaal geinstalleerd, zonder tweaks. In android zie ik op de mobiel ook geen rare instellingen (dhcp staat aan, geen proxy gedefinieerd), geen standaard VPN ofzo. Maar ergens gaat er iets niet goed in de internet instellingen. Ik zoek nog even door. Dank.

AdB

Pagina: 1