Wat wil je doen met je nieuwe systemen?
Voor mijn twee kinders twee computers, 1080p gaming, zodat ik me niet meer schuldig voel als ik onze nieuwste desktop de hele avond bezet hou.
Op zich zijn topprestaties niet vereiest, maar wel beter dan een gaming laptopje natuurlijk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het verraste me dat je tegenwoordig voor 800 euro klaar bent. Is geen harde grens maar lijkt goed haalbaar.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijstje, maar ben niet zo zeker van wat de beste behuizing en voeding is voor een beetje stille computer... Dus even ge-copy-paste van "Thomg"s reactie uit het 850-euro topic van gisteren. En of de rest wel compatible is. Randapparatuur is een ander onderwerp.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD om de underdog te supporten. En in het algemeen betrouwbare fabrikanten.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? Ga je overklokken?
De boel gaat zolang ze thuis wonen still en met een lichte onderklok & ondervolt draaien, dus GPU plus CPU onder de 200 W. Als het systeem richting 350W verbruikt mag de boel van mij hard crashen - dat zal ze leren !
En we houden niet veel rekening met toekomst upgrades.
Wat verwacht je van ons?
Algemene goedkeuring op het lijstje hieronder, of toch die ene tip/stukje info dat ik over het hoofd zag.
Voor mijn twee kinders twee computers, 1080p gaming, zodat ik me niet meer schuldig voel als ik onze nieuwste desktop de hele avond bezet hou.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het verraste me dat je tegenwoordig voor 800 euro klaar bent. Is geen harde grens maar lijkt goed haalbaar.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijstje, maar ben niet zo zeker van wat de beste behuizing en voeding is voor een beetje stille computer... Dus even ge-copy-paste van "Thomg"s reactie uit het 850-euro topic van gisteren. En of de rest wel compatible is. Randapparatuur is een ander onderwerp.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD om de underdog te supporten. En in het algemeen betrouwbare fabrikanten.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? Ga je overklokken?
De boel gaat zolang ze thuis wonen still en met een lichte onderklok & ondervolt draaien, dus GPU plus CPU onder de 200 W. Als het systeem richting 350W verbruikt mag de boel van mij hard crashen - dat zal ze leren !
Wat verwacht je van ons?
Algemene goedkeuring op het lijstje hieronder, of toch die ene tip/stukje info dat ik over het hoofd zag.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600 Boxed | € 134,01 | € 134,01 |
| 1 | Moederborden | ASRock A520M-HVS | € 58,13 | € 58,13 |
| 1 | Videokaarten | ASRock Radeon RX 6600 Challenger D 8GB | € 204,- | € 204,- |
| 1 | Behuizingen | DeepCool CC360 ARGB Zwart | € 59,90 | € 59,90 |
| 1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 11 Home (EN, OEM) | € 112,22 | € 112,22 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS | € 53,90 | € 53,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 400W | € 59,- | € 59,- |
| 1 | Solid state drives | Lexar NM710 2TB | € 84,99 | € 84,99 |
| Totaal | € 766,15 | |||