Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietnetje
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 07-01-2024
Hoi!

Ik zoek een mediaspeler die alle formaten (films,muziek en het liefst ook afbeeldingen) kan afspelen (via mijn NAS server) en dan met name op de Apple TV.

Mediaspelers die ik gebruik/gebruikt heb:

VLC (layout interface vind ik niet handig werken)
PLEX Veel haperingen als ik films wil bekijken die op mijn NAS server staan
INFUSE (deze gebruik ik momenteel voor het afspelen van films, deze werkt perfect en heeft een gebruiksvriendelijke layout, alleen ondersteund deze geen audi en afbeeldingen)

Kortom met welke app die ook gebruikt kan worden op de Apple TV kan ik:
Films kijken
Afbeeldingen bekijken
Muziek afspelen

De bestanden staan allemaal op mijn NAS server. Het mag natuurlijk ook een app zijn met een betaald abonnement.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:54
Plex werkt bij mij prima op een AppleTV in combinatie met een synology nas (918+). Zelden issues mee. Misschien de moeite waard om jouw Plex setup te troubleshooten? Is jouw netwerk snel genoeg? Is jouw nas (welk merk & type?) snel genoeg? Welke formaten spoel je af? Veel grote bestanden 50GB+ ?

[ Voor 28% gewijzigd door upje op 02-09-2023 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:45

FeaR

In GoT we trust

upje schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:47:
Plex werkt bij mij prima op een AppleTV in combinatie met een synology nas (918+).
Buiten het feit of Plex stabiel of niet loopt, Plex valt toch sowieso af qua eis van "alle formaten"? Als in, Plex laat hier bijvoorbeeld geen .ISO zien.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:54
Ik vermoed dat @Fietnetje niet letterlijk alle formaten bedoelt. Plex ondersteund de meest gangbare formaten, voor de meeste gebruikers goed genoeg lijkt me. Zie https://support.plex.tv/a...ia-formats-are-supported/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietnetje
upje schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:55:
Ik vermoed dat @Fietnetje niet letterlijk alle formaten bedoelt. Plex ondersteund de meest gangbare formaten, voor de meeste gebruikers goed genoeg lijkt me. Zie https://support.plex.tv/a...ia-formats-are-supported/
Ik bedoel idd dat ik met 1 mediaspeler:

Films (avi,mp4,mpg etc) kan kijken
Afbeeldingen (jpg,jpeg,png etc) kan kijken
Audio (mp3 hoofdzakelijk)

Dit alles verdeeld in mapjes...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De vragen van @upje lijken me nog altijd relevant. Hoe wordt de data aangeleverd: WiFi of kabel? En welke NAS gebruik je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietnetje
S1NN3D schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 16:27:
De vragen van @upje lijken me nog altijd relevant. Hoe wordt de data aangeleverd: WiFi of kabel? En welke NAS gebruik je precies?
Wil ik media bekijken/luisteren dan gebruik ik nu:
Afbeeldingen zien op mijn telefoon dan gebruik ik Synology photos
Film kijken dan gebruik ik Infuse PRO
Muziek luisteren dan gebruik ik DS Audio

Het gaat er eigenljk om dat ik nu een map heb op de Synology NAS met Vakantie 2023, in deze map heb ik alleen video's staan van de vakantie (omdat Infuse alleen maar video ondersteund) Wil ik ook de afbeeldingen bekijken van deze vakantie dan moet ik weer een andere app openen op de Apple TV (Synology photos)
Ook de bestanden op de NAS server moet ik scheiden kwa foto's en films omdat deze 2 apps niet beiden ondersteund. Handig zou zijn dat ik alles (video en afbeeldingen) in 1 map kan plaatsen en dat dit ondersteund wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
@Fietnetje Nogmaals dezelfde vragen. Welke NAS? Synology heeft een hoop verschillende modellen. WiFi of kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietnetje
S1NN3D schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 17:01:
@Fietnetje Nogmaals dezelfde vragen. Welke NAS? Synology heeft een hoop verschillende modellen. WiFi of kabel?
Nas: DS220+
Wifi of kabel? Ligt eraan op welk device ik wil gaan kijken? Of snap ik je vraag niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Die NAS is krachtig genoeg. En als je een Plex-pass hebt, kun je ook nog gebruik maken van hardwarematige transcoding, mocht dat nodig zijn.

Als je AppleTV bekabeld is aangesloten, zou je echt geen haperingen moeten hebben.

Niet dat ik er gebruik van maak, maar volgens mij kun je Plex ook gebruiken om afbeeldingen te bekijken.

Audio afspelen kan sowieso. Als je die Plex-pass hebt op ook op je mobiel via Plexamp.

Volgens mij heb je geen nieuw device nodig. :)

Audio, video en foto’s door elkaar in mappen opslaan, lijkt mij niet heel erg handig eerlijk gezegd. Dat systeem zou ik heroverwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietnetje
S1NN3D schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 17:26:
Die NAS is krachtig genoeg. En als je een Plex-pass hebt, kun je ook nog gebruik maken van hardwarematige transcoding, mocht dat nodig zijn.

Als je AppleTV bekabeld is aangesloten, zou je echt geen haperingen moeten hebben.

Niet dat ik er gebruik van maak, maar volgens mij kun je Plex ook gebruiken om afbeeldingen te bekijken.

Audio afspelen kan sowieso. Als je die Plex-pass hebt op ook op je mobiel via Plexamp.

Volgens mij heb je geen nieuw device nodig. :)

Audio, video en foto’s door elkaar in mappen opslaan, lijkt mij niet heel erg handig eerlijk gezegd. Dat systeem zou ik heroverwegen.
Ok, NAS is goed dus..

Met PLEX zou ik dus als ik 1 map heb op de NAS server de filmpjes en foto's zonder haperingen kunnen bekijken via de Apple TV... De Apple TV is verbonden via de kabel naar een Unify PRO die bekabeld aangesloten is aan een switch die naar het modem van Ziggo loopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Die NAS is zeker goed genoeg. Ik zet wel hele grote vraagtekens bij je manier van organiseren. Daar zit imho geen logica in.

In Plex maak je een bibliotheek aan voor video’s. Een andere bibliotheek voor audio. En eentje voor foto’s. Die verwijs je naar hun respectievelijke folders op de NAS. Volgens mij maak Synology automatisch een “video”, “audio” en “photo” map aan. Ga dus vooral niet alles op een hoop gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietnetje
S1NN3D schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 18:32:
Die NAS is zeker goed genoeg. Ik zet wel hele grote vraagtekens bij je manier van organiseren. Daar zit imho geen logica in.

In Plex maak je een bibliotheek aan voor video’s. Een andere bibliotheek voor audio. En eentje voor foto’s. Die verwijs je naar hun respectievelijke folders op de NAS. Volgens mij maak Synology automatisch een “video”, “audio” en “photo” map aan. Ga dus vooral niet alles op een hoop gooien.
Ik ga PLEX er weer eens opzetten, deze had ik net verwijderd haha. Ik ga het eens testen en zal dan laten weten waar ik tegenaan loop kwa dingen oké?
Pagina: 1