Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PFY
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-08-2024
Vraagje,

Wat een simpele klus zou moeten zijn lijkt nu wel heel erg ingewikkeld te worden.
We willen overgaan van een imap based hoster naar Microsoft 365.

Gedeeltelijk is dit gelukt, de mailboxen staan inmiddels bij Microsoft 365 in de cloud, echter het koppelen van sommige clients ( windows 10 met Office pakket) levert nogal rare situaties op. De ene mailbox kan ik wel toevoegen, de andere mailbox weigert die op meerdere clients.

Allemaal met de melding "er is iets misgegaan en uw account is niet ingesteld op Outlook. Probeer het opnieuw. Het email adres klopt, wachtwoorden ook, want in de online versie van Outlook zie ik alle mail en kan ik gewoon mailen.
Ik voeg het account simpelweg toe door een lege outlook te starten en de microsoft naam die aan de mailbox hangt in te vullen. Ook heb ik het handmatig geprobeerd, maar helaas werkt dat dus ook niet.

Wat ik heb geprobeerd
Verwijderen profiel
Verwijderen mailbox
Nieuwe office software
Outlook in safe mode gestart
Reg keys ingevoerd om de autodiscovery uit te zetten
Reg keys weer verwijderd

Op mijn eigen latop thuis krijg ik het met zo,n mailbox wel voor elkaar, echter daar hoort die mailbox niet op.
Herinstalleren va de pc,s vind ik ook weer zo wat, want alles wert prima.

Als ik het zo lees komt dit vaak voor en wellicht heeft iemand hier een oplossing voor ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-09 20:50
Staan je dns records allemaal correct?
Geen verwijzing naar de oude hosting?

Wellicht een mogelijkheid om de mail functionaliteit uit te zetten op de oude hosting

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PFY
MarchelHoek schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 14:53:
Staan je dns records allemaal correct?
Geen verwijzing naar de oude hosting?

Wellicht een mogelijkheid om de mail functionaliteit uit te zetten op de oude hosting
DNS staat goed, de mailboxen hebben allemaal 1 domeinnaam, dus als de 1 het zou doen zou de ander het ook moeten doen lijkt mij. DNS is nog niet opgeschoond qua a records, maar mx en spf, etc staan allemaal netjes naar Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Overal dezelfde Outlook versie? Je moet wel een ondersteunde versie hebben namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PFY
Vorkie schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:30:
Overal dezelfde Outlook versie? Je moet wel een ondersteunde versie hebben namelijk.
2 mailboxen draaien prima op de client (versie) die op de zelfde microsoft omgeving staan, dus waarom zou de 3e mailbox het dan niet doen ? Voor zover ik kon nagaan mochten er max 10 exchange opxen op een Outlook client staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:23
Check het account eens op https://testconnectivity.microsoft.com/tests/o365

En dan de Synchronisatie, Melding, Beschikbaarheid en Automatische antwoorden test.

Waarom heb je autodiscover eigen uit gezet?

[ Voor 48% gewijzigd door HKLM_ op 02-09-2023 15:45 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PFY
HKLM_ schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:40:
Check het account eens op https://testconnectivity.microsoft.com/tests/o365

En dan de Synchronisatie, Melding, Beschikbaarheid en Automatische antwoorden test.

Waarom heb je autodiscover eigen uit gezet?
Autodiscover kon je uitzettten in de registry, was ook nog een tip, echter dat werkte ook niet.

Wat betreft de test connectivity.
Daar zitten toch wel wat fouten in.

Poging tot het testen van mogelijke URL voor Automatisch opsporen https://autodiscover-s.ou...discover/Autodiscover.xml
Testen van deze potentiële URL voor Automatisch opsporen mislukt.
Teststappen

Poging tot het testen van mogelijke URL voor Automatisch opsporen https://domein.com:443/Autodiscover/Autodiscover.xml
Teststappen

Poging tot het testen van mogelijke URL voor Automatisch opsporen https://autodiscover.dome...discover/Autodiscover.xml
Teststappen

Poging tot het contacteren van de service voor Automatisch opsporen met behulp van de HTTP-omleidingsmethode.
De poging om contact te maken met Automatisch opsporen door middel van de HTTP-omleidingsmethode is mislukt.

C:\Windows\system32>ping autodiscover.domein.com

Pinging atod-g2.tm-4.office.com [40.101.124.8] with 32 bytes of data:
Reply from 40.101.124.8: bytes=32 time=14ms TTL=238
Reply from 40.101.124.8: bytes=32 time=17ms TTL=238
Reply from 40.101.124.8: bytes=32 time=11ms TTL=238
Reply from 40.101.124.8: bytes=32 time=10ms TTL=238

[ Voor 4% gewijzigd door PFY op 02-09-2023 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Is je domein in m365 helemaal healty?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PFY
HKLM_ schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 16:25:
Is je domein in m365 helemaal healty?
Ja, dat wel. Vandaar dat het ook zo apart dat ik info@domein.com en finance@domein.com wel kan toevoegen in outlook en s.gebruiker@domein.com niet.

Ik voeg het account wat moeilijk doet nu toe op mijn eigen pc en nu doet die het weer wel... Maar dus op betreffende 2 pc,s met windows 10 en office 365 local software dus niet.

[ Voor 23% gewijzigd door PFY op 02-09-2023 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Heeft die andere PC niet gewoon cached credentials voor dat mail adres in de referentie kluis staan (configuratie scherm)

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PFY
HKLM_ schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 17:18:
Heeft die andere PC niet gewoon cached credentials voor dat mail adres in de referentie kluis staan (configuratie scherm)
Dat zou ik even moeten nakijken, maar je moet daadwerelijk wel inloggen, en als ik het verkeerde wachtwoord intyp dan geeft die dat ook echt als fout aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PFY
Ik kom er net achter dat vroeger het domein.com werd gebruikt in de local ad. Dit is ooit omgezet naar een domein.local, echter een paar gebruikers stonden in de local ad nog op domein.com echter inmiddels op domein.local ( Daarna verdween ook de domein.com uit het account menu in AD van de gebruiker. Wellicht lost dit iets op, echter iemand heeft de pc waarmee ik test uitgezet .....

Nou, dat wijzigen lijkt het ook niet op te lossen.

[ Voor 6% gewijzigd door PFY op 03-09-2023 00:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PFY
Probleem is opgelost. Op betreffende pc zat een work/school account gekoppeld met dezelfde naam (email adres) als het email adres wat ik wilde koppelen met Microsoft 365. Verwijderd via settings/accounts/access work or school/ verwijderen van het betreffende werk/school account. Daarna werkte het.
Pagina: 1