PC loopt heel vaak vast

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoranJ
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 04-09-2023
Hallo!

Ik heb een groot probleem. Mijn pc loopt de laatste paar weken steeds op random momenten vast. Vaak kan ik wel nog mn muis bewegen, maar ik kan nergens op klikken. Ik heb echt al onwijs veel geprobeerd maar nog steeds blijft dit probleem aanhouden. Het gebeurt tijdens gamen, maar ook gewoon met internet browsing.
Ik heb m'n BIOS gereset, PC Reset (alle apps zijn daarbij verwijderd en Windows 10 opnieuw geinstalleerd), pc uit elkaar gehaald, nieuwe CMOS batterij erin, pc schoongemaakt, met software m'n pc compleet opgeschoond en doorzocht voor malware/virussen etc. Maarrr nog steeds heb ik t probleem.
Misschien handig om bij te zeggen: Ik heb al langer dat mijn tweede scherm met regelmaat uitvalt. Ik vermoed een voeding probleem, maar wellicht heeft het hier ook mee te maken?

Mijn specs zijn:
Operating System
Windows 10 Pro 64-bit
CPU
AMD Ryzen 7 3700X 53 °C
Matisse 7nm Technology
RAM
32.0GB Dual-Channel DDR4 @ 1066MHz (15-15-15-36)
Motherboard
Gigabyte Technology Co. Ltd. X570 AORUS MASTER (AM4) 42 °C
Graphics
27G1G4 (1920x1080@60Hz)
27G1G4 (1920x1080@60Hz)
4095MB NVIDIA GeForce RTX 2070 SUPER (MSI) 42 °C
Storage
931GB NVMe Samsung SSD 970 SCSI Disk Device (Unknown (SSD))
1863GB NVMe Samsung SSD 970 SCSI Disk Device (Unknown (SSD))
Optical Drives
No optical disk drives detected
Audio
Realtek High Definition Audio

Heeft iemand tips? Ik word er vrij hopeloos van.. :( Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-09 00:11
Als je je muis nog kan bewegen dan kan het een verbroken schijf verbinding zijn.
Onverklaarbare problemen beginnen vaak met PSU vervangen en RAM vervangen (of beginnen met ook clocks lager zetten van het ram, minder DIMMs).

Dit klinkt als een disk I/O probleem, probeer eens een extra ssd'tje van 256GB erin met een schone OS.
Als je systeem dan werkt dan is het of je disk of je Windows system of driver issue.
Gebeurt het nog steeds, dan kan het alsnog een driver issue zijn maar probeer dan ander RAM / PSU en lagere overclock op RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoranJ
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 04-09-2023
grasmanek94 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 22:34:
Als je je muis nog kan bewegen dan kan het een verbroken schijf verbinding zijn.
Onverklaarbare problemen beginnen vaak met PSU vervangen en RAM vervangen (of beginnen met ook clocks lager zetten van het ram, minder DIMMs).

Dit klinkt als een disk I/O probleem, probeer eens een extra ssd'tje van 256GB erin met een schone OS.
Als je systeem dan werkt dan is het of je disk of je Windows system of driver issue.
Gebeurt het nog steeds, dan kan het alsnog een driver issue zijn maar probeer dan ander RAM / PSU en lagere overclock op RAM.
Dankjewel voor je hulp. Ik gok dat het een PSU probleem is. Ik heb nog wat dingen met m'n RAM geprobeerd zonder succes. Nu laat een programma zien dat mijn PSU voltage voortdurend heel hoog is. Verklaart ook waarom m'n tweede scherm vaak uitvalt. Ik ga een nieuwe voeding bestellen en kijken of dit het oplost.