MSI K7T-266 Pro of ASUS A7V266

Pagina: 1
Acties:

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:25
Ik zit te twijfelen tussen de MSI K7T-266 Pro of de ASUS AV7266.

In de ene review komt de Asus als beste eruit en bij andere reviews komt de MSI als beste eruit.

Om de prijs hoef ik het niet te laten, de ene 389 en de andere 399, dus dat maakt ook niet uit.

1. Dus mijn vraag is eigenlijk, wat zijn de verschillen tussen die 2 mobo's :?

2. Heeft er iemand ervaringen met 1 of alle 2 de mobo's :?

3. Welk mobo heeft het meeste ruimte voor mijn koeler (NoiseControl Silverado) :?

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:45
Ik heb die MSI K7T 266 Pro-R, en het is een prima bordje, op de usb na dan. De usb valt totaal uit bij fsb's boven de 138 en op een standaard fsb heeft ie moeite met stroom vretende muizen, zoals de logitech optical (ifeel).
De eventueele nadelen/bugs van de Asus weet ik niet...

Verwijderd

Dit USB probleem (geen USB boven de 138 mhz FSB) ligt aan de chipset, en is verholpen bij de nieuwe Kt266-A chipset (op dit moment nog niet verkrijgbaar).

Gezien de veel betere performance zou ik even wachten op mobo's met deze nieuwe chip.

Als het echt niet anders kan zou ik voor de A7V266 kiezen. (Waarom?? :? Tja, ik vertrouw die MSI niet echt meer na die blunder met het in de handel brengen van bèta mobo's of iets dergelijks, dat was echt |:( van ze)

Verwijderd

Hier ook een MSI K7T266 PRO
ik krijg zelfs mn USB muis niet aan de praat op 137 FSB!!
anyway, gelukkig heb ik zon usb->ps/2 geval dus ga binnenkort mn FSB proberen op te krikken
Voor de rest nog helemaal geen problemen gehad, zelfs geen blauw scherm ofzo :)
Maar als ik jou was zou ik wachten op K7T266A, die is en stuk sneller dan de rest!

• Klovan
Op dinsdag 04 september 2001 19:28 schreef tHa_KiLLa het volgende:
Hier ook een MSI K7T266 PRO
ik krijg zelfs mn USB muis niet aan de praat op 137 FSB!!
anyway, gelukkig heb ik zon usb->ps/2 geval dus ga binnenkort mn FSB proberen op te krikken
Voor de rest nog helemaal geen problemen gehad, zelfs geen blauw scherm ofzo :)
Maar als ik jou was zou ik wachten op K7T266A, die is en stuk sneller dan de rest!
Beetje zonde van die USB, had niet echt plannen om 'm over te klokken, maar ja was tcoh wel meegenomen :P

da's wel een beetje jammer, nou eigenlijk wil ik nu een pc bestellen, en niet nog een aantal weken wachten, voor dat die kt266a uit is.

maar voor de rest gewoon tevreden met dit mobo'tje :?

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:53
Ik heb zelf MSI KT7-266 Pro. ben er ook erg tevreden mee, en niet met USB, zoals iedere tweaker met dit mobo.

Maar ik zou voor Abit KG7 gaan. Moet ook al uit zijn.
Heb zelf goede ervaringen met Abit. En veel positieve dingen gelezen en gehoord over dit mobo.

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-08 22:59
Was dat probleem met muizen en toetsenborden niet te wijten aan USB2?
En zou dat met een nieuwe bios niet allemaal opgelost zijn?

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 22:19 schreef Klovan het volgende:
maar voor de rest gewoon tevreden met dit mobo'tje :?
Ik ben zeker tevreden :)

• Klovan
Op dinsdag 04 september 2001 23:58 schreef Albinoraptor het volgende:
Ik heb zelf MSI KT7-266 Pro. ben er ook erg tevreden mee, en niet met USB, zoals iedere tweaker met dit mobo.

Maar ik zou voor Abit KG7 gaan. Moet ook al uit zijn.
Heb zelf goede ervaringen met Abit. En veel positieve dingen gelezen en gehoord over dit mobo.
die heeft een AMD-chipset, die heb ik liever niet!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:53
Op woensdag 05 september 2001 11:15 schreef Klovan het volgende:

[..]

die heeft een AMD-chipset, die heb ik liever niet!
Zo niet dan inderdaad wachten tot KT266a uit is.

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 14:06

Blindfold

Donde estan los conejos?

Op woensdag 05 september 2001 14:15 schreef Albinoraptor het volgende:

[..]

Zo niet dan inderdaad wachten tot KT266a uit is.
Heeft iemand een beetje een tijdsindicatie dat er mobo's uit zullen komen met deze chipset. Dan ben ik voornamelijk geinteresseerd in de "grote" merken (MSI, ASUS, abit)

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 16:34 schreef Klovan het volgende:
Ik zit te twijfelen tussen de MSI K7T-266 Pro of de ASUS AV7266.

In de ene review komt de Asus als beste eruit en bij andere reviews komt de MSI als beste eruit.

Om de prijs hoef ik het niet te laten, de ene 389 en de andere 399, dus dat maakt ook niet uit.

1. Dus mijn vraag is eigenlijk, wat zijn de verschillen tussen die 2 mobo's :?

2. Heeft er iemand ervaringen met 1 of alle 2 de mobo's :?

3. Welk mobo heeft het meeste ruimte voor mijn koeler (NoiseControl Silverado) :?
Ik heb de Asus A7V266, hij werkt heel goed (heb alleen een paar kleine probleempjes met bios gehad, bleef zwart na een crash, maar was zeer simpel weer opgelost). Verder zit de floppy connector helemaal onderaan het mobo, dit is ZEER irritant als je een hoge kast heb met de floppy drive bovenin zoals ik dus. De kabel staat nu zo strak dat ik er muziek op kan spelen. Weet iemand toevallig waar ik een 90 cm floyyp kabel kan halen?! |:(

• shaDoze
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06 15:23
Nou hmmm, moet je voor de grap es zoeken naar problemen met de asus a7v266... kan je lol hebben... volgens mij werkt geen een geluidskaart ermee :(

Verwijderd

Binnen een week zal de nieuwe KT266A chipset verspreid worden. Zo ongeveer begin oktober worden de eerste moederborden met deze chips verwacht. Het is ABSOLUUT de moeite waard om hierop te wachten: die chipset is echt een stuk sneller! Lees de recensies maar via http://www.tweakers.net/nieuws/18239
Pagina: 1