Daisy Chain issues (2e scherm doet geen 4k)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb zojuist 2 Dell U2723QE 4k monitoren in Daisy Chain aangesloten. Vanaf mijn laptop (een wat oudere Dell Latitude 5500) kan ik zonder problemen via USB-C beide monitoren op 4k aansturen.

Vanaf mijn desktop echter (aangesloten met DP), gaat alleen de eerste monitor op 4k, de 2e maximaal op 2048x1152. Deze desktop is een Dell Optiplex 3080 met Intel 630 graphics.
Drivers zijn up to date, BIOS idem. Ik lees dingen over MST, maar dat zou allang standaard moeten zijn vanaf de 4e generatie Intel processoren dus dit lijkt me geen issue. Of is deze PC/grafische chip gewoon niet in staat 2x 4k aan te sturen via 1 kabel (kan ik dat trouwens beschouwen als 8k?)

Ook heb ik geprobeerd de monitoren onderling via USB-C te verbinden, maar dan geeft monitor 2 helemaal geen beeld.

Kan iemand me helpen dit te verklaren en op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:04
Je desktop stuurt geen Displayport 1.4 uit, maar 1.2.

Dat heeft niet de benodigde bandbreedte.

De cpu in je laptop doet ook maar Displayport 1.2, dus je hebt waarschijnlijk de optionele Radeon gpu in je laptop? Die doet namelijk wel Displayport 1.4.

Anders draai je die 4K niet op 60hz met je laptop.

De enige poort waardoor er video uit kan, is de Displayport-out.

[ Voor 63% gewijzigd door White Feather op 02-09-2023 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:32

nelizmastr

Goed wies kapot

De Intel LowDefinition 630 is inderdaad te zwak en voldoet niet aan de juiste DP standaard, dus zit je over de limiet van de bandbreedte.

Oplossing is een videokaart kopen en erin stoppen welke DP 1.4 heeft.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ok, duidelijk. Ik heb in deze PC geen optie om de grafische kaart te upgraden en heb ook geen behoefte aan een grote kast dus ik heb een andere Optiplex gekocht met 12e generatie i5 en Intel 770 graphics. Die zou het wel moeten kunnen :)

Bedankt voor jullie input!