Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Upgrade oude pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Brammieboy001
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-10 14:32
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik het systeem vooral voor gamen en het spel wat ik het meest ga spelen waar ik telkens weer achter kom is CS GO, maar wil dit systeem dus vooral voor cs2. Heb ook andere games op mijn steam waaronder hogwarts legacy, cyberpunk, cod en nog veel meer, maar CS is toch wel mijn main game

Wat mag het systeem gaan kosten?
rond de duizend euro vind ik toch wel het maximum, maar heb denk ik wel een paar dingen die ik kan meenemen naar mijn volgende build dus misschien hoeft er niet eens zoveel te worden uitgegeven

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
[
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-10400F Boxed€ 104,57€ 104,57
1MoederbordenAsus Prime H410M-A€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenASUS TUF Gaming GeForce GTX 1660 Super€ 345,-€ 345,-
1BehuizingenFractal Design North - TG Clear Chalk White€ 134,90€ 134,90
1Geheugen internKingston HyperX Predator HX426C13PB3K2/16€ 0,-€ 0,-
1VoedingenCooler Master MWE Bronze 450W V2€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesWD Blue SN550 1TB (WDS100T2B0C)€ 108,30€ 108,30
Totaal€ 692,77

Heb dit in mijn huidige pc zitten dus dacht zelf dat de cpu en ssd opzich wel mee konden, mss een paar andere dingen, maar kom er zelf niet helemaal uit. Misschien heb ik alleen een nieuwe voeding en video kaart nodig en is de upgrade dan ook genoeg. Maar kan zelf echt nergens vinden wat mijn moederbord allemaal aan kan.

Heb eigenlijk een antec P5 kast btw, maar dacht als ik dan toch ga upgraden wil ik wel een mooiere kast haha.

voor de rest heb ik al een muis, toetsenbord, headset en een monitor.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk eigenlijk vooral dat het ligt aan mijn videokaart dus die upgraden is het belangrijkst denk ik.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zat zelf vooral te kijken naar een 4060 ti en vind nvidia's altijd wel fijne kaarten, maar ja heb nog nooit een amd kaart gehad dus zou het niet echt kunnen vergelijken

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
nee niet perse, maar rgb vind ik echt niet beklangrijk

Ga je overklokken?
nee

Wat verwacht je van ons?
Of ik eigenlijk alles moet vervangen van mijn pc of dat het bijvoorbeeld alleen met een videokaart upgrade bijvoorbeeld afdoende is en zo ja welke. Want waarschijnlijk als ik naar een nieuwere videokaart ga heb ik ook een andere voeding nodig of niet? En kan mijn moederbord zo'n nieuwe videokaart aan. En als ik de videokaart alleen vervang ben ik die dan niet super aan het bottlenecken. Het grote probleem voor mij is denk ik toch wel compatability. weet niet precies wat bij elkaar kan en niet

Beste antwoord (via Brammieboy001 op 03-09-2023 12:45)

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ja, een kaart van dat kaliber lijkt me een uitstekende combinatie met een i5 10400F.

Nou zullen er vast mensen langskomen die zeggen dat een kaart als de RX6700 een betere prijs/prestatieverhouding langskomen, maar het voordeel van kaarten als de RTX4060(Ti) (of bijvoorbeeld ook de RX6600) is dat die wel heel erg zuinig zijn. Je voeding is niet erg zwaar en niet de allerbeste/allernieuwste, dus dat de videokaart ruim onder het maximumverbruik ligt is wel een pre. Al gok ik dat een 200-250W-kaart ook wel zal gaan.

Let wel op dat de RTX4060(Ti) 'maar' 8GB geheugen heeft. Dat is op dit moment voor alles behalve het allerzwaarste wel genoeg, maar met name op hoge resoluties kan dat in de toekomst wel invloed hebben op de prestaties. Als je genoegen neemt met eventueel in die games de textures wat omlaag schroeven verwacht ik dat dat probleem wel mee zal vallen, je houdt toch altijd ergens een bottleneck.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Alle reacties

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

De bottleneck zal inderdaad snel bij je videokaart liggen. Zeker in grafisch zwaardere games als hogwarts en Cyberpunk. Ligt ook aan je schermresolutie, bij 1080p heeft je videokaart het minder zwaar dan bij 1440p of 4K.

De GTX1660 is tegenwoordig echt een instap-GPU en een nieuwere GPU uit een hoger segment presteert vele malen beter. De i5 10400F is ook niet de allernieuwste meer maar het verschil met nieuwe CPU's is veel kleiner.

Dus ik zou eerst eens de videokaart upgraden en kijken of je dan tevreden bent. De rest van de PC upgraden kan altijd nog. Als je echt voor een high-end videokaart gaat moet je alleen even goed controleren of de voeding dat aankan, en anders die ook vervangen.

• Brammieboy001
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-10 14:32
Dus ik zou in deze kast gewoon een 4060 kunnen doen? Of moet ik dan meerdere dingen vervangen?

Acties:
  • Beste antwoord

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ja, een kaart van dat kaliber lijkt me een uitstekende combinatie met een i5 10400F.

Nou zullen er vast mensen langskomen die zeggen dat een kaart als de RX6700 een betere prijs/prestatieverhouding langskomen, maar het voordeel van kaarten als de RTX4060(Ti) (of bijvoorbeeld ook de RX6600) is dat die wel heel erg zuinig zijn. Je voeding is niet erg zwaar en niet de allerbeste/allernieuwste, dus dat de videokaart ruim onder het maximumverbruik ligt is wel een pre. Al gok ik dat een 200-250W-kaart ook wel zal gaan.

Let wel op dat de RTX4060(Ti) 'maar' 8GB geheugen heeft. Dat is op dit moment voor alles behalve het allerzwaarste wel genoeg, maar met name op hoge resoluties kan dat in de toekomst wel invloed hebben op de prestaties. Als je genoegen neemt met eventueel in die games de textures wat omlaag schroeven verwacht ik dat dat probleem wel mee zal vallen, je houdt toch altijd ergens een bottleneck.