Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienke28
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23-11-2023
Hallo,

Ik heb een Samsung a310 ( 2016 ) smartphone. ( al een oudje inderdaad )

Sinds kort loopt mijn accu in mijn ogen redelijk snel leeg. Als ik gewoon aan het surfen ben op internet of bijv Messenger ( Messenger app van facebook ) gebruik dan gaat elke 3 minuten ongeveer 1% accu weg. Ik heb al veel apps verwijderd, veel apps op sluimer gezet. De spaarstand aangezet op de middelste vorm. Daarnaast cache van vele apps leeggemaakt en ook van de samsung internet app de gegevens x geleegd en ook geprobeerd om met Chrome te internette maar maakt geen verschil. Ik heb beeldscherm helderheid heel laag staan en heb ook geen Locatie aan. Gegevens gebruiken op achtergrond staat ook uit van bijna elke app.

Daarnaast al x telefoon uitgedaan toen ie bijna leeg was en toen opgeladen tot ie weer vol was. Had idee dat accu iets minder snel leeg liep toen de eerste keer bij gebruik.

Het rare in mijn ogen is als ik mijn telefoon gewoon aan de kant leg en dus niet gebruik de accu maar met 1 of max 2% per uur terugloopt. Dus dan zou mijn telefoon bijna 2 dagen werken.

Komt mensen dit bekent of hebben ze het zelf ook gehad en weten dus waardoor het komt? Ik denk zelf dat de Accu nu echt minder wordt en dat als ik internet enz de accu dus belast en dat hij daardoor snel leegloopt. Als ik niets doe mijn accu niet belast wordt en daarom dan bijna niets verbruikt.

MIjn vraag dus: Hebben mensen dit zelf ook al gehad en hebben ze daar een oplossing voor of is de accu gewoon af en moet ik rondkijken voor nieuwe telefoon.

( belast mijn telefoon niet zwaar ! Geen youtube video's of gamen )

Bedankt alvast

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

geforceerd herstarten en kalibreren. als dat niets helpt kan je batterij defect zijn, of erger.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienke28
kalibreren is dus gebruiken tot ie leeg is en uitgaat dan tot 100% opladen gebruiken tot ie weer leeg is en dan weer zo opladen en dan moet goed zijn de accu ? ( als ik niet kapot is )

wat is verschil tussen een normale herstart en de geforceerde? Dan ook alle gegevens kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Een factory reset kan ook enorm schelen in batterij gebruik, doordat installaties mettertijd zeg maar vertroebelen, mede door de updates van apps en het besturingssysteem.

Als je handig bent en er zin in hebt, kan een custom ROM installeren ook helpen, omdat daar vaak wat optimalisaties in zitten en bepaalde ongewenste of onnodige apps dan ook niet installeren.

[ Voor 56% gewijzigd door CH4OS op 02-09-2023 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Nienke28 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:17:
kalibreren is dus gebruiken tot ie leeg is en uitgaat dan tot 100% opladen gebruiken tot ie weer leeg is en dan weer zo opladen en dan moet goed zijn de accu ? ( als ik niet kapot is )

wat is verschil tussen een normale herstart en de geforceerde? Dan ook alle gegevens kwijt?
Dat is een factory reset, dus niet Wipe data/ factory reset maar Reboot System Now.
evt nog cache partition

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienke28
Ik ben totaal niet handig met smartphone en dat soort dingen. Ik ben blij als ik ie werkt. Maar resetten en kalibreren enz ben ik denk ik niet handig in. Ook bang dat ik mijn gegevens op de telefoon kwijt ben dan. Dus dat zal ik dan eerst moeten backuppen ofzo gok ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

https://www.devicesfaq.com/en/hard-reset/samsung-galaxy-a3

aan de zijkant staat een keuze wat je wilt doen. mijn gedachte gaat snel uit naar vocht troep in oplaad ingang

[ Voor 61% gewijzigd door Hackus op 02-09-2023 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
De accu kan na 7 jaar natuurlijk ook gewoon zijn beste tijd hebben gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Ook al lukt het om nog iets van accuduur herstellen, je kunt toch beter naar een nieuwe telefoon kijken. Android 7 is nogal gedateerd en steeds meer apps hebben er geen ondersteuning voor. Met een huidige Samsung kun je ook prima 7 jaar doen want je krijgt tegenwoordig minstens 5 jaar aan beveiligingsupdates.

Theoretisch zou je er ook nog LineAgeOS op kunnen zetten. Dat zou ook de accuduur ten goede komen. Maar dat is vooral voor mensen die wel handig met smartphones zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienke28
Denk dat ik maar voor een nieuwe telefoon ga dan. Heb telefoon paar x leeg laten lopen tot dat hij uit ging en weer tot 100% opgeladen maar hij loopt bij gebruik nog steeds redelijk snel leeg in mijn ogen. 1% per 3 min internetten of whatsapp.

Ga maar voor de Samsung a34 gok ik dan

In elk geval bedankt.

Nu kijken hoe ik alles moet overzetten van oude naar nieuwe foon maar zal wel loslopen

Dank voor jullie reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienke28
Vraagje nog !!

Moet ik ook wat met mijn outlook app doen als ik over ga op nieuwe smartphone?

Of gewoon de app downloaden, inloggen met je hotmail / outlook account en je hebt gewoon alle mails weer in de app staan !! Of is de app leeg en komen alleen de mails binnen die je na die tijd ontvangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Nienke28 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 17:09:
Vraagje nog !!

Moet ik ook wat met mijn outlook app doen als ik over ga op nieuwe smartphone?

Of gewoon de app downloaden, inloggen met je hotmail / outlook account en je hebt gewoon alle mails weer in de app staan !! Of is de app leeg en komen alleen de mails binnen die je na die tijd ontvangt?
Normaal gesproken staan al je oude mails nog online in de inbox. Je kunt dit controleren door op de webversie van outlook in te loggen. Als je oude mails daar nog aanwezig zijn zullen ze ook in de app op je nieuwe telefoon verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienke28
Nou ik heb een nieuwe smartphone gekocht de Samsung A34 !! Heb alles overgezet gekregen zonder wat te verliezen wat mijn grootste angst was hihi

tot nu toe bevalt ie prima moet ik zeggen.

Prima accuduur gok ik zo hihi. Als ik internet gaat nu om de 7 min ongeveer 1% accu eraf. Dat lijkt me op zich denk ik wel ongeveer gewoon. Ook bij maken foto's loopt accu sneller leeg. Maar ik denk dat de telefoons van nu ook meer accu verbruiken als poos terug
Pagina: 1