Dikke verf spetters tijdens spuiten wagner 350r

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomenzijnrelax
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 25-04 16:45
Heeft iemand enig idee waarom ik tijdens het spuiten van 'Flexa strak in lak, binnenlak' soms dikke verf spetters krijg? Het lijkt er dus op dat er soms een dikke klont uit de spuitmond komt. De verf heb ik 5% aangelegd omdat deze verf tussen de 5% en 10% moet worden aangelengd.

Ik gebruik de spuittip 311 en het rode filter voor de lak om de kozijnen en deuren te spuiten. Hierin gebruik ik stand 4 (0 t/m 5) van de machine om de lak met zo min mogelijk tailing te hebben.

Iemand tips of tricks? Heb al meerdere filmpjes bekeken maar zonder het juiste antwoord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04 21:41

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

De verf met meer percentage aanmengen en beter mengen ivm luchtbellen?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-04 21:52
Je zegt zelf dat de verf tussen 5% en 10% moet worden aangelengd. Je hebt het aangelengd met het absolute minimum van 5%. Heb je al geprobeerd om het verder te aanlengen? Hoe dunner de verf, hoe beter spuitbaar deze zou moeten zijn. Ook erg goed mengen natuurlijk.

Volgens Google moet je het meestal met 10% aanlengen. Probeer dat eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomenzijnrelax
Ja dan ga ik extra aanlengen proberen. Was daar even terughoudend in i.v.m. dat het misschien anders teveel werd waardoor de verf verpest kon zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Je gebruikt verf die door de fabrikant niet expliciet genoemd wordt als spuitbaar. Als de verf inderdaad minder of niet geschikt is, zal dat niet helpen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomenzijnrelax
Zou dat ook de mogelijkheid geven dat de verf soms een gladde structuur geeft en dan weer puntjes geeft, dus geen gelijke verdeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomenzijnrelax
Nadat ik de verf machinaal geroerd heb en tot 10% heb aangelengd krijg ik nog steeds tailing bij een druk tot 3.5 en bij 4 krijg ik veel te veel verf op de plekken.

Ik spuit wel met de afstand tussen 20/30cm met een vloeiende beweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
welke nozele/filter combi gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomenzijnrelax
twain4me schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 11:28:
welke nozele/filter combi gebruik je?
Ik gebruik 311 en een rood filter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:40
Even een n00b-mening hier, maar als ik lees "machinaal geroerd" en het spuiten van verf, dan klinkt het voor mij alsof jij geavanceerder bezig bent met verven dan ik ooit doe met mijn kwast en roller.

Maar je gebruikt wel budgetverf van de bouwmarkt die, zoals @FirePuma142 al aangeeft, niet geschikt is om te spuiten. Moet je dan niet "gewoon betere verf" hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik had eerst ook zo’n huismerk, na 3 baantjes mee gestopt en een paar grote emmers van sigma gekocht.

Zelfs zonder aanmeng spoot het heerlijk dekkend weg op de muur, wat goed uitkwam door wat aparte donkere keuzes van de vorige bewoners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:28
Sigma is een aanrader. Die zijn tegenwoordig ook al te koop bij de gamma.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomenzijnrelax
Alright, ik ga eens kijken voor fatsoenlijk spuitbare verf. Die van Flexa werkt totaal niet.

Alvast bedankt allen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Je moet wel verf halen waar op de verpakking staat het geschikt voor spuiten is dan zit je goed.
Water toevoegen naar gelang het voldoende vloeibaar is.

Huismerk van de hornbach spuit trouwens prima mooi resultaat.
Laatst hele zolder van iemand gespoten daarmee met een wagner 950 geloof ik, ding is 5 jaar oud ofzo.

Edit dit gaat over lak? Sorry dacht latex

[ Voor 6% gewijzigd door NicoHF op 02-09-2023 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
bomenzijnrelax schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 11:28:
[...]

Ik gebruik 311 en een rood filter
mijn ervaring is dat bij rood filter je verf echt heel dun moet zijn (en daar moet de verf wel geschikt voor zijn) en daarnaast ook weinig verontreiniging kan hebben want dan zit binnen de kortste keren het filter verstopt. ik denk eigenlijk dat de filter het met je huidige verf niet bij kan houden. zelf spoot ik muurverf meestal met geel filter (en een bijbehorende tip)

edit lak, geen muurverf,dus laat maar :+

[ Voor 11% gewijzigd door twain4me op 02-09-2023 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurum
  • Laatst online: 27-04 19:51
SPS verkoopt spray lak (SPS Satin PU-A Spray) daar heb ik goede ervaring mee. Ik spuit alleen zelf altijd met HVLP dus weet niet zeker of het airless net zo goed gaat maar zou niet verwachten dat het niet lukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bomenzijnrelax
Heb nu de sigma S2u Nova spray gekocht. Komt dinsdag binnen dus hopelijk dan een mooi resultaat boeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dionisus19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-03-2024

Dionisus19

Blah != Meuk

En, hoe pakte het uit met de betere verf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09:09
Ik ben ook wel benieuwd hoeveel lak je kwijt bent om de slangen te vullen voor je kan spuiten?

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:20

dragonhaertt

@_'.'

Makrolon schreef op maandag 6 november 2023 @ 06:59:
Ik ben ook wel benieuwd hoeveel lak je kwijt bent om de slangen te vullen voor je kan spuiten?
De lak zit in de spuitkop, en gaat dus niet door een slang.
Blijkbaar werkt het anders dan wat te zien is op plaatjes als je Wagner 350r opzoekt.

[ Voor 14% gewijzigd door dragonhaertt op 06-11-2023 22:41 ]

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-04 16:53

Part

Helemaal niets.....

Makrolon schreef op maandag 6 november 2023 @ 06:59:
Met de "wagner 350r" heel veel.
Ik gebruik deze zelf ook maar alleen voor latex verf.

Mijn schatting is dat er in de aanzuigslang en drukslang minimaal een halve liter gaat.
Daarbij is het aanzuigfilter ook vrij groot dus blijft er ook veel achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
dragonhaertt schreef op maandag 6 november 2023 @ 07:04:
[...]

De lak zit in de spuitkop, en gaat dus niet door een slang.
Niet...

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Part schreef op maandag 6 november 2023 @ 08:01:
[...]

Met de "wagner 350r" heel veel.
Ik gebruik deze zelf ook maar alleen voor latex verf.

Mijn schatting is dat er in de aanzuigslang en drukslang minimaal een halve liter gaat.
Daarbij is het aanzuigfilter ook vrij groot dus blijft er ook veel achter.
Ja dat leek mij ook, ik heb net een 350 besteld namelijk, maar denk dat als ik lak wil spuiten ik er een andere bij koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Nasi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:25
Ja! Dit ken ik. Ervaring met dezelfde spuit en het effect wat je beschrijft.
Je zou om het te moeten laten werken verder moeten verdunnen en een fijner pistoolfilter moeten nemen. Daarnaast snel naar die 10% verdunnen gaan om het gewoonweg te laten werken. Maar, dat kost je wel wat van je glansgraad en kwaliteit...

Uiteindelijk ben ik voor andere verf gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomenzijnrelax
Het klopt dat er vrij veel verf im de gehele slang gaat zitten. Dat is namelijk wel jammer dat je verf op het einde overhoudt.

De sigma verf gaf een veel beter spuitbeeld, maar mijn tip hierin is om bij deuren en kozijnen 1 laag te spuiten ipv direct 2 lagen. Dat is namelijk mijn fout geweest waardoor ik het er nog te dik op heb gespoten.

Verder is de spuit ideaal voor latex verf met het juiste filter en 'tip'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
bomenzijnrelax schreef op maandag 6 november 2023 @ 09:09:
Het klopt dat er vrij veel verf im de gehele slang gaat zitten. Dat is namelijk wel jammer dat je verf op het einde overhoudt.

De sigma verf gaf een veel beter spuitbeeld, maar mijn tip hierin is om bij deuren en kozijnen 1 laag te spuiten ipv direct 2 lagen. Dat is namelijk mijn fout geweest waardoor ik het er nog te dik op heb gespoten.

Verder is de spuit ideaal voor latex verf met het juiste filter en 'tip'
Thanks voor je reactie! Lak dus niet met dit apparaat.

Met de juiste tip en filter, dat zijn gewoon die er bij zitten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomenzijnrelax
Filter rood is voor lak, met tip 311 en filter wit met 517 heb ik gebruikt voor latex verf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexs
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-03 10:22
Voor lakken of andere speciale verven wil ik nog een kortere slang kopen zodat er minder in de slang hoeft te zitten voor hij begint.

Het beste resultaat voor latex op de muur krijg je door kruislings te spuiten, dus een horizontale en verticale baan. Vooral op het plafond is dit belangrijk anders ga je banen zien. Dit kan zo goed als direct achter elkaar als je lagen niet te dik zijn. En zet hem met latex altijd op stand 5 en verdunnen met warm water maakt de verf nog net iets dunner waardoor het spuitbeeld beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:34

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

bomenzijnrelax schreef op maandag 6 november 2023 @ 09:09:
Och, kwestie van op het einde de aanzuiging uit de emmer/verfblik halen en het pistool leegspuiten in de emmer/verfblik. Ik zie daar het probleem niet zo van...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomenzijnrelax
Question Mark schreef op maandag 6 november 2023 @ 11:32:
[...]

Och, kwestie van op het einde de aanzuiging uit de emmer/verfblik halen en het pistool leegspuiten in de emmer/verfblik. Ik zie daar het probleem niet zo van...
Ik bedoel dat de druk weg valt als de machine niet meer kan aanzuigen en daardoor de verf die in de slang zit niet meer op kan spuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
bomenzijnrelax schreef op maandag 6 november 2023 @ 12:08:
[...]

Ik bedoel dat de druk weg valt als de machine niet meer kan aanzuigen en daardoor de verf die in de slang zit niet meer op kan spuiten.
water opzuigen en op tijd stoppen, dan overgaan naar een andere emmer voor schoonmaken/doorspoelen

:-)

Nog steeds tevreden mee, het apparaat is een onderdeel geworden van de familie en vrienden :p
Pagina: 1