Nu ik twee weken terug een nieuwe pc heb gebouwd begon het te kriebelen bij mijn schoonmoeder en zij wil nu ook graag een nieuwe computer. Wij gaan die dan samen in elkaar zetten. De computer die ze nu heeft stamt alweer uit 2008.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij gaat worden gebruikt voor de standaard kleine bezigheden op een computer. Internetten, kleine spelletjes spelen, tv kijken op de pc, dat soort zaken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De computer mag max €500 kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
[i]Monitor, muis en toetsenbord is al aanwezig. Als ik haar was zou ik ook een nieuwe monitor kopen (hij is uit 2009 en ziet er niet uit), maar ze wil niet want hij doet het nog...
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik weet niet of ik een aparte videokaart nodig heb. Ik heb gekozen voor geïntegreerde graphics. €500 is toch voor mij een beetje een uitdaging om er ook nog een videokaart bij te vinden.
Ik heb hieronder een lijstje met wat ik denk dat nodig is een kleine pc te bouwen waar ze veel plezier van gaat hebben.
Ik heb hieronder een nog goedkopere build gemaakt. Misschien kan er dan ook een nieuwe monitor bij
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb de Montech behuizing gekozen omdat ik de Montech 903 Air max heb gekocht en ik er erg tevreden over ben.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoveel mogelijk computer voor het geld.
Ga je overklokken?
Er wordt niet overgeklokt.
Wat verwacht je van ons?
Kunnen jullie kijken naar deze build en mij wat tips en adviezen geven? Misschien heb ik toch wat over het hoofd gezien. Misschien zijn er betere componenten te vinden voor minder geld.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij gaat worden gebruikt voor de standaard kleine bezigheden op een computer. Internetten, kleine spelletjes spelen, tv kijken op de pc, dat soort zaken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De computer mag max €500 kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
[i]Monitor, muis en toetsenbord is al aanwezig. Als ik haar was zou ik ook een nieuwe monitor kopen (hij is uit 2009 en ziet er niet uit), maar ze wil niet want hij doet het nog...
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik weet niet of ik een aparte videokaart nodig heb. Ik heb gekozen voor geïntegreerde graphics. €500 is toch voor mij een beetje een uitdaging om er ook nog een videokaart bij te vinden.
Ik heb hieronder een lijstje met wat ik denk dat nodig is een kleine pc te bouwen waar ze veel plezier van gaat hebben.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600G Boxed | € 124,97 | € 124,97 |
| 1 | Moederborden | ASRock A520M-HVS | € 58,13 | € 58,13 |
| 1 | Behuizingen | Montech Air 903 Base Zwart | € 49,90 | € 49,90 |
| 1 | Processorkoeling | DeepCool AG400 | € 25,95 | € 25,95 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-16GTZR | € 51,90 | € 51,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 400W | € 59,- | € 59,- |
| 1 | Solid state drives | Lexar NM790 2TB | € 95,90 | € 95,90 |
| Totaal | € 465,75 | |||
Ik heb hieronder een nog goedkopere build gemaakt. Misschien kan er dan ook een nieuwe monitor bij
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 4600G Boxed | € 96,- | € 96,- |
| 1 | Moederborden | ASRock A520M-HVS | € 58,13 | € 58,13 |
| 1 | Behuizingen | Montech Air 903 Base Zwart | € 49,90 | € 49,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-16GTZR | € 51,90 | € 51,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 400W | € 59,- | € 59,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial P3 1TB (CT1000P3SSD8) | € 38,54 | € 38,54 |
| Totaal | € 353,47 | |||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb de Montech behuizing gekozen omdat ik de Montech 903 Air max heb gekocht en ik er erg tevreden over ben.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoveel mogelijk computer voor het geld.
Ga je overklokken?
Er wordt niet overgeklokt.
Wat verwacht je van ons?
Kunnen jullie kijken naar deze build en mij wat tips en adviezen geven? Misschien heb ik toch wat over het hoofd gezien. Misschien zijn er betere componenten te vinden voor minder geld.