sbuter schreef op woensdag 6 september 2023 @ 09:07:
Ik had iets vergelijkbaars met het afspelen van bepaalde films in Kodi. Dit bleek te maken te hebben met de refreshrate die ik sinds kort van 60hz naar 120hz had gezet. In kodi is daar een specifieke instelling voor, Netflix weet ik niet. Je kan dus proberen je display settings aan te passen.
TS zou ook in de Nvidia driver kunnen nakijken wat de HDCP status is.
Jouw voorbeeld komt mij bekend voor, maar ik ken een iets meer irritante.
Kennis had deze issue, refreshrate was slechts 1 van de problemen, in zijn geval was de HDMI kabel ook het probleem (lag specifiek aan zijn kabel, was een Club3D maar een nieuwe kopen heeft dat voor hem opgelost)
Plus hij moest HDMI gebruiken omdat via DP 1,2 het niet wou werken (ik meen ergens gelezen te hebben dat Netflix HDCP 1.4 vereist voor 1080p, maar als ik
wikipedia mag geloven ondersteund DP 1.2a max HDCP 1.3.
Ook zou HDR problemen kunnen veroorzaken, bij mij werkt Netflix niet als deze aanstaat (stond per ongeluk aan, maar ik heb geen behoefte aan HDR400)
Ander voorbeeld was mijn zus, die kon het op haar laptop kijken maar niet op de externe scherm.
Terwijl de externe scherm op een desktop het wel ondersteunde, maar blijkbaar deed HDCP moeilijk vanwege 2 schermen in dat geval (want losse scherm plus laptop)
Ik vind HDCP sowieso een brok ellende als het niet werkt, je zoekt soms naar een naald in een hooiberg dan, en soms kom je achteraf achter dat je verkeerd zocht en de naald gewoon voor je neus lag.