In een poging mijn PC weer naar anno 2023 te brengen heb ik het oude Asus moederbord van 2010 vervangen door een nieuw Asus z790 met I9 13900K processor. Mijn SSD was uitgerust met Windows 10. Nu start mijn geferbished PC niet op omdat de Bios geen bootable disc kan vinden... wat kan ik er aan doen zonder alles weer te moeten herinstalleren?
Vraag
Beste antwoord (via Rob007 op 04-09-2023 07:33)
Je pc uit 2010 ondersteunde geen UEFI boot, secure boot en dat soort moderne technologie. Deze staan wel standaard aan op een nieuw bord.
Ja door CSM in te schakelen kun je weer in je oude installatie (mits je een losse videokaart hebt, de video chip in je processor ondersteunt geen CSM en dus geen legacy boot), maar dat raad ik je niet aan.
Hang de SSD weer in je oude pc, maak een backup en doe een nieuwe installatie op je nieuwe systeem.
Ook meteen Windows 11 want de nieuwste Intel en AMD processoren profiteren van de nieuwe scheduler.
Ja door CSM in te schakelen kun je weer in je oude installatie (mits je een losse videokaart hebt, de video chip in je processor ondersteunt geen CSM en dus geen legacy boot), maar dat raad ik je niet aan.
Hang de SSD weer in je oude pc, maak een backup en doe een nieuwe installatie op je nieuwe systeem.
Ook meteen Windows 11 want de nieuwste Intel en AMD processoren profiteren van de nieuwe scheduler.
[ Voor 4% gewijzigd door nelizmastr op 02-09-2023 08:09 ]
I reject your reality and substitute my own
Alle reacties
De schijf is wel zichtbaar in de bios en ik heb ze ook op plaats 1 op sata poort 1 gezet. Maar dat helpt niet.
Je pc uit 2010 ondersteunde geen UEFI boot, secure boot en dat soort moderne technologie. Deze staan wel standaard aan op een nieuw bord.
[ Voor 4% gewijzigd door nelizmastr op 02-09-2023 08:09 ]
I reject your reality and substitute my own