Een beetje Steam Deck, wat ROG Ally en… [console]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TV_NERD
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 17-09 22:14
Hi @PiweD

Je gebruikt 6x het woord console in dit stukje:

review: Een beetje Steam Deck, wat ROG Ally en Lenovo's Legion Go

Het is geen console, het is een op gaming gerichte mini-pc waar je zonder hacking gewoon Adobe Premiere op kunt draaien.

Vraag 1: Waarom 6x in een relatief kort stukje, het gebruik van synoniemen komt de leesbaarheid van een artikel over het algemeen ten goede.

Vraag 2: Waarom moet het zo geforceerd een console worden genoemd?

Je zou kunnen gaan voor 1x mini-pc, 1x apparaat, 1x console, 1x portable, en dan nog 2, jij bent hier de redacteur :+

[ Voor 9% gewijzigd door TV_NERD op 02-09-2023 06:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:23

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Volgens mij is een "gaming handheld" ook aan te duiden als console. En volgens mij wordt dat overal wel zo beschreven, waar je ook zoekt (op andere pagina's zelfs de aanduiding gaming handheld consoles).

Eigenlijk is er m.i. dus niks verkeerds aan het gebruik van de term console :)

Ik ben verder geen redacteur natuurlijk, dus ik laat het antwoorden wel over aan degene die er over gaat :P).

[ Voor 17% gewijzigd door Outerspace op 02-09-2023 17:15 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Wat mij betreft is het gewoon een handheld console, net als de Steam Deck en de ROG Ally, die we in reviews ook zo aanduiden en die ook allemaal in die categorie in de PW staan. Ik heb een maal console in het artikel veranderd, op een punt waar ze wel heel dicht op elkaar stonden.

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook