Dag allemaal, ik heb een garage, inpandig, zit aan de keuken vast en de slaapkamer is er boven op gebouwd. In de garage hangt ook vaak de was te drogen (zeker in de winter) en dan wordt de luchtvochtigheid (gemeten) regelmatig rond de 75/80%. Als ik de garagedeur open zet daalt dit al snel naar 60%. Het probleem lijkt 'm dus vooral te zitten in de afwezigheid van ventilatie - de garage is verder volledig afgesloten zonder enige ventilatie. De garage heeft een bakstenen muur met een spouw.
Ik ben op zoek naar de goedkoopste manier om iets van ventilatie op gang te krijgen, en dan bij voorkeur iets wat ik met mijn huis tuin en keuken kluskennis en apparatuur zelf zou moeten kunnen.
Ik heb gekeken naar ventilatieroosters in de ramen, maar dan zouden ook de ramen vervangen moeten worden en dat lijkt al snel een dure optie te zijn.
Wie heeft de gouden oplossing? Bij voorkeur met aanraders voor producten of een stappenplan.
Ik ben op zoek naar de goedkoopste manier om iets van ventilatie op gang te krijgen, en dan bij voorkeur iets wat ik met mijn huis tuin en keuken kluskennis en apparatuur zelf zou moeten kunnen.
Ik heb gekeken naar ventilatieroosters in de ramen, maar dan zouden ook de ramen vervangen moeten worden en dat lijkt al snel een dure optie te zijn.
Wie heeft de gouden oplossing? Bij voorkeur met aanraders voor producten of een stappenplan.
[ Voor 3% gewijzigd door lvanhoe op 02-09-2023 03:35 ]