[XP] Chello en Win Xp = No Go ?

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Topicstarter
hallo,

ik hab gissteren voort eerst winxp geinstalleerd alles ging perfect , had meteen internet en mijn netwerk deed het ook meteen weer , maar toen mijn zus van morgen mijn pc aanzette was er geen internet

ik naar chello bellen zeiden ze dat het aan mijn utp kabel lag die tussen de modem en netwerk kaart zat

slaat echt nergens op vinnik zelf maare oke

maar hoe fix ik dat nu? ik wil ook gewoon dat Xp een client is ik heb ff mijn internet verbinding verhuist naar deze pc deze is nu dus server maar hoe fix ik het?

ik wil mijn pc emt Xp gewoon als client hebben , maar hoe?

sygate werkt daar wel en gaat ook online maar geen internet :(

ip is dan 192.168.0.2
subent mask 255.255.255.0

maar eht werkt gewoon niet :(

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-07 18:04
je zegt dat je je netwerk hebt geswitcht zodat je nu zelf server bent .

heb je je ip wel vrijgegeven op de 'ouwe' server voordat je em ging switchen? anders kan chello je modem gaan 'flushen' en dat duurt ongeveer een week.

als je je ip al hebt vrijgegeven op de 'ouwe' server en nu op de nieuwe er gewoon ingestoken moet het goed zijn

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hij heeft 'm na de installatie wel werkend gehad lees ik uit z'n post.

Heb je 'm hibernatend laten staan of echt uitgezet?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Topicstarter
ouwe server draait Xp oke
deze win98

ik heb gewoon uitgezet alle kabels eruit en NICs eruit gepulkt alles hier in gedaan en Tadaaa internet is weer terug

netwerk loopt nu als een trein alleen mijn pc met XP erop niet kan die neit configgen snap er de ballen niet van

hoe stel ik die op als client? of zal ik Xp er mar af moeten gooien zal wel jammer zijn :(

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

chello werkt alleen met de netwerkkaart die erbij de installatie van je internet inzat.
heb je wel de kaarten omgewisseld toen je de computers omgewisseld had?

Verwijderd

Chello werkt dus met elke nic, van een 3com van 149.= tot een el cheapo van 19,95 .....

AnswerMaN zou het wel eens bij het rechte eind kunnen hebben.....

btw, XP draait hier subliem op chello....
nic gewoon op dynamisch , enz.......

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 16:52 schreef UnDnYaBLe het volgende:
chello werkt alleen met de netwerkkaart die erbij de installatie van je internet inzat.
heb je wel de kaarten omgewisseld toen je de computers omgewisseld had?
<edit> dit kan je dus negeren :-) het werkt al bij je zag ik </edit>

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 16:54 schreef PvH het volgende:
Chello werkt dus met elke nic, van een 3com van 149.= tot een el cheapo van 19,95 .....

AnswerMaN zou het wel eens bij het rechte eind kunnen hebben.....

btw, XP draait hier subliem op chello....
nic gewoon op dynamisch , enz.......
ik weet niet in welke regio jij woont, maar in zaanstad werkt chello alleen met de nic die er bij installatie inzat.

wil je een andere NIC gebruiken dan moet je het mac-address van je nieuwe NIC eerst doorgeven aan chello, pas daarna werkt het.

• Eguan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-11-2024

Eguan

Be Creative !

Hybernaten onder XP is niet helemaal lekker als je een netwerk hebt lopen. Soms heeft ie wel meteen z'n netwerkverbinding na het weer 'online' komen, maar soms ook niet.

Wanneer je geen netwerkverbinding meer hebt moet je gewoon even uitloggen en weer inloggen en alles is weer zoals het was :)

Sommige dingen moet je geloven om ze te kunnen zien. http://www.becreative.nu/

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 04:17

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Op dinsdag 04 september 2001 16:23 schreef answer_man het volgende:
heb je je ip wel vrijgegeven op de 'ouwe' server voordat je em ging switchen? anders kan chello je modem gaan 'flushen' en dat duurt ongeveer een week.
Hmmm, heb ik ook een keer gehad, maar die 'week' duurde maar een half uurtje, valt dus erg mee :)

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 08:44

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Op dinsdag 04 september 2001 16:57 schreef UnDnYaBLe het volgende:

[..]

ik weet niet in welke regio jij woont, maar in zaanstad werkt chello alleen met de nic die er bij installatie inzat.

wil je een andere NIC gebruiken dan moet je het mac-address van je nieuwe NIC eerst doorgeven aan chello, pas daarna werkt het.
Is waar maar er is een makkelijke manier....
Zet DHCP uit en voer je chello ip adress in
doe dit ook met subnetmask,gateway,en dns-servers en je hebt ook verbinding...allen het verschil is dat als je NIC kapot gaat of je wilt er een nieuwe in doen dat je niet eerst Chello hoeft te bellen om je Mac-adres door tegeven en 24 uur moet wachten voordat die verandering is doorgevoerd *D

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

• TNT78
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

TNT78

De goeroe

Ik heb dit ook gehad de oplossing voor mijn Chello account was een IP release op je oude kaart en een renew all op je nieuwe.
Dit is zodat het mac adres van je nieuwe netwerk kaart is gekoppeld aan je IP adres.

Suc6 ermee

Mous XP

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Topicstarter
Mensen luister......
miun probleem is als volgt ik wil mijn eigen pc met Xp al client hebben!!! en dat wil niet maar voor een of andere reden werkt MSN wel :? de rest helemaal niet iemand zin om me te helpen via MSn ? ik weet hewt zelf echt neit meer

Icq werkt niet
Inet werkt niet
Msn werkt wel

please mensen , ik heb jullie nodig :7

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Topicstarter
dudes ik snap er echt niks van ik opende een ieuwe connection op Xp en tadaaaa alles werkt hoezo vaag :?

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 16:57 schreef UnDnYaBLe het volgende:

[..]

Mits de monteur het macadres van de nic heeft ingevoerd tijdens installatie (wat hij/zij 9 van de 10 x niet doet)

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
Op dinsdag 04 september 2001 17:29 schreef funkflex het volgende:
Mensen luister......
miun probleem is als volgt ik wil mijn eigen pc met Xp al client hebben!!! en dat wil niet maar voor een of andere reden werkt MSN wel :? de rest helemaal niet iemand zin om me te helpen via MSn ? ik weet hewt zelf echt neit meer

Icq werkt niet
Inet werkt niet
Msn werkt wel

please mensen , ik heb jullie nodig :7
lijkt wel alsof chello eruit ligt..

dit heb ik ook wel eens (gewoon win2k)

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:12
Als msn het wel doet maar websites niet is er een probleem met de DNS servers, je moet de DNS servers van chello dus nog even goed instellen.

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
Deze problemen had ik ook alleen dan met build 2462, elke keer wanneer ik Audiogalaxy installeerde dan was het hele systeem instabiel. Waarom dit was weet ik ook niet. maar nu is het verholpen (met de RTM versie dan :o ) .

Mischien is dit jou probleem nu ook?

w00t

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Topicstarter
ach ja het werkt nu wel gewoon weer maar binnekort doe ik ook even af van 2600 op naar de corp ed :P

Verwijderd

Ik heb dit bovenstaande probleem ook vaak, alleen bij mij blokkeert de firewall soms (ZA pro)

Generic Host Process for win32 Service

maar dan doet ook alles niets :(

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Op dinsdag 04 september 2001 18:22 schreef PvH het volgende:

[..]

Mits de monteur het macadres van de nic heeft ingevoerd tijdens installatie (wat hij/zij 9 van de 10 x niet doet)
Ik heb het ze zien doen, en het invoeren van het MAC adres is onderdeel van de installatie, dus het lijkt me wel dat ze dat standaard doen! *D

Verwijderd

Heb je al je instellingen in Internet Explorer juist staan. k hbe het ook wel eens gehad met een andere windows versie. Dan moest ik gewoon instellen dat mijn connectie auto word het herkend door internet explorer..

:S

• ziggyzaggy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08-2022
Chello probleem ook alhier op win ME.
IE opstarten, geen verbinding maar wel msn.
Wachten tot de melding " cannot find page" komt en dan F5.
Dan doet ie ut weer.

Chello zuigt zwaar de laatste tijd :(

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
--> IT

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Ut is gewoon een storing bij Chello

Als je in command ipconfig /renew <naam verbinding> deed kreeg je DHCP-server unreachable.

Deze storing begon om 1 uur :)
Na een half uur aan de telefoon te hebben gehangen en van alles en nog wat geprobeerd te hebben werkte het weer.

Gelukkig dit keer een professioneel iemand aan de lijn :)

Verwijderd

Bij mij is het dus nog steeds NO GO.
Heb ipconfig /release gedaan op oude pc (windows 98).
Kabel in nieuwe pc gedaan (netwerkkaart Realtek).
Automatisch Ip en automatisch dns gekozen.
Krijg wel een ip adres toegewezen. Inet werkt niet.
Ping www.tweakers.net geeft Time-out.

uit en aanzetten van het modem werkt ook niet.

Nog andere suggesties? :?

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
ik heb hier ook 24 uur geen internet gehad.. ze zijn volgens mij weer flink aan het klooien bij chello brabant.
MIsschien is het probleem wel de bron waar jou internet vandaan komt :)

Verwijderd

Nope helaas.
Had er zo de pest in dat ik op mijn nieuwe pc weer ipconfig /release heb gedaan, en de kabel weer in mijn oude pc heb geprikt en jawel hoor, opstarten en gewoon inet hebben.

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 11:19 schreef Sir_Floppy het volgende:
Ut is gewoon een storing bij Chello

Als je in command ipconfig /renew <naam verbinding> deed kreeg je DHCP-server unreachable.

Deze storing begon om 1 uur :)
Na een half uur aan de telefoon te hebben gehangen en van alles en nog wat geprobeerd te hebben werkte het weer.

Gelukkig dit keer een professioneel iemand aan de lijn :)
Type melding: storing
IVR ingesproken niet ingesproken
Regio: Brabant

Onderwerp: storing internet AANMELDING brabant DHCP lease problemen
Symptomen: klant raakt vaak verbinding kwijt, geen RF probleem, release renew en het werkt weer.

Akties: klant op de hoogte brengen van het probleem dat bij UPC ligt, en vertellen dat het morgen middag (woensdag) wordt opgelost.

----------------

gewoon release/renew doen dus. en aangezien het nu woensdagmiddag is zal het snel opgelost zijn.
Pagina: 1