Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietdelft
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13-01 22:57
Ik heb sedert kort een homey pro 2023. Ik probeer nu verschillende dingen eraan te koppelen.
Wat is gelukt (na paar uur testen en herstarten):
zwave+. de rolluik (in mijn geval zonweringscreens) te koppelen. 4 stuks

Wat is niet gelukt (dat is helaas het meeste).
Plugwise
de pluggen van plugwise (zigbee) te koppelen. Deze zitten op een plugwise netwerk. Die functioneerde op een PC die RIP is. Maar de pluggen schakelen allemaal netjes automatische op het juiste moment. Dus ik ben tevreden wat dat betreft. Als ik deze koppel aan Homey raak ik dan de schakeltijden kwijt? En hoe deze te schakelen (zonder overal achter en tussen te moeten kruipen)

Harrison elektrische gordijnrail
https://harrison.nl/domotica.htm . 433.92 MHz Een gordijn over 2 etages, dus heel lang en zwaar in de vide. Deze doe ik open en dicht met een motor op afstand bediening. Hoe krijg ik die erin?

Fibaro. Zwave+
In de keuken hangen 3 setjes aanrechtverlichting. De fibaro-schakelingen liggen achter de kasten (ééntje is onbereikbaar). De andere 2 kan ik bijkomen, maar dan moet ik de kast half demonteren). Via de fibaro app kan ik ze schakelen. Hoe krijg ik die erin?

Fibaro zwave+
watergeefsysteem (schakeling aan/uit). schakel ik ook met de app. Verder nergens anders mee. Schakeling (aan/uit) ligt ergens achter de hoge kost en onbereikbaar (tenzij hele kast leeg en kast verplaatsen). Hoe krijg ik die in Homey?

Fibaro zwave+
deurschakelingsensoren.
maar daarvan kan de batterij leeg zijn (maar ik kan niet op trapje -evenwichtstoornis- dus moet wachten op elektricien die dit kan controleren).

Selectremote https://manual.pilight.or.../switch/selectremote.html
voor het schakelen van 3 dingen in slaapkamer (ochtendwakkerwordtlamp, lampje en voeteneindverwarming) . Hoe krijg ik die erin?

Ik heb weinig verstand van dit soort zaken. Maar ik denk dat ik die Selectremote (redelijk oud) wellicht beter kan vervangen door andere schakelaars?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietdelft
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13-01 22:57
Is er niemand die mij kan helpen hiermee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Pietdelft schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 19:42:
Is er niemand die mij kan helpen hiermee?
Tjonge, bijna ieder punt dat je noemt eindigt met 'hoe krijg ik die er in?'

Als de homey nieuw voor je is, lijkt het me goed dat je bij de basis begint, en per product dat je wil toevoegen eerst kijkt of het wordt ondersteund, en (meestal) wijst het installatieproces van die producten zich vanzelf.

Je hebt al rolluiken gekoppeld, dus je weet in ieder geval waar je moet klikken in de interface om dat voor elkaar te krijgen. Als je dezelfde stappen doorloopt voor al je andere producten, moet je toch een heel eind komen lijkt me?

Ga er maar vanuit dat je schakeltijden e.d. kwijt bent, en opnieuw zal moeten maken in de homey. En laat dit nou nèt een van de dingen zijn die je daar kinderlijk eenvoudig mee kan doen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 19:51

Felyrion

goodgoan!

Je vraag is zo vaag en breed dat niemand je hier een gericht antwoord op kan geven.
Je geeft aan dat je verschillende apparaten "buiten bereik" heb liggen. Hoe verwacht je die dan te gaan koppelen? Dat gaat natuurlijk nooit werken.

iets specifieker:
De schakeltijden van plugwise: als je ze in je Homey opneemt dan regel je dat natuurlijk in Homey. Dan kan je middels flows en dergelijke daar de schakeltijden en andere logica in kwijt.

433.92 Mhz spul is hit and miss. Als het ondersteund is (al dan niet via community app) dan lukt het vaak wel. Anders is dit soort spul niet makkelijk te koppelen.
Sowieso niet ideaal want dat spul geeft geen terugkoppeling of het schakelen (of wat voor actie dan ook) gelukt is of niet.

Verder zul je gewoon moeten kiezen. Wil je spul koppelen? dan zul je er bij moeten kunnen. Dat is iets waar je destijds rekening had kunnen houden. Wat had je gedaan als er één defect was geraakt?

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine