X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Wat je wel zou kunnen doen is via de VVE een verzoek doen aan de woningbouw om panelen neer te leggen en daarmee (een deel van) het gemeenschappelijk stroomverbruik (verlichting, lift e.d.) omlaag brengen.
Geen idee of je een balkon op het zuiden hebt? Er zijn setjes te koop van 1 of 2 panelen die je aan je balkon kan hangen. Let wel dat dat vaak ook weer niet mag (aan de buitenkant), maar wellicht aan de binnenkant?
[ Voor 18% gewijzigd door Microkid op 01-09-2023 16:40 ]
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Wij hebben geen balkon helaas. Wel hebben wij van die grote deur ramen die naar binnen open gaan en wij hebben een soort metalen hek ervoor.Microkid schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 16:29:
Het dak van een appartement is van alle bewoners van het complex. Jij kan daar dus niet zomaar zelf zonnepanelen neerleggen. Daarnaast, hoe had je deze panelen willen aansluiten op jouw meterkast? Dwars door het gebouw heen? Enz. Dus aan je plan zitten nogal wat haken en ogen...
Wat je wel zou kunnen doen is via de VVE een verzoek doen aan de woningbouw om panelen neer te leggen en daarmee (een deel van) het gemeenschappelijk stroomverbruik (verlichting, lift e.d.) omlaag brengen.
Geen idee of je een balkon op het zuiden hebt? Er zijn setjes te koop van 1 of 2 panelen die je aan je balkon kan hangen. Let wel dat dat vaak ook weer niet mag (aan de buitenkant), maar wellicht aan de binnenkant?
Inderdaad er geldt weer een verbod bij ons en je mag niks installeren aan de buitenkant
Uit jou reactie maak ik op, als ze zonnepanelen installeren door de woningbouw, is dat niet voor ons bestemd?
Kan ik geen mailtje sturen, van de overheid heeft geld vrij gemaakt voor het verduurzamen can onze woning en dat jullie nu zonnepanelen moeten regelen voor ons?
Andere reden voor zonnepanelen, mijn verbruik is tussen de €30-45 per maand in voor stroom en gas op basis van tweepersoonshuishouden en met zonnepanelen kan dat nog enorm dalen en ik ga er aan verdienen door enorm overschot terug te leveren
[ Voor 9% gewijzigd door Van der Berg op 01-09-2023 17:25 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
@Van der Berg vooral druk blijven zetten maar de kans is klein dat ze het voor jou gaan doen. Die corporaties zijn bureaucratische monsters.
Na wat gegoogle over de mogelijkheden vind ik dit:
https://www.appartementen...artementencomplex-wel-kan
De bewoners zijn de VVEKanoet schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 19:51:
@Microkid volgens mij is het dak niet van de bewoners maar van de eigenaar/eigenaren(vve)
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Indirect wel.Van der Berg schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 17:20:
[...]
Uit jou reactie maak ik op, als ze zonnepanelen installeren door de woningbouw, is dat niet voor ons bestemd?
In je huur zitten de kosten voor algemeen onderhoud van het pand inbegrepen.
1 van de componenten daarvan is verbruik electra van het pand zelf. (lampen, lift, hydrofoor)
Als die component vervangen kan worden door zonnepanelen worden die kosten lager.
Dat resulteert weer in een lagere huur.