Wat betekent deze knop?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-09 09:06
Dag allen,

we krabben hier momenteel een beetje op het achterhoofd want we kunnen maar niet ontdekken wat onderstaande knop in de onlangs ontvangen Renault Kangoo e-tech betekent. De knop zit naast de knop om de laadkabel te ontgrendelen. Het staat nergens in de handleiding, die geeft alleen aan dat op dat paneeltje links onder bij het stuur allerlei knoppen kunnen zitten, maar geen van de mogelijkheden klikt met het plaatje wat ons betreft. Beste gok die we hebben is dat het misschien iets met terugleveren van elektra heeft te maken?

Dit is een plaatje wat ik even snel geknutseld heb...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nEzCxjQ8jU1reHu_C4n2z03efKQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/o4GIZiSk6Yd6e0reTvS3Yp0I.jpg?f=user_large

WTH is it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:20
MicGlou schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 16:10:
Dag allen,

we krabben hier momenteel een beetje op het achterhoofd want we kunnen maar niet ontdekken wat onderstaande knop in de onlangs ontvangen Renault Kangoo e-tech betekent. De knop zit naast de knop om de laadkabel te ontgrendelen. Het staat nergens in de handleiding, die geeft alleen aan dat op dat paneeltje links onder bij het stuur allerlei knoppen kunnen zitten, maar geen van de mogelijkheden klikt met het plaatje wat ons betreft. Beste gok die we hebben is dat het misschien iets met terugleveren van elektra heeft te maken?

Dit is een plaatje wat ik even snel geknutseld heb...

[Afbeelding]

WTH is it?
Laden starten/stoppen? Dunno. Eens op drukken wanneer hij aangesloten is wellicht. Of anders garage vragen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Ik zou denken dat de accu van de auto als accu gezien kan worden: dus dat je auto teruglevert als er veel stroomvraag in huis is.
Maar dan heb je wel een bijpassende laadpaal nodig.

zeker weten doe ik het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Even bij Renault langsrijden en vragen?

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
DropjesLover schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 16:22:
Even bij Renault langsrijden en vragen?
Ja dat kan... maar hoop dat dit sneller is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-09 19:37
MicGlou schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 16:10:
De knop zit naast de knop om de laadkabel te ontgrendelen.
WTH is it?
Heeft dit soms te maken met Vehicle-to-Grid (V2G) of Vehicle-to-load (V2L)?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Inspired schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 16:17:
[...]

Laden starten/stoppen? Dunno. Eens op drukken wanneer hij aangesloten is wellicht. Of anders garage vragen.
Nee, daar is de knop ernaast voor... die stopt het laden en ontgrendelt de stekker.

Als we de knop indrukken gaat het lampje branden, maar we kunnen niets waarnemen wat er nou gebeurd... het laden stopt iig niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Puch-Maxi schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 16:29:
[...]

Heeft dit soms te maken met Vehicle-to-Grid (V2G) of Vehicle-to-load (V2L)?
Ik kan niet terugvinden dat een Kangoo e-tech dat zou ondersteunen...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:22
Als ik Google op 'kangoo e-tech boekje' en de eerste hit open lees ik in de PDF handleiding op bladzijde 2.144:

MODUS “VERTROUWELIJKHEID VOERTUIGGEGEVENS” (1/2)

met de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
MalleEppie71 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 16:31:
Als ik Google op 'kangoo e-tech boekje' en de eerste hit open lees ik in de PDF handleiding op bladzijde 2.144 (!) :

MODUS “VERTROUWELIJKHEID VOERTUIGGEGEVENS” (1/2)

met de uitleg.
Die knop zit iets hoger... het is het knoppenpaneeltje precies boven het opbergvakje/klepje van de zekeringen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 14:20
volgens boekje:

Gegevens verzamelen
Voor een goede werking van verbonden services verzamelt het voertuig gegevens (tijdens opladen of gebruik, zodra het bestuurdersportier is geopend); voornamelijk over
de voertuigpositie en de bedrijfsstatus.
Deze gegevens zijn persoonlijk. Deze gegevens worden vertrouwelijk behandeld, met
toestemming van de voertuiggebruiker, in
overeenstemming met de geldende voorschriften op het gebied van gegevensbescherming.

edit:

https://imgur.com/a/BbGWJSV

[ Voor 4% gewijzigd door !GN!T!ON op 01-09-2023 16:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:22
MicGlou schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 16:32:
[...]

Die knop zit iets hoger... het is het knoppenpaneeltje precies boven het opbergvakje/klepje van de zekeringen.
Jouw plaatje lijkt anders veel op het plaatje in het boekje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rJhIRq6AOhinxoaPcBaA3-Cbjvw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ejWgUHkJW087ffEmM0oW8B4y.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
MalleEppie71 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 16:35:
[...]

Jouw plaatje lijkt anders veel op het plaatje in het boekje

[Afbeelding]
Je hebt toch gelijk... ik had die exacte handleiding ook gevonden maar omdat er wordt aangegeven dat die knop hoger zit dan waar die werkelijk in de auto zit geen aandacht aan gegeven. De knop zit namelijk op het paneeltje daar weer precies onder en daar was ik op gefocused... het knoppenpaneeltje wat op dezelfde hoogte zit als de stuurwielverstelling.

Dank!
Pagina: 1