Als een cel gevuld is een andere cel vullen met iets.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dendy
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 04-04 18:49
Mijn vraag:

Ik wil als een cel gevuld is met een willekeurig getal/tekst een andere cel voorzien van een vaste waarden. Een soort afvinken van een leverlijst.

Beste antwoord (via Dendy op 03-11-2023 09:38)

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
code:
1
=ALS(EN(A18<>"";E18>0);"WvB";"")

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:39
=ISLEEG()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dendy
Als de cel gevuld is, niet als hij leeg is. En dus met een willekeurige waarden, niet een specifieke waarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1777010

=ALS()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
=ALS(AANTALARG(A1)=1;"waarde als a1 is ingevuld";"waarde als a1 leeg is")

De laatste waarde kun je ook leeg laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:53
=ALS(ISLEEG(A1);"a";"b")
van "a" "" maken en je krijgt alleen een waarde als A1 gevuld is

[ Voor 58% gewijzigd door TheOmen op 01-09-2023 15:40 ]

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:17

g0tanks

Moderator CSA
Omdat er al goede antwoorden zijn gegeven zal ik het topic open laten, maar we verwachten toch echt meer eigen inzet. De volgende keer graag aangeven wat je zelf al hebt geprobeerd of gevonden.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
code:
1
=ALS(A1;[vaste waarde of formule];"")

Andersom is deze ook bruikbaar om geen foutmelding te krijgen omdat je probeert te rekenen met een lege cel.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dendy
Top, het is gelukt! @g0tanks: ik had moeilijk mij hele zoek tocht op internet kunnen aangeven en alle mogelijk zoek termen kunnen aangeven, toch? Tevens kwamen daar geen echte opties voor wat ik wilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@Dendy gaat erom dat je laat zien ook zelf íets te hebben ondernomen om jouw vraagstuk te beantwoorden. ;)
Jij hebt immers een vraag of probleem en wij hebben geen glazen bol en zien dus niet wat je wel/niet gevonden of geprobeerd hebt.

[ Voor 37% gewijzigd door CH4OS op 02-09-2023 12:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:17

g0tanks

Moderator CSA
Dendy schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 08:34:
Top, het is gelukt! @g0tanks: ik had moeilijk mij hele zoek tocht op internet kunnen aangeven en alle mogelijk zoek termen kunnen aangeven, toch?
Dat hoeft ook niet, maar het is wel belangrijk dat we kunnen zien dat je zelf iets hebt geprobeerd. Om te voorkomen dat Tweakers een helpdesk wordt waar alleen maar vragen worden gedumpt.

Als ik bijvoorbeeld jouw topictitel letterlijk overneem in Google, dan is het tweede zoekresultaat deze pagina: ALS gebruiken om te controleren of een cel leeg is - Microsoft Ondersteuning

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dendy
@g0tanks : duidelijk en dat is ook zeker niet mijn bedoeling. En deze kwam bij mij niet naar voren in de zoekresultaten, maar ik zal voortaan langer zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dendy
Toch nog even een vraag, aangezien ik meer wil van de ze formule, echter wil het niet lukken.
Ik wil namelijk 2 cellen controleren of deze gevuld zijn, daarnaast moet de 2e cel ook een waarde hoger dan 0 bevatten.

De code was eerst:

code:
1
=ALS(ISLEEG(A18);"";"WvB")

Als je dan zoekt naar een optie voor 2 cellen dan krijg je de volgende optie:

code:
1
=ALS(EN(ISLEEG(A18);ISLEEG(E18));"";"WvB")

Maar werkt niet als cel E18 (aantal cel) leeg is of een waarde bevat, hij lijkt alleen te reageren op de cel A18 (artikelcode cel).

Andere optie die ik tegen kwam was:

code:
1
=ALS(A16&E16="";"";"WvB")

Maar doen ook niks extra, dan alleen reageren op A18.

Dus iemand een andere optie? Ik wil de lijst dus af laten tekenen als beide cellen gevuld zijn en de waarde in E18 hoger is dan 0. Daarbij neem ik aan dat er bij de Artikelcode in A18 geen functie hoger dan 0 toegevoegd hoeft te waren, aangezien deze een willekeurige cijfer/ letterreeks hebben.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
code:
1
=ALS(EN(A18<>"";E18>0);"WvB";"")
Pagina: 1