Wat zijn de regels omtrent inritten en afkadering?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Het punt is: wij hebben een vrijstaande woning met eigen parkeerplaats en de inrit is gedeeld met die van de buren die gespiegeld staan.

We wonen hier nu ruim 3 jaar en op het begin was het af en toe dat het een keer gebeurde dat mensen daar al dan niet kort parkeerden, maar wel onze inritten blokkeerden.

De laatste tijd is het echter schering en inslag en overdrijf ik niet als wij 1 op de 3 keer dat wij thuiskomen of weg willen ermee te maken hebben dat er niet in of uit kunnen. Zeer vervelend. We hebben een EV met laadpaal op eigen terrein, wat het nog vervelender maakt als je niet kan laden.

Ik heb al meerdere losse meldingen bij de gemeente gedaan, zo kwam ik een keer op zondagavond thuis met bijna lege accu, stond een auto geparkeerd. Vaak loop ik dan een rondje in de straat en net om de hoek, waar vaak bezoek (visite of werklui) de schuldigen blijken. Maar dat heeft ook maar een succesratio van pakweg 50%, soms zijn ze gewoon niet te vinden.

Als je ze al vindt, dan is het soms zo dat ze het oprecht niet wisten (of ze zeggen dat), maar zetten ze hun auto gelijk weg, maar nog erger is het degenen die gewoon een grote bek opzetten. Na veel gedoe heb ik het nog maar 1x meegemaakt dat ze de auto niet wegzetten (Tokkie werklui die meenden die plek te mogen claimen vanwege hun werk), maar de gemeente doet er niks aan.

Soms zegt de gemeente dat ze meer zullen handhaven, maar ik heb nog nooit handhaving aangetroffen (of politie).

Wel moet ik zeggen dat het een stoeprand is die over de hele straat soepel afloopt, dus nergens zijn de hoge stoepranden die een parkeerplek afbakenen. Wel is er verschil qua tegels: klinkers zijn de parkeerplekken en de 40x40 (of 30x30, geen idee) tegels is de rest van de stoep, waaronder looppad, inritten voor privé parkeerplekken, etc.

Dit helpt natuurlijk niet mee en daarom snap ik dat zeker voor sommige mensen het niet duidelijk is, ook al zie je natuurlijk wel een parkeerplek bij een huis. Zoek een willekeurig vrijstaand huis op Funda op en je ziet hoe zo'n inrit voor parkeerplek aan de zijkant van de woning er uitziet.

Nu blijf ik meldingen maken en word ik ook steeds bozer/brutaler in mijn woorden richting de gemeente. Maar dit is niet genoeg.

Kortom, mijn vraag is:
Wat mag ik zelf eigenlijk doen? Een buurman verderop in de straat heeft een stoeptegel met NP gekocht (zoiets), en die tegen zijn heg gezet, maar dat lijkt totaal niet te werken na een paar maanden. Het is natuurlijk ook maar 30x30 en mensen letten gewoon niet op.

Ik heb de gemeente (meerdere malen) gevraagd de publieke parkeerplekken dan maar met hoge stoepranden af te werken en de inritten met die typische inritvormen te maken (hier rechts te zien). En/of NP of een kruis te schilderen op de inritlocaties. En/of de hoeken van de publieke parkeerplekken duidelijk te markeren met verf. Maar geen enkele reactie daarop tot op heden.

Hoe dan ook: in hoeverre kan de gemeente mij beboeten als ik zelf de hoeken van de publieke parkeerplekken met spuitbus met witte verf ga markeren en middels een mal netjes NP op/voor de inrit markeer?

Buurman zei ook al: als we nooit bij de gemeente geklaagd hadden dan hadden we dat waarschijnlijk gewoon al kunnen doen, niemand die het controleert als we het ook netjes doen, want handhaving/politie is hier nooit te vinden. Maar nu wordt dat wellicht lastiger omdat we het al zo vaak aangekaart hebben (al zeker een jaar lang).

Alle reacties

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MrNOnamE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 14:01
Ik gok dat zelf spuiten niet mag. Zou nogal een zooitje worden als iedereen dat deed.

Neemt niet weg dat als je dat een keer doet dat de gemeente niet achteraf kan bewijzen dat je dat gedaan hebt. In de trant van "Ik dacht dat jullie dat gedaan hadden handhaving :+ "

Maar even zonder gein, is een gele rand op de stoep niet netter?

☀️ 39 Panelen |⚡SolarEdge SE12.5K | 🔆 Panasonic 7KW KIT-WC07J3E5 | ❄❄❄❄ Mitsubishi SRK 20ZSX-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Een beetje een warrig verhaal. Maar begrijp ik het goed dat de mensen niet op jullie terrein parkeren, maar er vóór zodat ze jullie gedeelde inrit blokkeren?
Als dat het geval is en de gemeentje kan/wil niet doen: Een pot verf en afbakenen die hap.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XLord
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 08:31
Zover ik weet mag je een uitrit niet blokkeren door er voor te parkeren dus als mensen al niet eens op een oprit letten tijdens parkeren zullen ze ook niet op een stoeptegel van 30x30 of witte strepen letten.
Enige wat ik mij kan voorstellen is dat er op gehandhaafd wordt en de foutparkeerders een boete krijgen, maar als de gemeente dat niet doet bij klachten wordt het lastig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:04
ik zou dit persoonlijk doen
"NP of een kruis te schilderen op de inritlocaties"
en krijg je een waarschuwing dan er met de hoge druk erover heen
gemeente gebruikt waarschijnlijk zelf betere verf dan die jij gaat gebruiken

of
Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fwww.demarieshop.be%2Fphotosnew%2F48000%2F48483_1.JPG&f=1&nofb=1&ipt=a4ed15b58fbcf322721d64fa74eda8b7b6032e31ca6f698667e6cb2904836b57&ipo=images

[ Voor 33% gewijzigd door xtrme op 01-09-2023 15:08 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

MooDyBLueS schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:59:
Ik heb al meerdere losse meldingen bij de gemeente gedaan,
Waarom bel je de gemeente? Ik zou de politie bellen.... Die zijn 24x7 bereikbaar, kunnen bekeuringen uitdelen en worst case de foutparkeerder laten wegslepen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:52

krietjur

Where am I?

Question Mark schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:07:
[...]

Waarom bel je de gemeente? Ik zou de politie bellen.... Die zijn 24x7 bereikbaar, kunnen bekeuringen uitdelen en worst case de foutparkeerder laten wegslepen.
Politie zal waarschijnlijk doorverwijzen naar de gemeente. Politie treed bij fout parkeren alleen op als het voertuig gevaar oplevert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

krietjur schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:11:
[...]
Politie zal waarschijnlijk doorverwijzen naar de gemeente. Politie treed bij fout parkeren alleen op als het voertuig gevaar oplevert.
Nee, de politie moet dan handhaven.
Soms zegt de gemeente dat ze meer zullen handhaven, maar ik heb nog nooit handhaving aangetroffen (of politie).
Even een quote van de ANWB geplukt:
Op grond van art 24 lid 1 sub b RVV mogen bestuurders hun voertuig niet voor een inrit of een uitrit parkeren.

Wanneer een bestuurder toch meent zijn voertuig voor uw inrit of uitrit te parkeren, kunt u de politie verzoeken tot handhaving.

Voorts kunt u uw gemeente verzoeken paaltjes te plaatsen, opdat er niet langer deels voor uw in- of uitrit geparkeerd kan worden.
De gemeente kan een structurele oplossing (paaltjes, neerklapbare blokkering) plaatsen, maar het is toch echt aan de politie om langs te komen en een boete te schrijven voor het fout parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:38
[...]

Goh, volgens mij zit er een tank met een tank vloeibare brandstof in de auto voor mijn deur, ik voel me toch onveilig, hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn kinderen niet onder het glas komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
MrNOnamE schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:05:
Ik gok dat zelf spuiten niet mag. Zou nogal een zooitje worden als iedereen dat deed.

Neemt niet weg dat als je dat een keer doet dat de gemeente niet achteraf kan bewijzen dat je dat gedaan hebt. In de trant van "Ik dacht dat jullie dat gedaan hadden handhaving :+ "

Maar even zonder gein, is een gele rand op de stoep niet netter?
Als ik hier in de wijk al strepen/afkadering tegenkom dan is het altijd wit. Of bedoel je wat anders dan specifiek de gele kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Nyarlathotep schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:05:
Een beetje een warrig verhaal. Maar begrijp ik het goed dat de mensen niet op jullie terrein parkeren, maar er vóór zodat ze jullie gedeelde inrit blokkeren?
Als dat het geval is en de gemeentje kan/wil niet doen: Een pot verf en afbakenen die hap.
Je begrijpt het goed. Sorry als het onduidelijk was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
XLord schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:05:
Zover ik weet mag je een uitrit niet blokkeren door er voor te parkeren dus als mensen al niet eens op een oprit letten tijdens parkeren zullen ze ook niet op een stoeptegel van 30x30 of witte strepen letten.
Enige wat ik mij kan voorstellen is dat er op gehandhaafd wordt en de foutparkeerders een boete krijgen, maar als de gemeente dat niet doet bij klachten wordt het lastig.
Dat is dus precies het probleem. Je hebt gelijk: aso's zul je hier niet mee weren, maar naar ons idee is het deels ook mensen die het oprecht niet weten/zien. Die laat je dan wel op een duidelijkere manier zien dat dat geen parkeerplek is.

Handhaving is nu net het probleem, zowel gemeente zegt wel dat ze dat meer gaan doen, maar wij zien er niks van, en politie zien we nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Question Mark schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:07:
[...]

Die heb ik vorige 2x ook gebeld, maar die zeggen: handhaving is gemeente, dus die moet je bellen. En die komen doodleuk niet. Ook leuk: handhaving via het 14xxx nummer is alleen van 9-17 bereikbaar en niet in het weekend. 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
Je kunt hiervoor de politie bellen op het niet noodnummer (0900-8844). Als je ze dan het kenteken doorgeeft zullen ze proberen contact te leggen met de eigenaar van het voertuig. Mocht dat niet lukken kunnen ze langskomen of ze sturen handhaving / stadstoezicht aan mocht die nog beschikbaar zijn.

Ik zou inderdaad gewoon met witte verf een kruis schilderen, alhoewel dat eigenlijk niet mag, en een bordje of tegel neerzetten met NP of Inrit Vrijlaten. Dan is het wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Oon schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:16:
[...]

Ik ben het met je eens, maar de politie zegt dat handhaving een gemeentelijke dienst is. En doen zelf dus lekker niks.
[...]

[...]

De gemeente kan een structurele oplossing (paaltjes, neerklapbare blokkering) plaatsen, maar het is toch echt aan de politie om langs te komen en een boete te schrijven voor het fout parkeren.
Ja die structurele oplossing heb ik al meerdere malen gevraagd, evenals de buren naast ons en eentje verderop in de straat, maar de gemeente wuift alles een beetje weg. Luie zakken zijn het.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:38
MooDyBLueS schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:23:
[...]

Ja die structurele oplossing heb ik al meerdere malen gevraagd, evenals de buren naast ons en eentje verderop in de straat, maar de gemeente wuift alles een beetje weg. Luie zakken zijn het.
Dien een WOO verzoek in omtrent de parkeerklachten in de wijk sinds 2000.

Dan gaan ze aan de slag - en kunnen er wel ineens paaltjes komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
alex3305 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:23:
Je kunt hiervoor de politie bellen op het niet noodnummer (0900-8844). Als je ze dan het kenteken doorgeeft zullen ze proberen contact te leggen met de eigenaar van het voertuig. Mocht dat niet lukken kunnen ze langskomen of ze sturen handhaving / stadstoezicht aan mocht die nog beschikbaar zijn.

Ik zou inderdaad gewoon met witte verf een kruis schilderen, alhoewel dat eigenlijk niet mag, en een bordje of tegel neerzetten met NP of Inrit Vrijlaten. Dan is het wel duidelijk.
Ja, dit heb ik een keer gehoord, maar toen kregen ze de eigenaar niet te pakken (gek he) en mocht ik zelf handhaving gaan bellen. Op een zondag... niet te bereiken. Het probleem treedt juist buiten de kantoortijden op, daarbinnen is het niet zo'n probleem eigenlijk dus hoef ik ook nauwelijks te bellen.

Ik denk inderdaad dat we toch maar naar zoiets toe gaan, want dit is gewoon niet grappig meer. Op een gegeven moment ben je er na een vermoeiende werkdag ook wel een beetje klaar mee om om 19u nog eens even bij de halve straat aan te bellen en zelfs dan nog maar een 50% succesratio te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 12:40

lonkhuijzen

100% ADH

Hier helaas hetzelfde meegemaakt. Gemeente wilde niet handhaven, geen paaltjes, wegmarking etc. Politie deed helaas ook niks.

Ik heb uiteindelijk een inritverbreding aangevraagd. Weliswaar ten kosten van een openbare parkeerplek maar ik heb nu geen probleem meer als er nu een kontje van een auto uitsteekt voor mijn inrit.

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 09:55

eagle00789

Est. November 2005

Oon schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:16:
[...]

[...]

[...]

Als er in een gemeente ook Handhaving is vanuit de gemeente, dan zal de politie je altijd doorverwijzen naar Handhaving.
Als handhaving zijn werk niet nakomt (zoals bij mij inmiddels al het geval is) dan moet je binnen het gemeente orgaan gaan verder zoeken naar iemand die Handhaving aanstuurt.
Ik ben zelf met een niet geheel vergelijkbare situatie, nu zover dat ik bijna bij de burgemeester ben aanbeland.
Mijn situatie is wildparkeren op straat bij 1 specifieke winkel voor de deur (in een bocht) waardoor de gehele situatie onveilig is als men geparkeerd heeft op straat en ben letterlijk aan het wachten tot er een keer een ongeluk gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
99ruud99 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:26:
[...]

Dien een WOO verzoek in omtrent de parkeerklachten in de wijk sinds 2000.

Dan gaan ze aan de slag - en kunnen er wel ineens paaltjes komen :)
Thanks! WOO verzoek, ik ga erop googlen.

Wat bedoel je met "parkeerklachten in de wijk sinds 2000"? Bestaat dit type verzoek sinds 2000 of...?

Edit: ik zie dus Wet Openheid Overheid, waarbij ik informatie kan opvragen over wat in dit geval de gemeente doet. Hoe moet ik dat dan zien? Bedoel je dat ik moet opvragen hoe ze met parkeerklachten omgaan in de wijk? De wijk bestaat pas sinds ±2010, dus sinds 2000 wordt lastig. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door MooDyBLueS op 01-09-2023 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
eagle00789 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:28:
[...]

Als er in een gemeente ook Handhaving is vanuit de gemeente, dan zal de politie je altijd doorverwijzen naar Handhaving.
Als handhaving zijn werk niet nakomt (zoals bij mij inmiddels al het geval is) dan moet je binnen het gemeente orgaan gaan verder zoeken naar iemand die Handhaving aanstuurt.
Ik ben zelf met een niet geheel vergelijkbare situatie, nu zover dat ik bijna bij de burgemeester ben aanbeland.
Mijn situatie is wildparkeren op straat bij 1 specifieke winkel voor de deur (in een bocht) waardoor de gehele situatie onveilig is als men geparkeerd heeft op straat en ben letterlijk aan het wachten tot er een keer een ongeluk gebeurt.
Dit klinkt niet heel erg hoopvol als ik het zo hoor. Gemeentes staan er natuurlijk ook niet echt om bekend om snel te rennen, maar wij hebben ook al 10+ klachten ingediend sinds pakweg een jaar geleden. Met sowieso 3 buren, al is eentje wel 150m verderop in de straat, dus gaat net om een andere plek en situatie, maar de essentie is wel hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

WOO is de opvolger van de WOB, dus je kan opvragen bij de gemeente of ze je willen duiden hoeveel klachten ze uit je wijk hebben gehad sinds 2000. Denk dat Ruud denkt dat dit zal helpen om te gaan handhaven. Maar grote kans dat dit door een andere ambtenaar wordt gedaan dan die de handhaving regelt.

Dus als je die gegevens hebt kan je er niet zo veel mee. Wellicht zie je dat jouw meldingen niet opgenomen zijn. Dan zou je daar nog wat mee kunnen.

Maar als jij als enige aan het klagen bent sta je juist minder sterk. Dus weet niet of je dit pad af moet lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Barrycade schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:36:
WOO is de opvolger van de WOB, dus je kan opvragen bij de gemeente of ze je willen duiden hoeveel klachten ze uit je wijk hebben gehad sinds 2000. Denk dat Ruud denkt dat dit zal helpen om te gaan handhaven. Maar grote kans dat dit door een andere ambtenaar wordt gedaan dan die de handhaving regelt.

Dus als je die gegevens hebt kan je er niet zo veel mee. Wellicht zie je dat jouw meldingen niet opgenomen zijn. Dan zou je daar nog wat mee kunnen.

Maar als jij als enige aan het klagen bent sta je juist minder sterk. Dus weet niet of je dit pad af moet lopen.
Ah snap het ja. Zoals ik hierboven schreef zijn het 3 buren, ik ben daar 1 van. En eentje woont verderop en heeft veel minder beklag gedaan dan wij.

Ik ga wel eerst even kijken of ik iemand telefonisch kan spreken om daar eens een gesprek mee aan te gaan en open te vragen wat zij nodig hebben voordat er actie genomen kan worden. Als het zo is dat er meerdere buren moeten klagen, dan gaan we daar natuurlijk voor zorgen met elk verkeerd geparkeerde auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:48

Marc H

- - Is wakker - -

Parkeren ze bij alle bewoners verkeerd? Als ik lees "Een buurman verder in de straat... " verwacht ik van wel.

Actiegroep oprichten en de lokale media bestoken? Politieke partijen benaderen? Sociale media gebruiken?

Je moet het zo ver zien te krijgen dat de afdeling handhaving in kwaad daglicht komen te staan en als een groep sta je sterker.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Je kan een officieel verzoek om handhaving indienen.
Als dat geen zoden aan de dijk zet zou ik kiezen voor witte wegentape. Dat is wat minder destructief dan verf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Misschien is dit een optie:
https://www.marktplaats.n...-daf-45-met-cummins-motor

Als je dan een keer pech hebt met je EV heb je ook nog een oplossing.

Serieus:
Ik vind het gek dat de politie kan weigeren te handhaven, maar dat je niet zelf actie mag ondernemen. In andere landen is het gebruikelijk dat je particuliere sleepdiensten hebt die het leven zuur maken van foutparkeerders. Ergens een compromis zou wel aardig zijn.
Soort van: politieagent checkt op zijn scherm of het een overtreding is en voertuig mag worden weggesleept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redfloor
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 16:01
Je kunt de markering ook maken met tijdelijke markeringsspray, zoals Mercalin. Dan moet je het wel af en toe vernieuwen, maar zodra er problemen mee zijn heb je het wel zo weg.

Wij hadden de situatie dat mensen regelmatig voor onze poort parkeerden. Na zelf (illegaal) een paaltje strategische geplaatst te hebben hebben we er geen last meer van, omdat ze er nu precies niet meer kunnen parkeren.

Een gat met een paaltje erin zodat parkeren onmogelijk wordt is misschien ook een optie? Dat hebben de overburen gedaan. Als ze er zelf in willen halen ze het weg.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MzKzM73
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 17:11
Hier ooit problemen gehad met stoepparkeerders, Diverke keren gemeld met foto's e.d. maar gemeente liet het afweten. Via de wijkgroep in contact gekomen met de persoon die o.a. bloembakken e.d. neerzet. Onder het mom van "kleur en fleur" een bloembak van 100x100cm aangevraagd (moet ik wel zelf onderhouden maar da's geen probleem), mocht expliciet niet als anti-parkeer zijn maar beste man wist/snapte donders goed wat mijn doel was ;)

Misschien is een soortgelijk iets ook mogelijk in jou situatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:53

Qwerty-273

Meukposter

Wielklemmen zou bij eigen terrein een optie zijn. Maar de auto's staan zo als ik het begrijp op de openbare weg. Dus daar mag jij niet iets doen.

Ik zou zelf na frustratie een rol stickers aanschaffen en er op los plakken. En zelf op eigen terrein in de buurt van de oprit een duidelijk bord neer zetten. Kost wat, maar misschien helpt het voor de meeste overlast veroorzakers. De harde kern heeft daar natuurlijk nog steeds geen oor naar. En dat zal je uiteindelijk via de gemeente moeten regelen.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.013
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:42
Cheesy schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:43:
Je kan een officieel verzoek om handhaving indienen.
Als dat geen zoden aan de dijk zet zou ik kiezen voor witte wegentape. Dat is wat minder destructief dan verf.
Precies, een formeel verzoek om handhaving doen bij de gemeente, Het is een gemeentelijke kwestie, gemeente heeft het zo ontworpen en is bevoegd om handhavend op te treden. Maak een dossier aan met de diverse keren dat er sprake is van een overtreding. Verwijs naar eerdere meldingen en dan moet de gemeente een besluit nemen. Daartegen kun je vervolgens in bezwaar indien het besluit niet zint.

Gemeenten zijn over het algemeen goed im bedenken van regels en oplossingen in regels, maar de handhaving ervan laat vaak te wensen over. In de praktijk zullen de toezichthouders vaker langs moeten rijden, maar hebben daarvoor geen tijd / zin / prioriteit…

Een Woo verzoek kan ook helpen in het inzichtelijk krijgen van het probleem en wat ze bij de gemeente hierover al wel of niet hebben gedaan. Dit kun je gedurende de procedure eventueel inbrengen. Vraag dan ook om het gedeelte over het ontwerp van de straat / wijk.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsertje13
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:51
Stoeprand wit of geel maken lijkt mij de makkelijkste en snelste oplossing. Heb je de gemeente opzich niet voor nodig... Dan is het voor de meeste mensen vaak wel duidelijk dat het een inrit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Prutsertje13 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 23:28:
Stoeprand wit of geel maken lijkt mij de makkelijkste en snelste oplossing. Heb je de gemeente opzich niet voor nodig... Dan is het voor de meeste mensen vaak wel duidelijk dat het een inrit is.
Zelf de stoeprand geel of wit maken noemen ze vandalisme. Het trottoir is niet jouw eigendom, daar moet je vanaf blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:21
Oon schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 23:31:
[...]

Zelf de stoeprand geel of wit maken noemen ze vandalisme. Het trottoir is niet jouw eigendom, daar moet je vanaf blijven.
Zul je zien dat ze daar wel op handhaven...
Kun je nog altijd hinten naar iemand die jou kwaad wilt doen (bv een buur die daar graag parkeert of iemand die een grote mond gaf).

Plantenbak lijkt me een goede tip, anders zou ik ook voor de gele streep gaan, evt aangevuld met paaltjes.

[ Voor 14% gewijzigd door mitsumark op 01-09-2023 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

mitsumark schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 23:47:
[...]

Zul je zien dat ze daar wel op handhaven...
Ik denk dat ze op zelf aangebrachte permanente wegbekleding wel gaan handhaven ja, dat is toch wel een tandje erger dan een auto die even geparkeerd staat.
Vanuit TS is het natuurlijk vervelend dat het iedere keer weer gebeurt, maar per incident staan die auto's er hooguit een paar uur. TS zou dus foto's moeten gaan maken om aan te kunnen tonen dat het structureel is, en iedere keer dat er iemand staat de handhaving bellen. Als handhaving buiten kantoortijd niet meer aanwezig is gewoon de politie bellen.

Squeaky wheel gets the grease ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 17:55
Familie van mij heeft hetzelfde gehad. In haar geval suggereerde een gemeenteambtenaar (!) om zelf met witte verf de inrit te markeren op de openbare weg. De ambtenaar zei erbij dat het eigenlijk niet mocht, maar dat het waarschijnlijk wel zou helpen.

Dat heeft ook gewerkt, sindsdien is het probleem vrijwel verdwenen. Inmiddels een paar jaar verder en de gemeente heeft nooit een probleem gemaakt van de illegaal aangebrachte witte verf.

Het kan natuurlijk per gemeente verschillen, maar ik verwacht niet dat er snel opgetreden wordt tegen "positief vandalisme" zoals witte markeerverf. Net als dat er niet snel wordt opgetreden tegen guerrilla gardening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze kunnen niet eens handhaven op geparkeerde auto's. Natuurlijk mag het niet, maar als ze geen camera beelden hebben gaan ze niemand opsporen voor een paar witte lijnen. Gewoon ontkennen en ze in hun sop gaar laten koken.

Als de nette manier niet werkt (gemeente steekt kop in het zand), dan hebben ze net zoveel zin om te gaan onderzoeken wie daar strepen heeft aangebracht.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 12:58
Witte verf kopen, netjes een kruis met randen en NP in het midden verven. Kijk even naar voorbeelden hoe dat officieel gaat.

Mocht handhaving langskomen ze gelijk enthousiast bedanken dat ze dit probleem eindelijk opgelost hebben.

Klaar.

Dit probleem kan je vandaag voor de lunch opgelost hebben ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12-09 08:33
[...]
Nee hoor, Ervaring mee. Toen ik in een huurappartementengebouw woonde werd de inrit van de P-plaats voor 5 auto's vaak ook gezien als "P-plaats". De uitrit lag aan de zijde van waar gepakeerd moest worden. Ondanks de borden van "uitrit niet pakeren" kwam het regelmatig voor.

De gemeente wilde geen kruis spuiten. Maar de politie kwam trouw iedere keer om te helpen. Zeker als ook een andere buurman ging bellen. Al was het eventueel een bezoekje te brengen aan het adres waar de auto op geregistreerd stond. Was dat niet bekend (leaseauto) of niet uit de buurt: Zwaarlicht en sirene aan en er komen altijd wel mensen naar buiten kijken :) Ook om 6:00uur in de ochtend. Als dat niet hielp werd er een takelwagen besteld. De auto werd altijd wel voorzien van een prent.

Als het eentje uit de buurt was en ze niet konden komen of wilden komen. Gaven ze nog wel eens het adres door. Dan liepen we er zelf even langs.

De politie waarschuwde wel: Niet zelf voor de inrit gaan parkeren of even "stil staan" om wat binnen te halen. Dit omdat zij niet weten dat je er woont. Het blijft een inrit.

Na tig keer was ik het beu. De gemeente wilde niets. Een bus met wegenverf doet dan wonderen. Met wat tape netjes een kruis afgeplakt (10cm brede lijnen) en dan vol spuiten met witte wegenverf. De gemeente heeft er nooit wat van gezegd. Ik heb jarenlang het kruis ieder jaar netjes zelf bijgewerkt.

Gewoon iedere keer de politie bellen. Na verloop van tijd beginnen ze je te kennen. :) Dan krijg je de adresgegevens wel door. Als je het zat bent: Een kruis spuiten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:57

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

* Thijsmans is handhavingsjurist :)

Een handhavingsverzoek heeft geen zin, want handhaving vraag je bij (het vermoeden van) een concrete overtreding. Niet omdat je regelmatig te maken hebt met wisselende overtreders. Tegen de tijd dat iemand de mail heeft gelezen, is de geparkeerde auto alweer weg. Als je desondanks verzoekt om handhaving, dan is dat eigenlijk een verzoek om feitelijk handelen (prioritering van capaciteit) en daar kun je niet zoveel mee (reactie is geen besluit, dus kun je niet tegen opkomen).

Een Woo-verzoek zal evenmin nut hebben. Zoals terecht opgemerkt, komt een Woo-verzoek op een ander bureau terecht dan verzoeken om verkeersbesluiten (spoiler).

Als ik jou was, zou ik een verkeersbesluit aanvragen inhoudende het in het leven roepen van een parkeerverbod (met markeringen) voor jouw in/uitrit. Mocht het verzoek worden afgewezen, dan kun je bezwaar maken en daarna in beroep en hoger beroep bij de rechter.

Overigens heb ik het in het verleden zelf ook meegemaakt. Ik was de enige gebruiker van een heel groot parkeerterrein met slagbomen. Maar doordat er elke dag multilullen tegen de slagboom parkeerden, kwam ik soms niet van het terrein af. Een telefoontje naar de politie heeft steeds geholpen. Die belden de kentekenhouder met de mededeling "binnen 10 minuten weg of je auto wordt weggesleept". Let op dat je duidelijk maakt dat het geen parkeeroverlast is, maar dat je uitrit wordt geblokkeerd (en dus ook de calamiteitenroute).

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
Thijsmans schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 09:33:
* Thijsmans is handhavingsjurist :)
Als ik jou was, zou ik een verkeersbesluit aanvragen inhoudende het in het leven roepen van een parkeerverbod (met markeringen) voor jouw in/uitrit. Mocht het verzoek worden afgewezen, dan kun je bezwaar maken en daarna in beroep en hoger beroep bij de rechter.
.
Verkeersbesluit zal niet genomen worden. Het is namelijk al verboden om te parkeren voor een inrit/uitrit. Zie RVV1990 paragraaf 10 Parkeren - artikel 24. Een extra verbod is dan overbodig. Tegenwoordig wil men steeds minder extra bebording plaatsen. Een kruis zetten is gemakkelijker en kan zonder verkeersbesluit.

[ Voor 5% gewijzigd door RonnieKo op 02-09-2023 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:56
Het klinkt alsof de afdeling toezicht en handhaving in jou gemeente nog niet zo ontwikkeld is. Uiteindelijk is dat de plek waar je het beste terecht zou kunnen. Sommige gemeenten hebben wijkboa’s, daarmee zou je contact kunnen leggen en je probleem kunnen voorleggen. Anders misschien contact leggen met de chef van de boa’s.

Politie zal het in principe een taak voor de handhaving van de gemeente vinden. Als je belt kom je bij de politie uit bij het regionaal service centrum, die zijn erg groot dus leg je situatie goed uit, zij zijn vaak niet op de hoogte van de lokale situatie. Als je ervoor zorgt dat je precies weet hoe het zit in jou gemeente kan je daar beter in sturen.

In sommige gemeenten werkt handhaving ook echt maar van 9-17. In sommige gemeenten wordt de handhaving aangestuurd door het operationeel centrum van de politie. Knoop een keer een gesprek aan, dan kan je kijken waar de mogelijkheden liggen.

Ten slotte, dit zal voor zowel politie als handhaving geen topprioriteit worden, hou er rekening mee dat het een tijd kan duren voordat er iemand ter plaatste komt.

[ Voor 8% gewijzigd door Jorrit op 02-09-2023 10:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:13

QuattroNL

It is I.

Waar ik aan zit te denken:

- Als je thuiskomt en je inrit is geblokkeerd: zet je eigen auto voor de aso-parkeerder zodat die zelf ook niet meer weg kan. Dan bellen ze vanzelf bij je aan en je kan je tekst en uitleg geven.

- Doe bij elke ao-parkeerder een briefje achter de ruitenwisser dat men daar niet mag parkeren en om het de volgende keer niet meer te doen en zo ja dat handhaving gebeld wordt.

- Als je eigen auto op de oprit staat en je oprit geblokkeerd is, bel de politie dat je met spoed weg moet omdat een familielid onwel geworden is en je naar de huisarts/ziekenhuis moet. Er is dan gevaarzetting en ik vermoed dat ze dan vrij snel gaan komen.

- Plaats (kinder)fietsen/steps/skelters oid rondom de aso-parkeerder zodat de hint duidelijk is.

....of iets anders creatiefs. Al snap ik dat nu voor jou de maat al vol kan zijn en je een wat meer rigoureuzere aanpak wilt.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
QuattroNL schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:20:
- Als je thuiskomt en je inrit is geblokkeerd: zet je eigen auto voor de aso-parkeerder zodat die zelf ook niet meer weg kan. Dan bellen ze vanzelf bij je aan en je kan je tekst en uitleg geven.
Kan zeker werken. Ook al een keer gedaan. Toen stonden ze op de privé P-plaats met huisnummer. Auto achter gezet. Weggelopen. Uurtje later de deurbel: Of de auto weg kon. Hij kon niet weg. Gevraagd bij welk huisnummer hij nu aangebeld had. Gevraagd waar hij op bezoek was geweest. Dat was een paar huizen verderop in de straat. Daarna nog een keer gevraagd of het huisnummer waar hij was geweest overeen kwam met waar hij nu aanbelde. Niet dus. De P-plaats was diep het eigen terrein op. Aangegeven dat hij op een privéterrein stond. En dat ik niet eerder dan de volgende ochtend weg moest. En ik in principe niet tussendoor weg moest. Deur dicht gedaan. Hij ging maar in de auto zitten en bellen. Na 20 minuten maar eens de auto gepakt en een rondje gereden. Toen ik terugkwam was de auto weg. Nooit weer gezien. Werkt alleen goed als ze op privéterrein staan. Dan zijn ze al in overtreding omdat ze op privéterrein hebben geparkeerd. Openbaar terrein zoals voor een inrit werkt dat niet. Dan moet je oppassen dat je zelf geen boete krijgt voor "dubbel parkeren".
- Als je eigen auto op de oprit staat en je oprit geblokkeerd is, bel de politie dat je met spoed weg moet omdat een familielid onwel geworden is en je naar de huisarts/ziekenhuis moet. Er is dan gevaarzetting en ik vermoed dat ze dan vrij snel gaan komen.
Werkt ook goed. Altijd de politie bellen. Zeker omdat je weg moet vanwege werk / familie / e.d. Ook aangeven dat het de enige manier is om weg te komen. Dan ondernemen ze wel actie. Handhaving van de gemeente geen ervaring mee.

[ Voor 4% gewijzigd door RonnieKo op 02-09-2023 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45

Onbekend

...

Is het voor een parkerende auto wel duidelijk te zien dat het half voor een uitrit parkeert?
Soms helpt een extra witte streep of markering enorm. (Als de gemeente zelf nooit is langs gekomen, komen ze ook niet langs als er een extra witte streep staat.)

Heb je ook een foto zoals de uitrit en stoep/parkeerplaats nu werkelijk is?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:24
Glashard liegen tegen de politie lijkt mij niet een verstandig advies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krietjur

krietjur

Where am I?

RonnieKo schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 09:29:
[...]

Nee hoor, Ervaring mee. Toen ik in een huurappartementengebouw woonde werd de inrit van de P-plaats voor 5 auto's vaak ook gezien als "P-plaats". De uitrit lag aan de zijde van waar gepakeerd moest worden. Ondanks de borden van "uitrit niet pakeren" kwam het regelmatig voor.

De gemeente wilde geen kruis spuiten. Maar de politie kwam trouw iedere keer om te helpen. Zeker als ook een andere buurman ging bellen. Al was het eventueel een bezoekje te brengen aan het adres waar de auto op geregistreerd stond. Was dat niet bekend (leaseauto) of niet uit de buurt: Zwaarlicht en sirene aan en er komen altijd wel mensen naar buiten kijken :) Ook om 6:00uur in de ochtend. Als dat niet hielp werd er een takelwagen besteld. De auto werd altijd wel voorzien van een prent.

Als het eentje uit de buurt was en ze niet konden komen of wilden komen. Gaven ze nog wel eens het adres door. Dan liepen we er zelf even langs.

De politie waarschuwde wel: Niet zelf voor de inrit gaan parkeren of even "stil staan" om wat binnen te halen. Dit omdat zij niet weten dat je er woont. Het blijft een inrit.

Na tig keer was ik het beu. De gemeente wilde niets. Een bus met wegenverf doet dan wonderen. Met wat tape netjes een kruis afgeplakt (10cm brede lijnen) en dan vol spuiten met witte wegenverf. De gemeente heeft er nooit wat van gezegd. Ik heb jarenlang het kruis ieder jaar netjes zelf bijgewerkt.

Gewoon iedere keer de politie bellen. Na verloop van tijd beginnen ze je te kennen. :) Dan krijg je de adresgegevens wel door. Als je het zat bent: Een kruis spuiten.
Zal per plaats verschillen wellicht hoe de politie er mee om gaat. Op de website geven ze zelf in elk geval aan om de gemeente te bellen. En ik heb zelf ook geen goede ervaring ermee. Jaren in een supermarkt gewerkt waar naast de winkel een laad/los plek was. Parkeerverbod + wegsleepregeling bord. Stonden regelmatig auto's geparkeerd, maar politie weigerde ervoor langs te komen. Als dan de vrachtauto half op straat stond te lossen en daarmee verkeerde hinderde kwamen ze wel ineens even kijken en.. kreeg de chauffeur een waarschuwing en deden ze alsnog niets, zelfs geen boete, aan de fout geparkeerde auto..
We gingen auto's uitendelijk maar voor en achter insluiten met stapel pallets zodat ze zich wel binnen moesten melden voor ze weg konden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Via het algemene politienummer inderdaad melding maken dat de uitrit geblokkeerd wordt. Is uiteraard wel een 'lage prio' melding. Wat je in ieder geval ook kunt doen is via Politie.nl een bericht naar je wijkagent sturen en die om hulp vragen. Die kan langskomen om de situatie te beoordelen en eventueel collega's te vragen af en toe een ronde daar te maken (in het beste geval).

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Laatst online: 11-09 19:55
Tegenwoordig wordt er maar bar weinig gehandhaafd door de politie of Boa's door personeelstekorten. Wij hebben ook een dergelijke probleem op dit moment. Onze garage kunnen wij niet gebruiken, omdat er steeds iemand voor de parkeergarage parkeerde. Dezelfde plek zit ook nog eens strak in een bocht. Je word er moedeloos van. Gemeente gevraagd of er geen vergunning verleent kan worden om een kruis te zetten op parkeerplek. Gemeente zegt dat er geen geld er voor is. Dat ik maar moet bellen om auto te laten beboeten. Ik vond het nergens op slaan. Ik heb zelfs aangeboden om de kosten te betalen voor hetzelfde parkeerprobleem. Maar nee. Dit heeft tegenwoordig allemaal een lage prioriteit en ze pakken dit simpelweg niet op.

In de weekende wordt er niks gedaan, want gemeente is gesloten. En de politie heeft nog niet eens tijd om vandalisme op te pakken. Voor parkeerproblemen wordt ik doorverwezen naar gemeente omdat ze vinden dat ze niet bezig kunnen houden met parkeerbeleid.

Je wordt van het kastje naar het muurtje gestuurd. :(

[ Voor 17% gewijzigd door Monkeydancer op 02-09-2023 21:20 ]

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:48
Kun je niet links en rechts van de inrit (op het deel waar de auto's illegaal parkeren) een paaltje plaatsen (zo'n houten stevige paal met reflector erop)? Je hebt voor het in- en uitrijden immers maar 2m breedte nodig, en als je die paaltjes op een kleine 3m breedte zet dan kun je er comfortabel in en uit rijden maar past vrijwel geen enkele auto er meer tussen. Of kom je dan in de knoop met de buurman? Dat paaltjes plaatsen mag natuurlijk eigenlijk ook niet, maar is wel effectiever dan een kruis (waar mensen gewoon bovenop kunnen gaan staan)...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Laatst online: 11-09 19:55
Valorian schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 21:57:
Kun je niet links en rechts van de inrit (op het deel waar de auto's illegaal parkeren) een paaltje plaatsen (zo'n houten stevige paal met reflector erop)? Je hebt voor het in- en uitrijden immers maar 2m breedte nodig, en als je die paaltjes op een kleine 3m breedte zet dan kun je er comfortabel in en uit rijden maar past vrijwel geen enkele auto er meer tussen. Of kom je dan in de knoop met de buurman? Dat paaltjes plaatsen mag natuurlijk eigenlijk ook niet, maar is wel effectiever dan een kruis (waar mensen gewoon bovenop kunnen gaan staan)...
Kruis biedt uitsluitsel en duidelijkheid. Met een kruis kan je foutparkeerders mee om de oren slaan. Het is allemaal duidelijk en zwart wit. Valt dan ook weinig over te discussiëren.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:14
RonnieKo schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 09:29:
[...]
Ik heb jarenlang het kruis ieder jaar netjes zelf bijgewerkt.
Had je beter dit kunnen kopen dan:
https://www.verfwinkel.nl/sikkens-universele-wegenverf.html

Ik zou er gek van worden om dat elk jaar te vernieuwen, en elk jaar risico om "gepakt" te worden.

[ Voor 5% gewijzigd door grasmanek94 op 02-09-2023 22:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RonnieKo
@grasmanek94 Valt wel mee. Had gekund. Het in en uitrijden zorgde voor slijtage. De inrit werd door 5 auto's gebruikt. En het was geen thermoplast. Normaal mag de gemeente de markeringen met wegenverf ook regelmatig bijwerken. De spuitbussen met wegenverf had ik standaard aanwezig vanwege mijn werk. Dan is het een kleine moeite om op zaterdag even bij te spuiten. De gemeente en politie hebben er nooit wat van gezegd. Na het kruiszetten was het ook meteen klaar met het verkeerd parkeren. Een win-win-situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Misschien is het een idee om de stoep te laten verbreden met verlaagde stoep zodat parkeren ervoor "lastig" wordt (dan sta je op de stoep) en de inrit dan duidelijk is.
Het is vaak heel lastig om te zien of het een inrit is en dat ben ik wel eens want iemand met een garagedeur zonder verlaagde stoep, kan alsnog inrit hebben bij wijze van spreke. Of verlaagde stoep zonder garagedeur maar alleen een deur naar een berging.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:56
Als tijdelijke oplossing van die oranje cones misschien een oplossing? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5KwaQnmrS5Uq4cYDZrgGtA63N0M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pbAESmEoIc5pbnq0aml828o3.png?f=user_large

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Of nog beter, een verkeersmaatje, twee vliegen in 1 klap.
https://verkeersmaatje.nl/subsidie-mogelijkheden/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4L5c9b0fN7Q-awycay113EaehpY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SaOpsZooGDCee9B9zYRAYFfa.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 63% gewijzigd door mitsumark op 02-09-2023 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
Monkeydancer schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 21:18:
Tegenwoordig wordt er maar bar weinig gehandhaafd door de politie of Boa's door personeelstekorten. Wij hebben ook een dergelijke probleem op dit moment. Onze garage kunnen wij niet gebruiken, omdat er steeds iemand voor de parkeergarage parkeerde. Dezelfde plek zit ook nog eens strak in een bocht. Je word er moedeloos van. Gemeente gevraagd of er geen vergunning verleent kan worden om een kruis te zetten op parkeerplek. Gemeente zegt dat er geen geld er voor is. Dat ik maar moet bellen om auto te laten beboeten. Ik vond het nergens op slaan. Ik heb zelfs aangeboden om de kosten te betalen voor hetzelfde parkeerprobleem. Maar nee. Dit heeft tegenwoordig allemaal een lage prioriteit en ze pakken dit simpelweg niet op.

In de weekende wordt er niks gedaan, want gemeente is gesloten. En de politie heeft nog niet eens tijd om vandalisme op te pakken. Voor parkeerproblemen wordt ik doorverwezen naar gemeente omdat ze vinden dat ze niet bezig kunnen houden met parkeerbeleid.

Je wordt van het kastje naar het muurtje gestuurd. :(
Maar dat is dus waarschijnlijk per gemeente anders. Het kan dus wel.

Foutparkeren met gevolgen: politie in Breda vindt 41,5 kilo hennep in vrachtwagen]

[ Voor 8% gewijzigd door Tartarus op 03-09-2023 11:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:18

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Kijk wel uit met deze poppetjes. Je mag ze niet zomaar boven of op de openbare weg plaatsen. Een kennis van mij had dat ook gedaan. De vlag hing boven de openbare weg, waar een auto langs de vlag is gereden die een mooie streep/kras over de auto heeft getrokken. Mijn kennis heeft voor deze schade mogen opdraaien.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
_Dune_ schreef op zondag 3 september 2023 @ 12:38:
[...]

Kijk wel uit met deze poppetjes. Je mag ze niet zomaar boven of op de openbare weg plaatsen. Een kennis van mij had dat ook gedaan. De vlag hing boven de openbare weg, waar een auto langs de vlag is gereden die een mooie streep/kras over de auto heeft getrokken. Mijn kennis heeft voor deze schade mogen opdraaien.
Werd het wel vergoed vanuit een verzekering bv aansprakelijkheidsverzekering of echt zelf moeten betalen?

Zie ze bij mij in de buurt ook volop gewoon op de weg, zodat de weg versmald zodat je verplicht bent om af te remmen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:18

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

NicoHF schreef op zondag 3 september 2023 @ 14:44:
[...]

Werd het wel vergoed vanuit een verzekering bv aansprakelijkheidsverzekering of echt zelf moeten betalen?

Zie ze bij mij in de buurt ook volop gewoon op de weg, zodat de weg versmald zodat je verplicht bent om af te remmen.
Uiteindelijk inderdaad via de aansprakelijkheidsverzekering gelopen. Ik wilde er alleen maar even voor waarschuwen dat deze poppetjes niets als opstakel gebruikt kunnen worden. Uiteindelijk ben je dan zelf de pineut...

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
Maar op de inrit waar je niet mag parkeren lijkt me het geen probleem.
Al is het maar dat men moet uitstappen en het poppetje verplaatsen om te parkeren, dan kunnen ze de situatie even bekijken.

Wil je zelf ook niet elke keer uit hoeven stappen is er vast wel een plekje te vinden waarbij je met uitrijden er wel omheen kan, maar dat parkeren toch onmogelijk is.
Een auto is toch 2x zo lang als breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
_Dune_ schreef op zondag 3 september 2023 @ 15:46:
[...]

Uiteindelijk inderdaad via de aansprakelijkheidsverzekering gelopen. Ik wilde er alleen maar even voor waarschuwen dat deze poppetjes niets als opstakel gebruikt kunnen worden. Uiteindelijk ben je dan zelf de pineut...
Gelukkig toch nog relatief gezien dan goed afgelopen.

Als opstakels is zeer irritant zie ook m'n eerdere bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Dit vind ik een hele slimme! Tegenover ons is er namelijk ook een combinatiegebouw van basisschool, buurtcentrum, etc.

Ik durf te wedden als ik dit met de buren bespreek dat ze dit prima vinden om zo voor op de stoeprand te zetten, want het is inderdaad zo dat er tussen beide publieke parkeerplekken zo'n 5m breedte zit wat onze gezamenlijke inrit vormt. Precies in het midden plaatsen zorgt ervoor dat er geen normale auto's meer kunnen parkeren, maar wij er wel in kunnen rijden, zij het misschien via een iets scherpere bocht om niet zelf dat ding omver te rijden. :P

Los daarvan vind ik de voorbijgekomen opties voor briefjes onder de ruit ook een goede. Dan denk ik aan het maken van een stapeltje met standaardtekst die in de basis vriendelijk is, maar wel de boodschap overbrengt. Kort en krachtig dus.

En uiteindelijk wil ik inderdaad een kruis op de weg of NP. Nu heb ik nog niet al teveel gedaan richting de gemeente behalve de nodige meldingen over het blokkeren van de inrit/uitrit, dus dat ga ik ook eerst maar doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
_Dune_ schreef op zondag 3 september 2023 @ 15:46:
[...]

In ons geval zouden we ze op de stoep kunnen laten staan, dan zijn ze alsnog zichtbaar als je eraan komt rijden, maar hangen ze niet over de weg. Het is een vrij smalle 30 weg ook, je kan er echt maar net met 2 auto's langs elkaar, dus ik wil zeker niet dat men bij ons aan kan komen kloppen hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
Let op dat je bij het plaatsen het trottoir niet (te veel) blokkeert. Want anders heb je daar weer een probleem mee als daar klachten over komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
RonnieKo schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:37:
Let op dat je bij het plaatsen het trottoir niet (te veel) blokkeert. Want anders heb je daar weer een probleem mee als daar klachten over komen.
Ik gok dat je blokkeren van looppaden voor voetgangers (al dan niet met kinderwagen) en dergelijke, toch?

De stoep is breed zat, is de breedte van een auto en dan nog 1,5m breed om te lopen, dus dat zal het probleem niet zijn. Maar zeker goed om op te letten.

Het hele probleem is dus juist dat de hele straat zeer schuin aflopende stoepranden heeft, nergens heb je een traditionele banden+velgen killende stoeprand én de publieke parkeervakken weliswaar klinkers zijn tov stoeptegels voor het voetpad en inritten, maar de kleur is sinds 2011 zodanig vervaagd dat het niet duidelijk meer is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20:32
MooDyBLueS schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:05:
[...]

Ik gok dat je blokkeren van looppaden voor voetgangers (al dan niet met kinderwagen) en dergelijke, toch?

De stoep is breed zat, is de breedte van een auto en dan nog 1,5m breed om te lopen, dus dat zal het probleem niet zijn. Maar zeker goed om op te letten.

Het hele probleem is dus juist dat de hele straat zeer schuin aflopende stoepranden heeft, nergens heb je een traditionele banden+velgen killende stoeprand én de publieke parkeervakken weliswaar klinkers zijn tov stoeptegels voor het voetpad en inritten, maar de kleur is sinds 2011 zodanig vervaagd dat het niet duidelijk meer is.
Helpt het om met je hogedruk reiniger alleen de inrit schoon te spuiten (inclusief het stuk voor de stoep? Krijg je meestal een duidelijk kleur verschil van... en je 'sloopt' niks van het publiek domein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonnieKo
@MooDyBLueS Dat is een herkenbare indeling van de weg. Het is inderdaad even opletten dat voetgangers (en mindervaliden) er langs kunnen.

Fabrikanten verkopen de klinkers vaak als "kleurvast" of in gelijke benamingen. In de loop van de tijd vervagen altijd alle kleuren. Daar is bijna niets tegen te doen. Ooit wel eens geprobeerd om een fabrikant daar op aan te spreken, bijna niet te doen. Dan werkt inderdaad alleen maar een herinrichting met hoge banden (dat heeft ook nadelen maar ook voordelen) of het aanbrengen van markeringen. Bij klinkerwegen: wegenverf. Thermoplast is niet altijd even fijn en gaat sneller kapot. Nadeel van wegenverf: Je moet het vaker bijspuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
hfolkers schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:10:
[...]

Helpt het om met je hogedruk reiniger alleen de inrit schoon te spuiten (inclusief het stuk voor de stoep? Krijg je meestal een duidelijk kleur verschil van... en je 'sloopt' niks van het publiek domein.
Kijk, nog een slimme optie waar ik nog niet aan gedacht had. En dan te bedenken dat ik gisteren nog dacht: goh de tegels in de tuin kunnen wel een hogedruk reiniging gebruiken weer. :P Thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krietjur

krietjur

Where am I?

MooDyBLueS schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 09:31:
[...]

Kijk, nog een slimme optie waar ik nog niet aan gedacht had. En dan te bedenken dat ik gisteren nog dacht: goh de tegels in de tuin kunnen wel een hogedruk reiniging gebruiken weer. :P Thanks!
In plaats van helemaal schoon spuiten kan je zo ook je kruis spuiten natuurlijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
krietjur schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 09:38:
[...]

In plaats van helemaal schoon spuiten kan je zo ook je kruis spuiten natuurlijk ;)
Haha true. Ik ga het weekend wel even kijken hoeveel dat scheelt qua kleurverschil. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21:44
Helaas een herkenbaar probleem.

Als je een auto treft op het moment dat je thuiskomt de politie bellen.

En dan niet vragen of ze komen handhaven mbt een fout geparkeerde auto, maar omdat er een onbemand voertuig staat wat de doorgang blokkeert. Dan moeten ze namelijk wél komen, want een geblokkeerde doorgang levert potentieel gevaar op.
En je liegt niet. Want ook de doorgang naar jouw oprit die geblokkeerd is, is gewoon een geblokkeerde doorgang op de openbare weg.

Overigens liegt de politie dat handhaven op fout geparkeerde auto's niet hun taak is. Dat is het wel. Fout parkeren is natuurlijk een verkeersovertreding en één van de taken van de politie is het handhaven van de verkeersregels. Dus als ze weigeren met opgave van die reden naam van de agent opvragen en desnoods een klacht indienen wegens de onjuiste behandeling van jouw melding. Als je dat een paar keer doet wordt de politie ook moe van die klacht afhandeling en zullen ze uiteindelijk wél een wagen langs sturen als je weer eens melding maakt van iemand die voor je oprit staat, want dan wordt die wagen langs sturen makkelijker dan nogmaals liegen dat het geen politie-taak is.

Het handhaven op betaald parkeren / vergunning parkeren is géén politie-taak.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Pagina: 1