Google Drive: file kwijt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-09 21:11
Ik heb in Chrome een snelkoppeling naar een zeer uitgebreide spreadsheet rondom de bouw van ons huis, sinds 2018. De hele bouwvoorbereiding zit daarin en ook registratie van alle kosten.

De file was te openen vanuit Google drive en in Google spreadsheets zodat ik overal en ook op mijn telefoon zaken kon bijhouden.

Nu ben ik een week of 2 (misschien meer) niet in de file geweest en ik klik vandaag op de link:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rms2eLqDGasDxVrhuzecNu82ul0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0CU8CTFPvpS5VwdpSabbRBzA.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xoFAYBIzzUyss_A4GXw-VUXk8us=/x800/filters:strip_exif()/f/image/38DAZKnPL5YxZoaUHenACxGU.png?f=fotoalbum_large

Contact met GOogle gehad; die geven aan dat het bestand met een andere account is gemaakt en mogelijk door iemand anders gedeeld.
Kan niet, want ik heb het zelf gemaakt.

Wel lijkt het een snelkoppeling te zijn naar een file die mogelijk ergens anders stond?

In de subdirectory Synylogy (type) staat o.a. een folder met alle bouwgerelateerde files, daar staat ook een file in met dezelfde naam (budget xxxx.xlsx), maar dat is een excelfile van eind 2020. Ik vermoed dat ik toen de file geupload heb naar Google om online te gebruiken.

Verder heb ik onlangs die Synylogy-directory opgeschoond door een aantal subfolders van zaken die al lang af zijn (fundering, casco etc) naar een archief op mijn Synology te verplaatsen. Mogelijk is de file waar de Google-drive koppeling blijkbaar naar verwees daarmee verplaatst.

In dat archief vind ik echter ook alleen maar dezelfde file van eind 2020 en niet één die minimaal dit jaar bijgewerkt is

De inhoud van die Synylogy directorie wordt met Onedrive naar Onedrive gesynced, en via Googledrive wordt gesynced met mijn Synology.
Ook daar

De file was hier ook zichtbaar, dat weet ik zeker (ik heb m jarenlang wekelijks meerdere keren gebruikt via spreadsheets)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/maXrYAvOPCIajee9WRgGdnNoBWc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q7PL4eu2UULcyaCXkIkpWMPu.jpg?f=fotoalbum_large
maar daar staat ie niet meer tussen (wel een heleboel andere/oudere google sheet files.

Het kan dus wel ipv. een Google sheet een echte Excel file geweest zijn (daar lijkt de xlsx extensie op te duiden), ik kan me herinneren dat ik ooit mijn Excel in google spreadsheets geimporteerd heb (maar dat is dus zeker 3 jaar geleden)

Iemand een idee wat te doen? Waar kan die snelkoppeling naar verwezen hebben, toch alleen maar een file in één van de subdirs?

[ Voor 5% gewijzigd door Stefke op 01-09-2023 14:34 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-09 21:17
Staat er bij opties van dat bestand niet ergens info over de orginele locatie van het bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Het volgende:
"Snelkoppeling naar Google Spreadsheets
Gemaakt: 5 nov 2020
GEwijzigd: 5 nov 2020
Activiteit: (ik) heeft dit bestand gemaakt 5 nov 2020
Geen activiteit voor 5 nov 2020"

Ik heb hier jarenlang alle bonnen en alles wat van belang is opgeslagen. En zoals gezegd heb ik naar mijn idee het oorspronkelijke excelfile (die heb ik dus nog met laatste datum van nov 2020) in Google Spreadsheet geimporteerd en vanaf die tijd heb ik google gebruikt, samen ook met mijn vriendin (die voerde af en toe ook reeksen bonnen in vanaf haar PC)

Zowel in onedrive, google drive als op mijn synology is geen spoor van een "budget xxx .xlsx" te vinden.

Ik heb een maand of 2-3 geleden dus wel mappen uit mijn "werkdirectory" Drive verplaatst naar een archiefdirectory op mijn Synology (en ook wat zaken opgeschoond), het ZOU kunnen dat de betreffende file daar dan ergens in stond en dat ik hem daarmee verwijderd heb, niet beseffende dat Google daar een snelkoppeling naar had?

[ Voor 27% gewijzigd door Stefke op 01-09-2023 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:48
Staat hij niet in de prullenbak van je Google Drive?
Of een restore vanaf OneDrive als je hem daar kunt vinden als beschikbaar voor restore?

[ Voor 46% gewijzigd door Ora et Labora op 01-09-2023 14:49 ]

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Nope

Ik snap ook niet dat die snelkoppeling een file van 3 jaar oud aangeeft, en dat er in Google spreadsheet niets meer van te zien is. Die file is elke week gemuteerd vanaf 2020...

Maar het is me niet eens duidelijk waar ik nou eigenlijk moet zoeken voor dat bestand. Kan het zijn dat het een snelkoppeling was naar een Excelfile in mijn Synylogy-drive die rechtstreeks geopend werd in Google Sheets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dat pijltje omhoog duidt inderdaad op een snelkoppeling.
Zo te zien heb je in 1 map (de hoofdmap van Mijn Drive) een origineel bestand gehad en een snelkoppeling naar het originele bestand. Dat is mogelijk, heb het net getest. Blijkbaar is toch echt het originele bestand verdwenen vanuit de hoofdmap van Mijn Drive. Check het toch even, zie hieronder.

[ Voor 6% gewijzigd door Cheesy op 01-09-2023 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Stefke schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:44:
Het volgende:
"Snelkoppeling naar Google Spreadsheets
Gemaakt: 5 nov 2020
GEwijzigd: 5 nov 2020
Activiteit: (ik) heeft dit bestand gemaakt 5 nov 2020
Geen activiteit voor 5 nov 2020"
Erboven zou trouwens info moeten staan over (de locatie van) het originele bestand, zoals hier:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/8NfvSgF/2023-09-01-15-00-54-Mijn-Drive-Google-Drive-redacted-dot-app.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Cheesy op 01-09-2023 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Zou je het eens met een excel willen proberen? een xlsx file dus, wat is er te zien als je een snelkoppeling maakt en wat gebeurt er als je die (of de file) opent, gaan die dan rechtstreeks in Google sheets?

Ik wil even niet teveel rommelen in mijn drive, anders zou ik t zelf proberen natuurlijk.

Google bleef volhouden dat het bestand met een andere account gemaakt was en mogelijk met mij gedeeld. Dat laatste is niet zo, het is mijn eigen file (gebaseerd op de oude file die ik nog in mijn archief heb). Ik heb geen andere account maar het bestand was dus wel oorspronkelijk waarschijnlijk met Excel gemaakt (en dus niet een google sheet gemaakt met google account)

edit: als die file in Mydrive heeft gestaan snap ik niet hoe die weg is gevallen; ik heb lokaal in de Synylogy directorie opgeschoond, niet in Google drive (en ik zou zeker die file niet uit Drive geknikkerd hebben)

Edit: google gaf aan dat ze ook niet kunnen zien wat/waar de file waar de snelkoppeling naar verwees had moeten staan btw

[ Voor 20% gewijzigd door Stefke op 01-09-2023 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
Stefke schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:58:
Nope

Ik snap ook niet dat die snelkoppeling een file van 3 jaar oud aangeeft, en dat er in Google spreadsheet niets meer van te zien is. Die file is elke week gemuteerd vanaf 2020...

Maar het is me niet eens duidelijk waar ik nou eigenlijk moet zoeken voor dat bestand. Kan het zijn dat het een snelkoppeling was naar een Excelfile in mijn Synylogy-drive die rechtstreeks geopend werd in Google Sheets?
Als je naar het plaatje van @Cheesy kijkt, onder details van de snelkoppeling, zie je hoe je kunt opvragen waar de oorspronkelijke file stond, dan weet je het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik zie die info niet, als ik de eigenschappen van de snelkoppeling (die is alleen in de android app zichtbaar) opvraag dan zie ik alleen dat wat ik eerder opgaf). Zie ik iets over het hoofd?

Het icoon is trouwens ook een Googlesheet icoon, dus het was een Googlesheet (gebaseerd op een geimporteerde Excel) en niet een Excel die met Google sheet geopend werd.

edit: herstel: snelkoppeling is ook via de browser zichtbaar maar dan nog minder info

zojuist de historie van mijn Synology CLoudsync nagekeken, maar die synced alleen de Synylogyfolder, en in de hele historie tot begin dit jaar is er geen budget.xlsx aanwezig. Het lijkt er op dat de file inderdaad niet in een subfolder stond maar in de "drive" folder.
Daar kom ik normaal gesproken niet dus hoe die daar dan verdwenen kan zijn is me een raadsel. Zal Google nog eens raadplegen dat de file toch echt in Drive stond.

[ Voor 42% gewijzigd door Stefke op 01-09-2023 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
Stefke schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:29:
Ik zie die info niet, als ik de eigenschappen van de snelkoppeling (die is alleen in de android app zichtbaar) opvraag dan zie ik alleen dat wat ik eerder opgaf). Zie ik iets over het hoofd?

Het icoon is trouwens ook een Googlesheet icoon, dus het was een Googlesheet (gebaseerd op een geimporteerde Excel) en niet een Excel die met Google sheet geopend werd.

edit: herstel: snelkoppeling is ook via de browser zichtbaar maar dan nog minder info

zojuist de historie van mijn Synology CLoudsync nagekeken, maar die synced alleen de Synylogyfolder, en in de hele historie tot begin dit jaar is er geen budget.xlsx aanwezig. Het lijkt er op dat de file inderdaad niet in een subfolder stond maar in de "drive" folder.
Daar kom ik normaal gesproken niet dus hoe die daar dan verdwenen kan zijn is me een raadsel. Zal Google nog eens raadplegen dat de file toch echt in Drive stond.
Ik heb de situatie even gesimuleerd maar inderdaad is het dan niet meer te zien waar de file stond helaas. Die "drive" locatie duidt alleen op de snelkoppeling blijkbaar.
Daar je er 2 weken geleden nog in kon, stond de file denk ik niet in Google Drive want die laat files 30 dagen in de prullenbak staan, of je moet echt handmatig de prullenbak leegmaken.

Dus het zou goed kunnen dat deze ergens in je OneDrive of opgeruimde Synology-bestanden stond.

Wat ik zou doen:
Handmatig een backup maken van OneDrive/Synology (die wordt toch met elkaar gesynct?)
Dan een backup van OneDrive terugzetten van meer dan 2 weken geleden, de periode dat hij nog werkte.
Dan de oorspronkelijke file zoeken.

Het kan haast niet anders dat je file hier ergens tussen stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Ora et Labora schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:41:
[...]

Ik heb de situatie even gesimuleerd maar inderdaad is het dan niet meer te zien waar de file stond helaas.
Inderdaad, dat is jammer.
Ik krijg wel een melding dat het originele bestand in de prullenbak staat.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/PjPb2hv/got2023-09-01-16-06-39-Mijn-Drive-Google-Drive-redacted-dot-app.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Hoe ze ik een backup van Onedrive terug? Ik heb een O365abo met 1Tb ruimte maar ik ben niet bekend met het terugzetten van backups.
Desondanks, volgens mij werd de Drive hoofdmap niet gesynced omdat daar verder niet zoveel in staat (rommel)...en waarschijnlijk per ongeluk deze belangrijke file :(

Ik zeg wel 2 weken maar ik denk dat het langer geleden is, kan ook meer dan 30 dagen geweest zijn (bouwactiviteiten zijn op een lager pitje) maar dan nog

Het is:
- of de file stond - net als de snelkoppeling - in de Drive hoofdmap: als ie daar verwijderd is dan zou ik niet weten hoe of waarom (want de Drive-inhoud heb ik niet beschikbaar op mijn laptop en ik heb de subdirectory opgeschoond, niet de hoofddir). Dan valt ie waarschijnlijk buiten de 30 dagen
- of de file stond in my Synology subdirectory; die wordt via Cloudsync gesynced met Drive, en vervolgens ook met Onedrive. Zowel in Onedrive als op Synology kan ik de betreffende file nergens vinden (alleen de 2020 versie, pre-googlespreadsheet)

Ik denk dat het het eerste is, want de hele syncgeschiedenis van Cloudsync bevat dit bestand niet sinds juni 2021
Het meest recent wat is zie is een "merge" van april 2023. Nu weet ik toch wel zeker dat ik niet in april voor het laatst in die file geweest ben, maar zou die merge misschien het bestand gemerged hebben met een oude versie?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0QihmBck7UNQil5OEXw4vYU3Wrw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Pkcq6Jk1SvO2KaaAnDVby2Yo.png?f=fotoalbum_large
Ik zie geen optie voor versiebeheer op mijn Synology, even uitzoeken hoe dat ook weer zat

[ Voor 39% gewijzigd door Stefke op 01-09-2023 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:33

Qwerty-273

Meukposter

De snelkoppeling heet "budget xxxx" is dat ook de naam van het bestand zelf?
Je lijkt puur te zoeken naar die bestandsnaam, als het bestand een andere naam heeft dan kijk je er dus overheen. Zie je een Excel of Sheets bestand staan (in de prullenbak) dat eventueel matched kwa tijdstippen / grote ? Of anders ze allemaal aflopen en de inhoud bekijken.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ook al gezocht naar alle xlsx file en zo maar ook daar niks. Ik denk ook niet dat de file een andere naam heeft gekregen; het was eerst een Excel, maar omdat ik online wilde werken heb ik m geimporteerd naar Google Sheet en vanaf dat moment daarin gewerkt. Geen enkele reden om de file anders te noemen.

Maar zal nog eens kijken

(xxxxx=gefingeerd privacy)

edit: de gemergde file is niet de recent gebruikte spreadsheet:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hwGlwu3IX1l7P3uiFVY7Nrn5wgk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GPUssneyuNnGVex7CxQtPXNP.png?f=user_large

[ Voor 34% gewijzigd door Stefke op 01-09-2023 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik vrees dat ik de file als verloren moet beschouwen. Vermoedelijk stond die in de drive hoofdfolder en is die op de een of andere manier verwijderd. Heb me nooit gerealiseerd dat die file dan blijkbaar buiten de backups viel (en vermoedelijk ook gewoon gedacht dat ie toch wel in de cloud stond buiten mijn op laptop bereikbare files)

Vervelend, want dan moeten we alle 1000-en bonnen opnieuw invoeren van de afgelopen jaren om te zien wat we uitgegeven hebben. Nu hebben we die wel... beetje veel werk alleen
Wel jammer dat alles wat ik contant gedaan heb (materialen/gereedschap via marktplaats) niet meer terug kan halen, die mis ik dan in het budget.

Bedankt voor het meedenken iig @Cheesy @Ora et Labora @Qwerty-273

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Ik denk ook dat je die als verloren moet beschouwen. Je had dus geen offline download van Google Drive op je pc of laptop toch?

Overigens, het bestand heet dan wel .xlsx maar dat is niet de extensie maar gewoon een stukje bestandsnaam want het is een spreadsheet-file (te zien aan het icoontje). Je zou dus nog een zoekopdracht kunnen maken naar .gsheet files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Niet van de hoofddirectory (Drive). Ik gebruikte Googledrive niet op mijn laptop(s) om te syncen anders had ie er ws. standaard/per ongeluk ingezeten. Alleen die Synology-subdir werd gesynced naar mijn Synology NAS, en die was de hoofdfolder voor Onedrive

Ik heb nog een oude NAS die tot ong een maand of 7-8 als offsitebackup draaide (in de garage) maar die staat al een tijdje uit wegens huidig gebrek aan netwerkaansluitingen. Mogelijk staat daar dan nog iets, maar ik geloof van niet, want ik ben er redelijk van overtuigd dat de file in de Drive-dir stond en die word niet gesynced.

Ik vind het ook zo vaag dat Google aangaf dat het bestand niet door mij gemaakt zou zijn (maar met een andere niet nader te duiden account). Ik heb het wel gedeeld met mijn vriendin (in 2022 of zo) maar het is toch echt mijn eigen file. Niemand anders heeft het ooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:33

Qwerty-273

Meukposter

Stefke schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 18:58:
Ik heb het wel gedeeld met mijn vriendin (in 2022 of zo) maar het is toch echt mijn eigen file.
Heb je ook gekeken in de bestanden die onder het account van jouw vriendin staan (al neem ik aan van wel)? Wellicht is er in het verleden iets gebeurt waardoor het bestand bij haar geplaatst is.

-- edit:
Omdat je Google Drive, OneDrive en Synology allemaal noemt. Je hebt neem ik aan gekeken in de prullenbak van Google Drive : https://drive.google.com/drive/trash

Of eventueel deze directe links wanneer een map verwijderd is maar het bestand niet:
https://drive.google.com/...is:unorganized%20owner:me
https://drive.google.com/drive/search?q=is:unorganized

[ Voor 36% gewijzigd door Qwerty-273 op 01-09-2023 20:04 ]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
@Qwerty-273 tnx voor de tips, ik kijk er later nog even naar (nu niet thuis)

NB. het originele excelbestand (gebruikt tot nov 2020) staat in de root van mijn bouwprojectfolder (dat is een subdirectory van Synylogy - en dat is mijn actuele werkfolder).
Dat bestand staat daar nog steeds, ik heb onlangs alleen een aantal submappen van daar verplaatst naar een archieflokatie. Het kan dus niet zijn dat die snelkoppeling naar dat bestand verwees: ten eerst staat het bestand er nog, en ten tweede heb ik het sinds nov. 2020 niet meer gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Heb je niet nog een ander google account? Als het onder je domein is kan dat andere account zelfs hetzelfde emailadres zijn.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Niet dat ik me bewust ben. Ik heb in YouTube een ander kanaal waar ik wel eens naar switch, maar dat is volgens mij hetzelfde account. Bij Google ben ik altijd onder mijn normale account ingelogd.

Ik bedenk nu; Worden Google spreadsheets überhaupt wel gesynced naar een Windowscomputer? Volgens mij niet dus dan heeft deze file sowieso nooit op mijn pc gestaan toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Ik krijg net dit bericht binnen via HCC!genealogie
Google Drive maakt bestanden zoek
Google Drive-gebruikers melden dat bestanden op mysterieuze wijze uit de dienst zijn verdwenen. Sommigen melden op ondersteuningsfora dat zes of meer maanden werk foetsie is. Dit meldt de Britse ict-nieuwssite The Register.
Lees hier verder.
Het bericht stond uiteraard ook op Tweakers
nieuws: Google: probleem met verdwenen Drive-bestanden ligt aan desktopapp

@Stefke Of het met jouw probleem te maken heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefke
Ik had het bericht over de verdwenen bestanden gezien vorige week en het was precies zoals bij mij. Maar in het kader van dit bericht; ik kan me niet herinneren dat ik de Googledrive desktop app gebruikt heb de afgelopen jaren.
Ik sync naar Google via mijn Synology NAS en gebruik de android app wel eens om files te bekijken (maar muteer niks)
Maar bedankt voor de tip, ik denk niet dat het mijn probleem gaat fixen helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Misschien gaat dit nog helpen, al was ik mijn file al langer geleden kwijt en maakte ik geen gebruik van Drive op mijn desktop
https://androidworld.nl/n...e-komt-met-nieuwe-functie

Net Drive gedownload/geinstalleerd, maar helaas is de procedure bij mij (nog?) niet beschikbaar
Download op je computer de nieuwste versie van Drive voor desktop (versie 85.0.13.0 of hoger).
Open de app Drive for desktop.
Klik in de menubalk of het systeemvak op het pictogram Drive for desktop.
Houd de Shift-toets ingedrukt en klik op Instellingen.
Klik op Herstellen vanuit back-ups.
Wanneer het herstel begint, zie je een van de volgende meldingen: Herstel is gestart of Geen back-ups gevonden.
Als er een back-up is gevonden, krijg je na enige tijd een van de volgende meldingen: Herstel is voltooid of Niet genoeg schijfruimte.
Als je niet genoeg schijfruimte hebt, kun je de benodigde hoeveelheid schijfruimte vrijmaken en het hulpprogramma opnieuw uitvoeren.
nieuws: Google voegt optie toe om verdwenen Drive-bestanden te herstellen in ...

[ Voor 75% gewijzigd door Stefke op 08-12-2023 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
In navolging hiervan: ik heb nu eens Google Drive geinstalleerd om te kijken of ik daar nog wat mee kon redden. (NB: via de nieuwe backupfunctie krijg ik: "no backups found")

Het valt me op dat .gsheet files alleen zichtbaar zijn in de verkenner wanneer geopend via google drive, en dan ook alleen als een 1kb snelkoppeling, want offline niet beschikbaar/mogelijk.
Deze folder wordt ook gesynced met Onedrive, maar daar zijn deze files helemaal niet zichtbaar. Ze worden dus ook niet meegenomen in andere vormen van backup (en de hele bovenstaande discussie of mijn verloren file ergens in een backup zou zitten is daarmee niet meer relevant... :| )

Ik heb nog meer belangrijke google sheets, maar er is dus geen mogelijkheid om deze in één of andere backup te krijgen.
Als bovenstaand probleem dus weer eens optreedt ben je gewoon alles kwijt.

Ik denk dat ik maar afstap van google spreadsheets.

[ Voor 11% gewijzigd door Stefke op 12-12-2023 09:40 ]

Pagina: 1