Mijn vraag
Ik heb op 17 juni van dit jaar een nieuwe videokaart gekocht voor 1149,- bij een Nederlandse webshop Dit is niet nodig. Helaas begon deze op 17 Augustus plots een zeer hoog geluid weer te geven alsof er een vliegtuig opsteeg bij lage temperaturen. Ik heb deze aangemeld als retour/rma waarop ik op 18 augustus een akkoord retourverzoek kreeg.
21 Augustus kreeg ik te horen dat hij ontvangen was en 23 Augustus kreeg ik een mail met daarin meegedeeld dat de afdeling retouren het probleem niet kan oplossen en deze naar de fabrikant gestuurd zal worden.
Ik baal hier natuurlijk enorm van zeker omdat ik net voor het defect nog eens bijna €800,- uitgegeven heb bij deze shop. (Moederbord, processor, SSD).
Heb ik hier maar gewoon mee te dealen?
Ik heb op 17 juni van dit jaar een nieuwe videokaart gekocht voor 1149,- bij een Nederlandse webshop Dit is niet nodig. Helaas begon deze op 17 Augustus plots een zeer hoog geluid weer te geven alsof er een vliegtuig opsteeg bij lage temperaturen. Ik heb deze aangemeld als retour/rma waarop ik op 18 augustus een akkoord retourverzoek kreeg.
21 Augustus kreeg ik te horen dat hij ontvangen was en 23 Augustus kreeg ik een mail met daarin meegedeeld dat de afdeling retouren het probleem niet kan oplossen en deze naar de fabrikant gestuurd zal worden.
Ik heb daarop gevraagd of de videokaart niet gewoon omgeruild kan worden gezien de korte tijd dat ik deze heb kunnen gebruiken en het om een flink bedrag gaat van 1149,-. De reactie hierop was dat ze na een bepaalde periode genoodzaakt zijn de kaart op te sturen voor reparatie.Beste,
We hebben je defecte artikel (met retournummer XXX) opgestuurd naar de fabrikant. Zij zullen de garantie voor je afwikkelen en het product repareren of vervangen.
Dit kan enige tijd in beslag nemen. Hoewel de meeste leveranciers hier circa 15 werkdagen voor nodig hebben kunnen wij helaas geen uitspraak doen over de definitieve behandeltijd.
Wij nemen contact met je op zodra de status wijzigt.
Tot op heden is er nog steeds geen statusupdate te geven en blijft er alleen bekend "dat deze is opgestuurd ter reparatie"Helaas is ons proces zo ingericht dat wanneer de producten buiten een bepaalde periode vallen deze gerepareerd dienen te worden. Mijn collega's kijken altijd mee naar een passende oplossing, maar dat is niet altijd de oplossing die je gehoopt hebt. De leverancier kan er nog voor kiezen om je de kaart voor je te wisselen, dit kunnen we alleen niet toezeggen. We willen je daarom vragen om even geduld te hebben en de afhandeling van de retouraanvraag af te wachten.
Ik baal hier natuurlijk enorm van zeker omdat ik net voor het defect nog eens bijna €800,- uitgegeven heb bij deze shop. (Moederbord, processor, SSD).
Heb ik hier maar gewoon mee te dealen?
[ Voor 1% gewijzigd door Outerspace op 01-09-2023 13:54 ]