Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tanten
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 08-09-2023
Mijn vraag
...
Hallo ,mijn iMac draait op OS Ventura op een partition disk staan . Nu heb op mijn iMac op de disk nog de oude OS Siërra versie staan , die ik wil verwijderen en niet lukt. Ik start op in Ventura en tracht met het schijven hulpprogramma de HD disk met Siërra te wissen. Ik kan de keuze maken doch wissen gaat niet met de melding dat er nog files in gebruik zijn .
Wat doe ik fout of wat is de oplossing . Dank voor het antwoord
Antoon
Relevante software en hardware die ik gebruik
Os Ventura

Wat ik al gevonden of geprobeerd
Ik kan de keuze maken doch wissen gaat niet , met de melding dat er nog files in gebruik zijn .

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:51

nelizmastr

Goed wies kapot

Denk dat de oplossing zit in het uitvinden welke bestanden dan in gebruik zijn. Niet toevallig nog applicaties vanuit Sierra die je niet gekopieerd/geherinstalleerd hebt in Ventura?

Maak eens een screenshot en plaats deze hier van hoe je schijfhulpprogramma eruit ziet als je probeert te wissen en hoe je dat doet.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Probeer je de hele schijf te wissen waar Sierra op staat of probeer je alleen de partitie te wissen?

Betere keuze is om met een installatiestick op te starten en daar Schijfhulpprogramma te gebruiken, dan is je interne schijf nog niet in gebruik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-08 11:33
Opstarten met CMD+R ingedrukt houden. Dan kom je in het herstel menu. Hierna ga je naar schijfhulpprogramma's en selecteer je de betreffende disk om te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tanten
sypie schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:33:
Probeer je de hele schijf te wissen waar Sierra op staat of probeer je alleen de partitie te wissen?

Betere keuze is om met een installatiestick op te starten en daar Schijfhulpprogramma te gebruiken, dan is je interne schijf nog niet in gebruik.
De hele schijf ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Je kunt de boom waarin je zit toch ook niet omzagen? Een computer kan de schijf wat die van is opgestart ook niet wissen.

Dus, stick maken en daarvan opstarten en vervolgens de hele schijf wissen.

Let wel op dat je dan alles kwijt bent, maak dus een back-up. Zorg ook voor een stick of internetverbinding zodat je Ventura weer kunt installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tanten
sypie schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:29:
Je kunt de boom waarin je zit toch ook niet omzagen? Een computer kan de schijf wat die van is opgestart ook niet wissen.

Dus, stick maken en daarvan opstarten en vervolgens de hele schijf wissen.

Let wel op dat je dan alles kwijt bent, maak dus een back-up. Zorg ook voor een stick of internetverbinding zodat je Ventura weer kunt installeren.
De computer wordt opgestart op de andere disk partion met OS.Ventura . Ik heb 2 partions en wil op de andere partion de oude OS Siërra geheel verwijderen om meer plaats te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Hierboven zeg je dat je de hele schijf wilt wissen.

Ziet er voor dat je de partitie selecteert en niet de hele schijf.

Kun je een schermafbeelding plaatsen van jouw Schijfhulpprogramma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tanten
sypie schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:47:
Hierboven zeg je dat je de hele schijf wilt wissen.

Ziet er voor dat je de partitie selecteert en niet de hele schijf.

Kun je een schermafbeelding plaatsen van jouw Schijfhulpprogramma?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-BqgF_zHBHzMdU1rKpNJ3m5nMHA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Asm9OWYbbaAU2FQzYBfLSm2o.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1