Hi Tweaker(s),
Ik wil een nieuw systeem bouwen gezien mijn huidige tegen limitaties oploopt.
Mijn werk bestaat uit (zware) video-editing, en heb daarom de volgende lijst samengesteld voor thuis.
Mijn vraag aan jullie, gaat dit zo goed komen? Mis ik iets? Zie ik iets over het hoofd? Ik twijfel bijvoorbeeld of met deze setup er genoeg positieve luchtdruk in de case komt als ik de cooler bovenin bevestig. Standaard zitten er drie fans bij de case. Wijs om die alle drie voorin te monteren en en eventuele vierde fan achterin te plaatsen? Dan heb je drie fans in en drie fans out.. niet geheel voordelig dus?
Van boven naar beneden mijn motivatie:
- Ik heb gekozen voor Intel aangezien dit het beste werkt met Premiere Pro. .
- moederbord, future proof, bevat SSD coolers zodat ik geen losse heatsinks daarvoor hoef te halen.
- case, goede reviews
- cpu cooler, analoog temp aflezen, goede reviews, strak design
- ram.. snel, veel.. nodig voor zware renders etc. En een beetje future proofheid.
- psu.. 400 watt overkill. Again, future proof. Zit er liever iets boven dan te dichtbij het max gebruik van alle componenten.
- SSD's, de 1 tb ssd is voor OS, Starfield, en programma's. De 2 x 2 TB ssd's zijn voor montages waarbij een externe SSD te langzaam is. Dubbele backup in geval van failures. Dit zijn edit drives en voor niets anders.
De GPU die ik heb (Inno3D X3 OC GeForce RTX 4080) is het enige component van deze lijst die ik al in bezit heb en dus niet in de tabel aanwezig is.
Prijskaartje is niet echt een issue btw, wil vooral weten of het zo lekker gaat werken!
Alvast bedankt!
Ik wil een nieuw systeem bouwen gezien mijn huidige tegen limitaties oploopt.
Mijn werk bestaat uit (zware) video-editing, en heb daarom de volgende lijst samengesteld voor thuis.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | Intel Core i7-13700K Boxed | € 389,90 | € 389,90 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Z790 AORUS ELITE AX | € 259,- | € 259,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500DX Zwart | € 93,90 | € 93,90 |
| 1 | Waterkoeling | NZXT Kraken Elite 240 Zwart | € 211,50 | € 211,50 |
| 2 | Geheugen intern | Corsair Dominator Platinum RGB CMT64GX5M2B5600C40 | € 241,65 | € 483,30 |
| 1 | Voedingen | Corsair HX1200 V2 | € 244,90 | € 244,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 49,99 | € 49,99 |
| 2 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 122,99 | € 245,98 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.978,47 | ||
Mijn vraag aan jullie, gaat dit zo goed komen? Mis ik iets? Zie ik iets over het hoofd? Ik twijfel bijvoorbeeld of met deze setup er genoeg positieve luchtdruk in de case komt als ik de cooler bovenin bevestig. Standaard zitten er drie fans bij de case. Wijs om die alle drie voorin te monteren en en eventuele vierde fan achterin te plaatsen? Dan heb je drie fans in en drie fans out.. niet geheel voordelig dus?
Van boven naar beneden mijn motivatie:
- Ik heb gekozen voor Intel aangezien dit het beste werkt met Premiere Pro. .
- moederbord, future proof, bevat SSD coolers zodat ik geen losse heatsinks daarvoor hoef te halen.
- case, goede reviews
- cpu cooler, analoog temp aflezen, goede reviews, strak design
- ram.. snel, veel.. nodig voor zware renders etc. En een beetje future proofheid.
- psu.. 400 watt overkill. Again, future proof. Zit er liever iets boven dan te dichtbij het max gebruik van alle componenten.
- SSD's, de 1 tb ssd is voor OS, Starfield, en programma's. De 2 x 2 TB ssd's zijn voor montages waarbij een externe SSD te langzaam is. Dubbele backup in geval van failures. Dit zijn edit drives en voor niets anders.
De GPU die ik heb (Inno3D X3 OC GeForce RTX 4080) is het enige component van deze lijst die ik al in bezit heb en dus niet in de tabel aanwezig is.
Prijskaartje is niet echt een issue btw, wil vooral weten of het zo lekker gaat werken!
Alvast bedankt!