TV ophangen zonder boren d.m.v. haken over laag muurtje?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:23

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Ik heb een klein muurtje van ongeveer 1,5m hoog en 20cm breed. Dat ziet er als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7eAJmo4nF6FKjZbDHjYRw7T_YIM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/14ZO6lvBgzx1vwfgOBm0lRjQ.png?f=user_large

Bestaat er een ophangsysteem waarmee ik een TV (55 inch) voor de muur kan plaatsen zonder te boren? Ik zoek iets dat zichzelf met haken kan bevestigen, analoog aan een kapstok voor over de deur:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BYZsmEj1tPiv1Eh_UZtjRkp18yI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DZPeUKUgLBqa0mmqydZ12Xzk.jpg?f=user_large

Het zal vrij niche zijn, want tot nu toe heb ik niets kunnen vinden behalve alternatieven zoals vloerstandaarden.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Bij een metaalbedrijf iets laten zetten?
2 RVS strippen en die in een U laten buigen en dan een standaard beugel daarop vastbouten.

Maar hou er rekening mee dat je mogelijk het halve muurtje sloopt. Je creëert een hefboom op de bovenrand en ook dat plankje bovenop is verre van ideaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik neem aan dat je 20cm diep bedoeld? :) Het muurtje ziet er in elk geval breder uit dan 20cm. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11-2024
Kijk als eerst effe hoe je pluggen/ stekkers zitten, via de zijkant of recht naar achteren steken. Als je stekkers hebt die naar achteren steken, dan moet je afstandhouders hebben om geen druk op de stekkers te hebben als die eventueel tegen de muur aan zouden komen.

Je moet dan een beugel hebben ter grootte van je VESA (Gok 40x40), met armen die met een U over de muur gaan. Zorg dat de drukpunten die tegen de muur komen het gewicht/ druk goed verspreiden en verdelen. Ik weet niet wat voor muurtje het is, als het steen is zou ik me er niet zoveel druk om maken, maar bij een gipsen muurtje, zou ik de drukpunten met een groot oppervlakte verdelen.

Je kan het zelf knutselen of gewoon met een tekening naar een staalboer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:32
Dit is Tweakers, dus hier een bijpassend idee:
Twee grote wandhaken omgekeerd over het muurtje hangen en daar een VESA beugel op monteren, eventueel met een tussenplaat van multiplex.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online
Stripje aluminium van de bouwmarkt, en dat zet (buig) je zo in een bankschroef. Het is ook nog eens makkelijk op maat te zagen. Achter de TV kan je de alu strips eventueel op een latje schroeven, mocht het doorbuigen. Heb je toch een meetfout gemaakt, buig je zo een nieuwe strip. Kost ook bijna niks.

[ Voor 5% gewijzigd door Skynett op 01-09-2023 08:50 ]

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-06 22:38
Alu van de bouwmarkt heeft totaal geen sterkte.
Ik denk niet dat je er goed aan doet om daar je dure TV aan op te hangen.

Ik zou inderdaad wat laten zetten bij een metaalbedrijf / smit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:12
Misschien vanaf de andere kant geredeneerd, maar waarom wil je niet boren? Met wat vulmiddel en verf heb je die gaten zo weer gerepareerd als de TV ooit weer weg gaat.

Hoe mooi moet het worden? Je kunt ook houten latjes op de grond zetten en deze op een of andere manier (alu van de bouwmarkt is daar zeker sterk genoeg voor) over het muurtje haken. Als je aan de onderkant een soort pootjes maakt (van de muur weg) dan hoeft de bovenkant van het muurtje bijna geen krachten op te vangen (hoe dichter die voetjes bij het zwaartepunt komen hoe minder krachten).

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:23

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Bedankt voor het meedenken. Iets op maat laten maken lijkt mij de beste oplossing. :)
Paul schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:28:
Misschien vanaf de andere kant geredeneerd, maar waarom wil je niet boren?
Ik weet niet hoelang ik er nog blijf zitten en wil geen potentiëel gezeur van de verhuurder.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:12
Van Rijksoverheid.nl:
Geen toestemming van de verhuurder nodig bij kleine aanpassingen
U mag kleine aanpassingen doen aan uw woning. Deze kunt u zonder teveel kosten terugdraaien. Bijvoorbeeld als u gaatjes in de muur wil boren.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online
g0tanks schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 16:50:
Bedankt voor het meedenken. Iets op maat laten maken lijkt mij de beste oplossing. :)

[...]

Ik weet niet hoelang ik er nog blijf zitten en wil geen potentiëel gezeur van de verhuurder.
De muur is wit, dus een beetje tandpasta doet wonderen als je weggaat. :+

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Even buiten de doos gedacht:
Je zou een reguliere muurbeugel kunnen overwegen met een groot bereik. Hang je aan de buitenmuur ipv op het muurtje, en dan horizontaal richting TV. Evt stukje van de beugel camoufleer je met een plant of een luidspreker ofzo.

Alternatief: een standaard op de vloer :)

Wat ook kan: gewoon gaten boren, ding ophangen aan goede pluggen. En als je ooit weer vertrekt daar, smeer je de boel dicht met sneldrogende witte muurvuller en een plamuurmes. Done :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1