iPhone XR geluidsproblemen na factory reset

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-10 23:02
Ik heb een iPhone XR opnieuw geïnstalleerd dmv een factory reset. Hij is up to date met iOS 16.6

Ik heb nu alleen het probleem dat wanneer ik bel het geluid slecht is. Het klinkt nl blikkerig en ik kan bijna de andere kant niet verstaan. Op het moment dat hij op speaker staat is dit probleem er niet.

Geluidsonderdrukking al uitgezet, maar heeft niets geholpen helaas. Iemand enig idee hoe dit te verhelpen is? Hiervoor waren er geen problemen met de speaker namelijk.

Life is what happens while you're busy making other plans

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:05
Wat was de reden voor de factory reset?
Mogelijk voegt die context iets toe rond oorzaak en oplossing richting.

• Simply_jeroen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-09 07:23
Heb het zelfde probleem met een iPhone 12 niks aan de hand, na een reset ivm
Nieuw eigenaar bijna niet meer te verstaan.

• frumper
swhnld schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 19:13:
Wat was de reden voor de factory reset?
Mogelijk voegt die context iets toe rond oorzaak en oplossing richting.
Vanwege opslag die vol zat, doe ik altijd om het jaar een factor reset ongeveer…

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:58

sapphire

Die-hard pruts0r

Als het kan zou ik eens een andere simkaart proberen.

Gek genoeg lost dit het probleem nog wel eens op :?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
Helaas zonder succes geprobeerd. Op speaker of met oortjes bellen gaat zonder problemen, het is puur de speaker als je ‘gewoon’ belt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:05
Dan denk ik een ongelukkige samenloop van omstandigheden, en dus of reparatie, of vervangen, of mee leren leven.

• Leia
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-08 09:50
Dat heb ik ook al eeuwen met mijn Xr (die overigens geen reset heeft gehad). Ik bel nu altijd maar via de speaker, want het is niet te doen anders. Bij mijn vorige iPhone 5S heb ik dit overigens ook gehad en de iPhone 7 van mijn oma had dit probleem ook. Echt heel gek.

Ik heb geprobeerd om doormiddel van mijn oude simkaartje te vervangen door een e-sim het op te lossen, maar dat heeft totaal niets geholpen, dus dat was het probleem niet.

Voor mij maakt het nu niet veel meer uit, ik stap snel over op de 14pro of de nieuwe 15. Hopelijk kan ik dan weer normaal bellen...

• xgecemx
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 09-09-2023
Hey! Het lijkt erop dat je al enkele stappen hebt ondernomen om het probleem op te lossen. Hier zijn een paar suggesties die je kunt proberen:

Controleer of er geen vuil of stof in de luidspreker zit. Dit kan soms de geluidskwaliteit beïnvloeden.
Probeer een andere bel-app of voer een testgesprek uit via apps als WhatsApp of Skype om te zien of het probleem zich daar ook voordoet.Op zoek naar een voorproefje van hoe 2024 eruitziet, qua data? Nou, een 'afdrukbare kalender voor 2024' is precies wat je nodig hebt. Denk aan het als je klassieke muurkalender, maar dan in een digitaal formaat, klaar om af te drukken. Online te vinden, ze zijn er in alle soorten en maten - van de eenvoudige basisroosters tot de luxe versies met alle extra's. Of je nu vakantiedagen plant, verjaardagen in de gaten houdt, of gewoon van ouderwetse papieren herinneringen houdt, deze afdrukbare versies zijn een must-have. Gewoon downloaden, afdrukken en voilà! Je maakt een tijdreis naar 2024. Nou ja, bijna dan.

Het kan ook een softwarebug zijn die specifiek is voor iOS 16.6. Misschien kun je kijken op het Apple-forum of anderen een soortgelijk probleem hebben ervaren.

Als laatste redmiddel kun je overwegen om nogmaals een factory reset uit te voeren of contact op te nemen met Apple Support.

Hoop dat je het snel opgelost krijgt! Veel succes.

[ Voor 31% gewijzigd door xgecemx op 08-09-2023 16:39 ]

Pagina: 1