Raid controller uitschakelen

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WheeleE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:36
Ik heb een MSI MS-K7T-turbo raid socket A moederbord, maar voorlopig nog maar 1 schijf. Ik heb alles gewoon in mekaar gezet, de harde schijf op de IDE1 gezet, en alles werkt wel, maar bij het opstarten zoekt ie nog steeds naar een array, dat er dus niet is. Als ik dan met Fasttrack een en ander wil instellen krijg ik een melding dat er gene HDD kan worden gevonden.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat dat niet meer gebeurd? Moet ik de HDD op een andere controller zetten?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05

Exirion

Gadgetfetisjist

Heb je de handleiding toevallig al gelezen? ;)
Wellicht moet je iets in je BIOS aanpassen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• WheeleE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:36
Ik heb zowel de bios als de handleiding al enkele keren doorgeplozen maar in de bios staat helemaal niets over de raid controller en in de handleiding vd controller staat niet aangegeven hoe je de controller moet uitschakelen, of hoe je te werk moet gaan als je geen gebruik wilt maken van raid.
Ik weet ook niet of het mogelijk is dat ik mn enige HDD op bv IDE3 aansluit, dus dat IDE en 2 vrij zijn, want volgens mij is t probleem dat wel opgelost, maar waarom zit er dan een IDE 1 & 2 op? En geeft dat gene probleem, als IDE1 vrij is?

Verwijderd

Als je nou eens IDE1 op user zet (of auto), en de rest op none, zoekt ie dan nog steeds naar een raid array??

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Ik weet niet hoe het met MSI zit maar
op de
ASUS A7V133 en de
GigaByte GA7-DXR

Word RAID mode & U100 normaal mode bepaald door 'n jumper op het moederbord dus zoek in je mobo handlijding naar jumper instellingen.

Als het 'n losse RAID kaart is dito zoek naar jumpers.

vergeet ook niet de juiste drivers toe te passen bijd einstellingen hebben verschillende drivers RAID of U100

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K