Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Dimbare ledlamp smart maken middels hue wandschakelaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ykev
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-12-2024
Hi mede tweakers,

Ik wilde voor de zekerheid graag het volgende checken. Ik zou graag inzicht krijgen dat het volgende zal werken met een hue wandschakelaar achter een standaard schakelaar.

Ik ben voornemend om de volgende lamp aan te schaffen: https://www.lampen24.nl/p...t-touch-206570-nl-nl.html

Deze is led & dimbaar. Nu kan ik het lichtniveau eenmalig instellen via de lamp. Maar is het daarna zo dat ik met de standaard wandschakelaar de lamp uit en aan kan zetten, en dat deze ook zal werken via het philips hue systeem? Dus met google assistant bijvoorbeeld.

Volgens mij is de Philips Hue wandschakelaarmodule precies hier voor gemaakt. Maar ik kom liever niet voor de verassing te staan dat het niet zo is.

Een dergelijke lamp is bijna altijd led, waardoor hue lichtbronnen geen optie zijn.

Hoor graag en bedankt!

Alle reacties

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:09
Nee. De Hue wandschakelaarmodule is gemaakt om een Hue lamp aan te sturen en kan geen spanning schakelen. Het is puur een zender.

Wat je wellicht kan gebruiken is een apparaat als dit: https://www.robbshop.nl/sonoff-zbmini-smart-switch

• Ykev
Aha, dan had ik het verkeerd begrepen. Dank voor je suggestie. Ik ga er naar kijken

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:43

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Niet alleen lastig qua aansturing maar ook qua levensduur. Zie maar eens een vervanger te krijgen als het stuk gaat :/ Daarom hier bewust de keuze om geen lampen met fixed lichtbron te hebben. Tenzij ik het zelf gemaakt hebt of vooraf weet wat erin zit (/ wat voor sturing er nodig is eventueel).

• Ykev
@Septillion ik begrijp wat je zegt. Maar zie maar eens zo'n lange smalle lamp te vinden die niet met fixed led werkt.. Ik ben er nog geen tegengekomen iig. Wat ik wel zie is dat philips bvb de ensis heeft. Dat lijkt me een betere keuze dan de gene die ik link. Ivm het ecosysteem