Vraag

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 08:51
Ik ben op zoek naar een laptop die ik zowel zakelijk als privé kan gebruiken. Ik wil ermee in Excel kunnen werken en een beetje surfen, ik ben wel een gamer maar zal er denk ik niet op gamen. Wel wil ik de laptop aan kunnen sluiten op een dockingstation waar 2 schermen op komen (allebei Displayport). Ik ben ook nog op zoek naar de juiste dockingstation. De laptop moet dus beschikken over een uitgebreide USB-C port of Thunderbolt.

Wat ga je met je laptop doen?
Zoals hierboven benoemd.

Wat is je budget?
Budget is ongeveer 1000 euro maar minder is altijd prettig.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Voornamelijk voor thuisgebruik

Ik heb de BBG bekeken maar die gaat "maar" tot 700 euro. Mijn budget is rond de 1000 euro. De volgende laptop heb ik gevonden maar wellicht is er een beter alternatief?

https://www.coolblue.nl/p...pire-5-a515-57g-711f.html

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-06 09:14
@ColeJ Heb je een voorkeur voor formaat? Gezien voornamelijk voor thuisgebruik, lijkt een groter 15 a 16" scherm het fijnst?

Zoja is de uitvoering: Lenovo IdeaPad Pro 5 16APH8 (83AR001QMH) wellicht een hele geschikte optie. Heeft zeer krachtige en efficiënte AMD Ryzen 7 7840HS processor, een hoge resolutie 2560x1600 scherm en meerdere USB-poorten die DisplayPort 1.4a ondersteunen.

Edit: Is zelfs een betere optie! De Lenovo IdeaPad Pro 5 Gen 8 (83ARCTO1WWNL1) zelf samenstellen bij Lenovo. € 1069 met Windows meegeleverd voor een laptop met Ryzen 7 7840HS-processor, 32 GB LPDDR5X-geheugen, 1TB-ssd (upgrade nu gratis, en ingebouwde GPU. Of €100 minder als je er zelf Windows op zet (zie artikel van de buren).

[ Voor 36% gewijzigd door Balance op 31-08-2023 16:51 ]

• ColeJ
Bedankt voor je bericht, dat kan wel eens een serieuze kanshebber zijn. Dat maatje is voor mij ook wel prima alhoewel ik hem wel eens mee ga nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• netcruser
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-10-2024
Ik heb deze laptop ( 32gb, 7840hs, igpu )

Zelf geupgrade met 2tb extra ssd.

Super snel en in silent mode nog steeds erg veel cpu power.

De iGPU is de snelste van dit moment, de 780M. Hiermee speel je
veel games op 1080p met medium settings. En dat met de laptop in silent
mode ( andere modes leveren weinig extra fps ).

Echt een koopje voor deze specs - gekocht bij Lenovo ex OS voor 970 incl. btw.

Heb 'm aan thunderbolt docking station met externe monitor, webcab, usb audio.
Werkt allemaal prima.

Engige echte nadeel nu is dat de 65W power van 't dockingstation de laptop niet
oplaad. Moet dus altijd de bijgeleverde 100W power adapter gebruiken.

Overigens is er ook een 14 inch uitvoering. Daarover lees ik wel wat over meer fan noise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
Hoe kom je op 970 euro incl BTW? Ik kom met de 5% korting op 1092 euro met 16gb geheugen, 32GB is 50 euro extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netcruser
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-10-2024
Geen idee, 1 verschil is dat ik geen OS geselecteerd heb. Overigens is er nu een kortingscode voor rond de 20% korting ( FY24CX20Q2) . Dan zit ik zelfs op 775 euro!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oZ8i2FQ0bY6HCFrOEwtfegwUoro=/x800/filters:strip_exif()/f/image/owXDPtnCWPqQBdldZ7smGo2h.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
netcruser schreef op zondag 3 september 2023 @ 00:59:
Geen idee, 1 verschil is dat ik geen OS geselecteerd heb. Overigens is er nu een kortingscode voor rond de 20% korting ( FY24CX20Q2) . Dan zit ik zelfs op 775 euro!

[Afbeelding]
Super, bedankt voor de code. Dit was echt een no-brainer - wat een goede deal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-04 13:00
ColeJ schreef op maandag 4 september 2023 @ 08:32:
[...]

Super, bedankt voor de code. Dit was echt een no-brainer - wat een goede deal :)
Mooie deal! Gefeliciteerd. Ik heb de laptop toevallig vandaag besteld voor iets meer. Mijn vraag: is jouw laptop al binnen toevallig? En hoe is de windows installatie gegaan + alle drivers? Heb je dat via Lenovo Vintage gedaan of eerst windows update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
Heel toevallig krijg ik net de verzendbevestiging van UPS, wat eerder dan gedacht :)

Ik moet nog een besturingssysteem kopen, deze had ik niet besteld. Ik ga vanavond even kijken waar ik dat voor een goede prijs kan aanschaffen, en of het Windows 10 of 11 gaat worden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 17:06
DiscoSuperFly schreef op maandag 18 september 2023 @ 14:41:
[...]

Mooie deal! Gefeliciteerd. Ik heb de laptop toevallig vandaag besteld voor iets meer. Mijn vraag: is jouw laptop al binnen toevallig? En hoe is de windows installatie gegaan + alle drivers? Heb je dat via Lenovo Vintage gedaan of eerst windows update?
Op support.lenovo.com kan je je serienummer invoeren en dan krijg je alle beschikbare software, drivers en biosupdates. Verder staat lenovo vantage in de windows store en als je verder in de windows store op lenovo zoekt krijg je ook nog de GUI voor de FN toetsen.

Zo kan je heel eenvoudig alle juiste drivers installen
Pagina: 1